Skip to content

התנועה לאיכות השלטון: לבטל את מינוי סדן בגלל ניגוד אינטרסים ומנוי לא חוקי

מינוי של רמי סדן, מנוגדת להוראות חוק, כותבת התנועה לאיכות השלטון במכתב שנשלח הבוקר ליו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אוה מדז'יבוז'. זיקתו לנתניהו והיותו בעל משרד פרסום ולובינג מנוגדת לחוק ומינוי הוא פסול - טוענים בתנועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מינוי של רמי סדן, מנוגדת להוראות חוק, כותבת התנועה לאיכות השלטון במכתב שנשלח הבוקר ליו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אוה מדז'יבוז'. זיקתו לנתניהו והיותו בעל משרד פרסום ולובינג מנוגדת לחוק ומינוי הוא פסול – טוענים בתנועה
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) ל אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בקריאה לבטל את מינויו של רמי סד"ן ליו"ר דירקטוריון חדשות 10.
לטענת התנועה "אין לאפשר מינויו של אדם הנושא בקשרים מקצועיים ואישיים עם לא אחר מראש ממשלת ישראל ואשר כל מעשיו חוטאים לערכים תקשורתיים בסיסיים ביותר. התקשורת היא, היא שומר הסף של הדמוקרטיה והשלטון וברור כי אין לתת יד לצעד נוסף בדרך להשתלטות הפוליטית עליה".
במכתב שכתבה עורכת הדין שני בראון מטעם 'איכות השלטון', נטען כי הוראות החוק מונות רשימת מצבים המונעים מאדם מלכהן כדירקטור, וממילא כיושב ראש דירקטוריון. חוק החברות הממשלתיות קובע כי ככלל לא יכהן אדם כיו"ר דירקטוריון אם הוא בעל "זיקה אישית, עסקית או פוליטית לשר משרי הממשלה", אלא אם יש לו כישורים מיוחדים בתחומי פעולתה של החברה, או שקיימים לגביו שיקולים של כשירות מיוחדת אחרת. מציינת בראון.

זיקה ברורה בין סדן לבין רה"מ מטילה צל כבד על מינויו

התנועה מדגישה בפני יו"ר מועצת הרשות השנייה כי הוראות החוק מונות רשימת מצבים המונעים מאדם מלכהן כדירקטור, וממילא כיושב ראש דירקטוריון. חוק החברות הממשלתיות קובע כי ככלל לא יכהן אדם כיו"ר דירקטוריון אם הוא בעל "זיקה אישית, עסקית או פוליטית לשר משרי הממשלה", אלא אם יש לו כישורים מיוחדים בתחומי פעולתה של החברה, או שקיימים לגביו שיקולים של כשירות מיוחדת אחרת. לטענת התנועה עברו של סדן כולל קשרים מקצועיים ענפים עם ראש הממשלה המכהן. כך לדוגמה הוא שימש כשותף בקמפיין רה"מ לראשות הממשלה, כיועץ חיצוני לענייני המגזר הדתי והחרדי של רה"מ ואף שימש כדובר אישי של אשת ראש הממשלה. "ברור כי היכרותו האישית, עסקית ופוליטית זו של מר סדן עם הדמות הפוליטית הבכירה בישראל מקיימת מצב של זיקה ברורה בין מר סדן לבין רה"מ ומטילה צל כבד על מינויו", נכתב במכתב.

סדן, בעלי משרד פרסום ולובינג – אינו נושא בכישורים מיוחדים בתחום העיתונאות
במכתבה מדגישה התנועה לאיכות השלטון כי סדן אינו נושא בכישורים מיוחדים בתחום העיתונאות אשר יש בכוחם כדי לבטל ולהאפיל על זיקה זו. עברו כבעל תפקידים בתחום התקשורת נוגעים לתחום יחסי הציבור ודוברות וברור כי אלו אינם רלוונטיים לכישורי עיתונאות, הניהול והרגולציה הנדרשים ממי שעתיד לעמוד בראש המערכת עיתונאית. "בנסיבות אלו", כותבת התנועה, "ברור כי הזיקה במקרה דנן אל מול העדר כישוריו הייחודיים הנדרשים לתפקיד, שוללת את האפשרות למנות את מר סדן לתפקיד".

 (צילום: חדשות ערוץ 2)
(צילום: חדשות ערוץ 2)

באיכות השלטון מוסיפים כי יתר על כן, עוצמת הקשרים עם ראש הממשלה ומשפחתו, כפי שהתפתחו לאורך השנים, עולה כדי ניגוד עניינים של ממש, ועל כן המינוי עומד בניגוד להוראות חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, בו לא יתמנה כיו"ר דירקטוריון "מי שעיסוקיו האחרים עלולים ליצור ניגוד עניינים עם תפקידו כדירקטור בחברת החדשות". דווקא היום, בשעה ששוק התקשורת הוא שוק ריכוזי ובשעה שמשרד התקשורת מצוי תחת ידו ושליטתו של רה"מ וברור כי אין לתת יד למינוי פוליטי זה אשר רק מגביר את החשש להשתלטות פוליטית על שוק התקשורת שעצמאותה היא ערך יסודי, ראשון במעלה. "למר סדן ניגוד עניינים מסחרי נוסף שהרי מר סדן הוא בעליו של משרד פרסום, יחסי ציבור ולובינג הכוללים לקוחות מסחריים של תאגידים גדולים ומשמעותיים במשק הישראלי כגון מפעל הפיס, בית חולים שערי צדק ועוד כך שעולה חשש כי אירועים חדשותיים הנוגעים ללקוחותיו המסחריים יסוקרו באופן מלא וראוי", מדגישים בתנועה לאיכות השלטון.
העתקי המכתב הועברו לחברי מועצת הרשות השנייה ולגולן יוכפםז, מנכ"ל חדשות 10 בערוץ המסחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן