Skip to content

טענה חדשה בפרשת ה"חייל היורה": "גם המחבל השני חוסל בירי לאחר שהוכרע"

בעדויות שהגיעו לאחרונה לארגון "בצלם" נטען כי המחבל השני ששכב הרוג בסמוך למחבל שנורה למוות על ידי אלאור אזריה, נורה גם הוא למוות או כווידוא הריגה לאחר שנפל. צה"ל מכחיש ושולל. מגפון ביקש את סרטוני מצלמות אבטחה ולא נענה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון בצלם חשף היום (שני) עדויות חדשות בפרשת ה"חייל היורה" שירה בחברון במחבל פלסטיני לאחר שזה היה מוטל פצוע אנושות על גבו, מירי חיילי הכוח הצבאי. בעדויות נטען כי חייל או קצין צבא ירה קודם להריגת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף בידי אלאור אזריה, נורה בראשו או בצווארו של המחבל השני, רמזי אל-קסראווי, לאחר שזה נורה בידי כוח צה"ל ונפל ארצה.
לפי עדויות שני עדי ראיה, ביום האירוע 24 במרץ 2016, הם החלו לעקוב אחר המתרחש לאחר ששמעו יריות מהרחוב. העדים נור אבו עיישה ואמאני אבו עיישה, שתעדו חלק מההתרחשות במצלמותיהם טוענים כי בשלב שבו א-שריף ואל-קסראווי עדיין שכבו פצועים על הכביש, כאשר ברור היה שלא נשקפת מהם סכנה לאיש, ועוד לפני הגעת הכוחות הנוספים והחובשים למקום, חייל (או קצין) ניגש למחבל השני, אל-קסראווי וירה בראשו או בצווארו שתי יריות מטווח של מטרים ספורים.
לדבריהם רק לאחר מכן, בשלב מאוחר יותר של האירוע היו שניהם עדים לירי של אזריה בראשו של א-שריף, כפי שתועד במצלמתו של עימאד אבו שמסיה ופורסמה בכלי התקשורת.
יש לציין כי מדובר בעדות מילולית בלבד היות ושני עדי הראייה, שניהם מתנדבי בצלם, תיעדו במצלמותיהם חלקים מהאירוע אולם לא את רגע הירי באל-קסראווי.

קסראווי - בוצע בו וידוא הריגה לאחר שהוכרע?
קסראווי - בוצע בו וידוא הריגה לאחר שהוכרע?


סרטונים שצולמו מהגג – מתנדבי בצלם

שניהם הפיצו את התיעוד במדיה חברתית מיד לאחר האירוע, ונור אבו עיישה אף התראיין זמן קצר לאחר האירוע בכלי תקשורת פלסטיניים. עותקים מהסרטונים הללו הועברו לאחרונה לבצלם.
הסיבה כי עדויותיהם הגיעו לארגון בצלם רק לאחרונה נובעת מהגבלות תנועה שהטיל צה"ל על שכונת תל-רומידה ובימים האחרונים לראשונה מאז האירוע התאפשר לתחקירנית בצלם, מנאל אל-ג'עברי, להיכנס לשכונה ולגבות עדויות מתושביה. עדויותיהם של שניים מהתושבים, נור אבו עיישה ואמאני אבו עיישה, הובאו כאמור בפני הארגון.
נוכח הזמן הרב שחלף מאז האירוע, וחומרת הדברים העולים מהעדויות, הדגיש ארגון "בצלם" בפני נור ו-אמאני כי סביר להניח שבידי הצבא תיעוד וידיאו של האירוע המלא ממצלמות האבטחה הצבאיות המוצבות במקום, שיאפשר לאשש או להפריך את עדותם. שני העדים דבקו בעדויותיהם והצהירו כי הם מוכנים להעיד בפני כל גוף רשמי שאליו יוזמנו.
מגפון ביקש מצה"ל את סרטוני האבטחה אך בדובר צה"ל בחרו להתעלם מבקשה זו ומסרו בתדובה כי "טענת ארגון "בצלם" לא עולות בקנה אחד עם ממצאי התחקיר המבצעי וסותרות את המידע הקיים בידי צה"ל ביחס לאירוע. הירי לעבר המחבל בוצע על מנת להסיר את האיום בעת שתקף את הלוחמים בסכין."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן