Skip to content

ירושלים: כתב אישום כנגד 3 קטינים שדקרו קשישות בארמון הנציב

מכתב האישום עולה תמונת בני נער שמחליטים להיפך לשהידים ובוחרים בקשישות בנות 70 ושמונים כיעד לרציחה. מעצרם מנע ביצוע פיגוע נוסף שתכננו עם קטין אחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה קטינים בני 16, תושבי הכפר ג'אבל מוכבר שבירושלים, הואשמו הבוקר (שישי) בבית המשפט לנוער המחוזי בירושלים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים בגין עבירות סיוע לאויב בזמן מלחמה, ניסיון רצח, נשיאת סכין ושיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.
מכתב האישום עולה כי הקטינים קשרו קשר לבצע פיגוע דקירה רצחני, ממניעים אידיאולוגיים ועל רקע המצב הביטחוני השורר בירושלים, ואף הוציאו פיגוע דקירה אל הפועל בטיילת גולדמן בשכונת ארמון הנציב בעיר, סמוך למשטרת עוז כשבמהלכו נפצעו שתי קשישות, בת 86 ובת 84. כתב האישום מציין כי גם לאחר ביצוע הפיגוע, המשיכו הקטינים לתכנן פיגוע דקירה נוסף.

אזור פיגוע הדקירה (צילום: מדברים תקשורת)
אזור פיגוע הדקירה (צילום: מדברים תקשורת)

לטענת התביעה, במהלך חודש פברואר 2016 על רקע המצב השורר בין יהודים וערבים בירושלים ופעילות המשטרה בירושלים למניעת טרור, גמלה בליבם של שניים משלושת הנאשמים ההחלטה ליטול חלק במאבק הלאומי והדתי על דרך של ביצוע פיגוע דקירה כלפי יהודים או אנשי כוחות הביטחון, במטרה להורגם ולהיות שהידים. על רקע זה הם התכתבו בשיחה פרטית באמצעות רשת הפייסבוק וקשרו קשר לבצע יחד פיגוע התאבדות דקירה, זאת במטרה להרוג יהודי ולמות "מות קדושים".
במהלך ההתכתבות הם סיכמו את מועד ומקום המפגש ביניהם, ממנו יצאו לבצע את הפיגוע. לצורך כך קבעו ביניהם כי לצורכי הפיגוע יצטיידו בסכין וגרזן. ב 6 במאי 2016 הם שקלו יחד מספר מקומות אפשריים לביצוע הפיגוע, ולבסוף החליטו לבצע פיגוע דקירה בשכונת ארמון הנציב בירושלים. הקטינים + קבעו להיפגש ביום 10.5.16 בשעה 7:00 בבוקר בג'בל מוכבר, על מנת לצאת משם לביצוע פיגוע הדקירה.

אחת מהנשים מפונת לבית החולים (צילום: מד"א)
אחת מהנשים מפונת לבית החולים (צילום: מד"א)

בבוקר יום הפיגוע, בדרכו למקום המפגש המתוכנן, פגש אחד הנאשמים בבן דודו וסיפר לו כי הוא יוצא לבצע פיגוע דקירה, מסר לו את מכשיר הטלפון הנייד שלו וביקש ממנו כי במידה והוא ימות שידאג למסור את מכשיר הטלפון למשפחתו. אחד מהקטינים הביא עימו סכין וגרזן, אבל השלושה החליטו שרק שניים מהם ייטלו חלק בפיגוע ואילו הקטין השלישי ייצא לביצוע פיגוע דקירה בתוך אוטובוס במטרה להרוג יהודי, אך רק לאחר שהשניים האחרים יהפכו לשהידים. כלומר רק לאחר שהם ידקרו, ויהרגו בידי כוות הביטחון.
בסמוך לשעה 8:00, הבחינו הקטינים בקבוצה של חמש נשים מבוגרות בעלות חזות יהודית צועדות בשביל בטיילת גולדמן בשכונת ארמון הנציב בעיר, סמוך למשטרת עוז. שתיים מהן צעדו מקדימה ובמרחק מה מאחוריהן צעדו שתי מתלוננות נוספת, כשבמרחק נוסף מאחור קשישה נוספת. בשלב זה הם החליטו כי ידקרו את הנשים אחת אחר השנייה.
הם שלפו את הסכין והגרזן שהחביאו בתיקם והתקרבו במהירות לקשישה בת 84, אשר הלכה אחרונה בטור והגיעו מאחורי גבה. השניים תקפו אותה באמצעות הסכין והגרזן, בכוונה לגרום למותה וגרמו לה מספר דקירות בפלג גופה העליון וברגלה. מייד אחרי כן המשיכו בריצה לעבר הקשישה בת 86, ותקפו גם אותה באמצעות הסכין והגרזן בכוונה לגרום למותה. שלושת הנשים ששמעו את זעקות חברותיהן, נסו על נפשם, ושני המחבלים הקטינים נמלטו מהמקום.
בהמשך היום, זמן סמוך לאחר ביצוע הפיגוע, פנה אליהם הקטין השלישי ב"פייסבוק" וביקש לתכנן את פיגוע הדקירה הנוסף במטרה להרוג יהודי. השניים קבעו עמו לשוחח בעניין בימים הקרובים על מנת לקדם את תכנון הפיגוע. מאוחר יותר, על מנת לטשטש את עקבותיהם ולהכחיד ראיות מפלילות מחקו הקטינים את חשבונות הפייסבוק שלהם וכן כל התכתבות ביניהם בנושא. מעצר השלושה מנע פיגוע נוסף.

סריקות לאחר הפיגוע (צילום: מדברים תקשורת)
סריקות לאחר הפיגוע (צילום: מדברים תקשורת)

על האירוע הטראומטי שעבר עליהן תיארה מרינה פוקס אחת מנשות קבוצת המטיילות. היא סיפרה כי ביום הפיגוע, יצאו חמשת הנשים לטיול מבית אבות בו הן מתגוררות. לדבריה הפעלת לחצן המצוקה שהיה בידיהן הזעיקה להן את העזרה הדרושה.
מרינה: "כל בוקר אני הולכת לטייל ב-7:30. באותו יום הלכתי עם חברה מקדימה ושלוש הלכו מאחורינו. אחת מהן, מילה, התחילה לצעוק וראיתי שאחת מהן נפלה. ראינו סכין או אפילו גרזן, ורצנו לכיוון השירותים. היו שם אנשים וביקשנו להזמין אמבולנס אבל הם לא עשו שום דבר. לאחת מאתנו היה טלפון נייד עם לחצן מצוקה. לחצנו וככה הזעקנו עזרה. זה היה מפחיד מאוד. ראינו שזה פיגוע. הבנו שאלה ערבים שרוצים לפגוע".
שלומי טדגי, חובש בכיר במד"א שהגיע לזירה, סיפר: "בשטח הסמוך לטיילת ראינו שתי נשים מבוגרות, כבנות 80, שוכבות על העפר כשהן בהכרה מלאה. הן סבלו מפצעי דקירה, אחת בגפיים ובפלג גופה העליון והשנייה בפלג גופה העליון. הן דיברו ותקשרו אתנו. הענקנו להן טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותן לבית החולים כשמצבן מוגדר בינוני ויציב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן