Skip to content

נאום השלום של כחלון: "יש לנו אפשרות נדירה לתפנית משמעותית ברמה האזורית"

בפניה יוצאת דופן למחנה הציוני, להצטרף לקואליציה, אומר שר האוצר משה כחלון: "השמועות והדיבורים על מהלך מדיני משמעותי באזור שלנו מבוססות הרבה יותר מאשר סתם רמיזות בעיתונים. יש אפשרות לתפנית משמעותית ברמה האזורית. אני ומפלגת כולנו נדרוש ונפעל, שההזדמנות המדינית שנוצרה באזור – תמוצה עד תום. אסור להחמיץ את ההזדמנות הזאת למען העתיד של הילדים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי נאומי השלום של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן, משמיע גם שר האוצר משה כחלון נאום שלום משלו וקורא, בפניה יוצאת דופן למחנה הציוני, להצטרף לקואליציה.

"מהאופוזיציה לא עושים תהליך מדיני ולא מייצרים שינוי". משה כחלון (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"מהאופוזיציה לא עושים תהליך מדיני ולא מייצרים שינוי". משה כחלון (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"השמועות והדיבורים על מהלך מדיני משמעותי באזור שלנו מבוססות הרבה יותר מאשר סתם רמיזות בעיתונים. יש אפשרות לתפנית משמעותית ברמה האזורית". אמר שר האוצר ויו״ר מפלגת כולנו. "אני קורא למחנה הציוני להצטרף לממשלה ולא להחמיץ את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנוצר", אמר כחלון. "מהאופוזיציה לא עושים תהליך מדיני ולא מייצרים שינוי".

השר כחלון, שקיבל היום תעודת אזרח כבוד מראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, אמר את דבריו אלה בטקס שנערך בעירייה.

"זה לא הזמן והמקום לפרט, אבל יש לנו אפשרות נדירה לתפנית משמעותית ברמה האזורית", המשיך השר כחלון ואמר. "כינונה של ועידה אזורית במסגרתה מיוצגים כלל בעלי העניין באזור, היא מתווה חשוב, רצוי וראוי. אני ומפלגת כולנו נתמוך בו ונקדם אותו בכל הכח.

"ועידה כזו תשנה את כללי המשחק, תפתח אפיקים נוספים להתקדמות מדינית ויש בה בכדי להוציא את היחסים בינינו לבין שכנינו מהקיפאון בו הם נמצאים. מהלך כזה יהיה זרז משמעותי להרחבה נוספת של הקואליציה ואני לא חושב שהמחנה הציוני יוכל להימנע מלקחת חלק באתגר כזה.

"אני קורא להם להצטרף לממשלה", המשיך ואמר שר האוצר. "מהאופוזיציה לא עושים תהליך מדיני ולא מייצרים שינוי. אני מכיר בחשיבותה של אופוזיציה במשטר דמוקרטי אבל יש כאן חלון הזדמנויות היסטורי וזה הזמן שלהם לתת יד למהלך".

"כידוע, אני נמצא ביחסים הדוקים ושוטפים עם השרים הבכירים ברשות הפלסטינית. אנחנו עושים מאמצים גדולים על מנת לחזק את הכלכלה הפלסטינית. אנחנו נמשיך ונחזק את היחסים בינינו לבין הפלסטינים ונשתית אותם על כלכלה בריאה. ניסיון העבר מלמד שהזרעים שמניחים במישור הכלכלי – מגיעים גם למישור המדיני והביטחוני", אמר שר האוצר.

"אמרתי מיום כינונה של הממשלה הזאת שכולנו תהיה העוגן הממלכתי של הממשלה ושומר הסף של שלטון החוק, שיקול הדעת והאחריות הלאומית. אני ומפלגת כולנו נדרוש ונפעל, שההזדמנות המדינית שנוצרה באזור – תמוצה עד תום. אסור להחמיץ את ההזדמנות הזאת למען העתיד של הילדים שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן