Skip to content

צפוי: אביחי מנדלבליט יאחד את פרשת "מימרן" ופרשת "ביביטורס" לבדיקה פלילית אחת

היועץ המשפטי צפוי להורות לפרקליטות ולמשטרה לבצע בדיקה פלילית בשתי הפרשיות המונחות לשולנו. פרשת קבלת מיליון האירו מאיש העסקים המואשם בצרפת בהונאה של מיליארדים ופרשת ביביטורס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט יאחד ככל הנראה את בדיקת חשדות לפלילים בפרשת "ביבי טורס", עם פרשה חדשה אותה חשפו עיתון הרץ וערוץ 10, לפיה קיבל בנימין נתניהו ראש הממשלה כמיליון אירו מאיש העסקים הצרפתי ארנו מימרן, כך פורסם הבוקר (שני).
על פי עדותו של איש העסקים ארנו מימרן שנתנה במסגרת משפט שנערך בפריז בו הוא נאשם בהונאת ענק בצרפת, העביר מימרן לנתניהו כמיליון אירו עבור מימון מערכת בחירות.
העובדה נחשפה כשבמהלך הדיון בבית המשפט אמר יושב ראש הרכב השופטים כי עובדת התשלום לנתניהו מופיעה בתיק הראיות של התביעה. סוגיית המימון הזו לראש הממשלה עלתה במהלך המשפט כשמימרן נשאל על ידי התובע מדוע הוא נסע לישראל עשר פעמים בשנת 2009.
מימרן הסביר בין השאר כי באחת הנסיעות נסע לישראל לבדו לפגוש את נתניהו. "אכן בתיק הראיות מופיע תשלום שלך אליו", העיר יו"ר הרכב השופטים בעת הדיון. סנגורו של מימרן התנגד לדברי יו"ר הרכב השופטים וטען כי המידע "רק התפרסם בעיתון", אך היו"ר שלל את התנגדותו ואמר לו: "לא אדוני היקר, זה בהחלט מופיע בתיק הראיות המונח לפניי".

מימרן (מימין) ונתניהו - לטענת ראש הממשלה הכסף שנתרם לו שימש את הופעותיו בעולם לצרכי הסברה
מימרן (מימין) ונתניהו - לטענת ראש הממשלה הכסף שנתרם לו שימש את הופעותיו בעולם לצרכי הסברה

לאחר חילופי הדברים האלו מימרן עצמו העיד וטען כי "מימנתי את נתניהו ברמה של בערך מיליון אירו. זה היה למערכת בחירות שלו. אז ב-2009, כשהוא אכן נבחר מחדש לראשות ממשלת ישראל, נסעתי לישראל ונפגשנו". יושב ראש ההרכב שאל את מימרן אם קיבל את הסכום בחזרה וזה השיב בשלילה.
לפי תחקיר משותף לעיתון "הארץ" ולאתר הצרפתי "מדיהפארט" שפורסם בחודש אפריל האחרון, מימרן גם מימן בעבר לנתניהו ולמשפחתו חופשות בהרי האלפים ובריביירה הצרפתית, וכן השאיל לו את דירתו ברובע ה-16 ולקח אותו למועדון יוקרתי בעת ביקוריו של נתניהו בפריז. שמו של מימרן מופיע בהדגשה בפנקס התורמים הזרים שגיבש נתניהו ב-2002 ופורסם בתחקיר של רביב דרוקר בערוץ 10.
בתחילה הגיב ושלל את הדברים עורך דינו של נתניהו, דוד שמרון, כשאמר לעיתון "הארץ" כי דבריו של מימרן הם "שקר וכזב" : "מדובר בנאשם בהונאה באירופה שמפיץ סיפורים, ומימרן מעולם לא תרם לשום קמפיין פוליטי של נתניהו", כך טען שמרון והסביר כי "היו ביניהם יחסים חבריים בתחילת שנות ה-2000 ובזה זה הסתכם. הוא מופיע בפנקס התורמים כיוון שאלו אנשים שניתן לפנות אליהם, אבל הוא לא תרם."
לאחר פרסום הדברים בערוץ 10 נמסרה לתקשורת תגובה שונה מלשכת ראש הממשלה לפיה נתניהו מודה כי קיבל כסף מארנו מימרן. בתגובה נאמר כי "נתניהו לא קיבל כל תרומה אסורה ממימרן. כל טענה אחרת היא שקר. מימרן תרם לפעילות ציבורית של נתניהו בתחילת שנות ה-2000, כשמר נתניהו היה אזרח פרטי ולא מילא כל תפקיד פוליטי. פעילות זו כללה הופעות תקשורתיות ומסעות הסברה רבים בחו"ל לטובת מדינת ישראל, ונעשתה בהתאם לחוק. מימרן שעומד לדין על מעשה הונאה בהיקף של מאות מיליוני דולרים, מנסה להסיט את תשומת הלב ממשפטו על ידי הונאה נוספת".
לפי חוק המפלגות והוראות מבקר המדינה, אסור למועמד לבחירות לכנסת לגייס מתורם יחיד יותר מ-11,480 שקלים. בהתמודדות על ראשות מפלגה, אסור למתמודד לקבל מתורם יחיד יותר מ-45,880 שקלים. מסירת דיווח כוזב למבקר המדינה היא עבירה פלילית שבצידה עונש מאסר.
נוכח טענת מר נתניהו, כי הכספים נתקבלו על ידו כאיש פרטי, פנתה היום התנועה לאיכות השלטון אל רשות המסים וביקשה מהם לקיום בדיקת הרשות במישור נוסף – והוא היבט דיני המיסוי – האם ההכנסה/תרומה דווחה והאם שולמו מיסים בגינה כדין, זאת לאור חשיבות אכיפת דיני המיסים והאינטרסים הציבוריים, הכרוכים בהם, הן ההגנה על קופת הציבור והן קידום שלטון החוק והשוויון בפני החוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן