Skip to content

הפיגוע הרצחני בשרונה: ענישה קולקטיבית- 83 אלף היתרי ביקור פלסטינים בישראל הוקפאו

מתאם הפעולות בשטחים הורה הלילה להקפיא ביקורי משפחות פלסטינים בישראל ולהקפיא היתרי עבודה וכניסה לישראל של בני משפחות המחבלים. צה"ל הטיל סגר על העירה יטא ובית המחבלים מתוכנן להיהרס. האבטחה במוקדי בילוי ובמתחם שרונה בתל אביב תוגברה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, הורה הלילה (חמישי) בהתאם להערכת מצב ביטחונית להקפיא את 204 ההיתרים של בני משפחות המחבלים מהפיגוע במתחם שרונה. כמו כן, בצעד ענישתי חריף הוקפאו גם 83 אלף היתרים לביקורי משפחה של פלסטינים מהגדה המערבית בישראל במהלך הרמדאן.
צה"ל וכוחות הביטחון פשטו לפנות בוקר על העיירה יאטה שבשומרון ממנה יצאו שני המחבלים, בני הדודים לבצע את הפיגוע. הערכה המודיעינית היא כי את השניים מאפיין פרופיל המפגע הבודד. שניהם פעלו באורח עצמאי בלי שום הכוונה ושיוך ארגוני. לקראת 08:00 יצאו כוחות צה"ל והשב"כ מיטא, כשצה"ל מטיל כתר הסגר על העיירה. צה"ל מתכנן לבצע הריסת בית המחבלים שביטא. מחקירת השב"כ עולה כי שני המרצחים שהו בישראל בלי היתרי שהייה וכניסה – שב"חים, וכמו כן נמצא הרכב שימש אותם לכניסה לישראל.

פעילות צה"ל ביטא

מבית החולים איכילוב נמסר הבוקר שלחדר המיון של המרכז הרפואי איכילוב הגיעו 21 פצועים. מותם של 3 נקבע לאחר הגיעו לחדר המיון ואילו פצועה אנושה נוספת נפטרה לאחר שנעשו מאמצים להציל את חייה, סך הכל נרצחו ארבעה בני אדם. 3 בני אדם נמצאים כעת כשהם פצועים במצב בינוני. 13 נוספים במצב קל ואילו המחבל שהיגיע אף הוא לאחר שנורה, ומצוי במצב בינוני.

נתניהו, ארדן וליברמן קיימו דיון חירום
נתניהו, ארדן וליברמן קיימו דיון חירום

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש דיון חירום בקריה בתל אביב בעקבות הפיגוע. נתניהו, שנחת בנתב"ג זמן קצר לאחר האירוע בתום ביקור במוסקבה, נועד עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל רוני אלשיך וגורמי ביטחון נוספים. מאוחר יותר הגיע לזירת הפיגוע יחד עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ועם ארדן.
"קיימנו דיון על שורה של צעדים התקפיים והגנתיים שאנחנו ננקוט כדי לפעול מול התופעה הזאת, התופעה החמורה של ירי. היא בהחלט מאתגרת אותנו ואנחנו ניתן לה מענה", אמר נתניהו והווסיף כי הוא מצפה כי "תהיה פעולה נמרצת של המשטרה, של צה"ל ושל גורמי הביטחון האחרים, לא רק לאתר כל משתף פעולה עם הרצח הזה, אבל כדי למנוע פעולות נוספות". "אנחנו בעיצומה של תקופה לא פשוטה אנחנו נפעל בתקיפות ובשכל", אמר ראש הממשלה.
שר הביטחון ליברמן הגיב ואמר: "אנחנו לא מתכוונים להשלים עם המצב. אני לא חושב שזה כרגע הזמן לשאת בשורות, אבל כל מה שנדרש נעשה ונעשה בצורה קשה".
המאבטח שנטרל את המחבל (צילום מסך)
המאבטח שנטרל את המחבל (צילום מסך)

מפכ"ל המשטרה מקבל תדרוך בשטח (רפי מיכאלי)
מפכ"ל המשטרה מקבל תדרוך בשטח (רפי מיכאלי)

מפקד מחוז תל אביב ניצב משה אדרי, עדכן בזירת הפיגוע כי האירוע הגיע לסיומו וכי לא הייתה התרעה עליו. "שני המחבלים נוטרלו, אחד נעצר והשני פצוע ירי. כלי הנשק נתפסו", אמר. "כרגע, ממה שעולה לנו – לא הייתה התרעה. אנחנו לא יודעים על מחבל נוסף שמסתובב, אפשר לחזור לחיים. אנחנו נגביר את הסריקות והחקירה בראשיתה. נעדכן את כלי התקשורת אם יהיו אירועים נוספים". האבטחה הוגברה הבוקר באזור מתחם שרונה שנפתח כרגיל למבקרים, במוקדי בילוי שונים והלימודים במוסדות החינוך מתקיימים כסדרם.

המחבל רגעים לאחר שנורה

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הגיב הלילה וגינה את הפיגוע הרצחני: "אני מגנה בלשון החריפה ביותר את הפיגוע הנתעב בתל אביב, צרפת מביעה את תנחומיה למשפחות הנרצחים ותמיכה מלאה במאבק של ישראל בטרור", אמר הנשיא. גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את הפיגוע בתל אביב ושלח את תנחומיו למשפחות הנרצחים ולממשלת ישראל. "המום מכך שמנהיגי חמאס בחרו לברך על הפיגוע ושהיו כאלה שבחרו לחגוג", אמר המזכ"ל. המתמודדת לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון מסרה: "אני שולחת את תנחומיי הכנים ביותר למשפחות ההרוגים, ואמשיך להתפלל להחלמתם של הפצועים. אני עומדת לצד אזרחי ישראל מול האיומים המתמשכים הללו, ותומכת ללא עוררין בזכותה של המדינה להגן על עצמה. ביטחון ישראל חייב להישאר לא נתון למשא ומתן".
בתנועת החמאס בירכו את הרצח. "הפיגוע הזה שבר את הכבוד של ישראל ומהווה מכה קשה , פיגוע זה הוא פרי מבורך של תחילת הרמדאן ועל האויב הציוני לחכות לשאר ההפתעות בחודש הרמדאן", אמר חוסאם בדראן דובר חמאס. גם דובר תנועת הג'יהאד האיסלאמי, דאווד שיהאב, אמר הלילה כי "הפיגוע חשף את השבריריות של הביטחון הישראלי. מדובר בתגובה טבעית לפשעי הכיבוש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן