Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 14 ביוני, 2016

ריאליטי טריפ, בריוני התרופות, דור ה-X, החתונה של ג'ני, עיניים כחולות, לנשום, סופר דופר אליס קופר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:15 ריאליטי טריפ | Reality Trip, ערוץ הטיולים 

חמישה צעירים ניו זילנדים בשנות העשרים לחייהם יוצאים למסע בן חמישה שבועות באסיה תוך ניסיון לחוות את מציאות חייהם של תושביה מקרוב ובאופן בלתי אמצעי. במהלך המסע הם יחיו, יאכלו ויעבדו כמו המקומיים בין השאר, במכרה, בגידול בננות, יבקרו במזבלה וינהגו בריקשה. מעבר לקשיי ההסתגלות הללו יהיה עליהם גם ללמוד להסתדר אחד עם השני.

21:30 בריוני התרופות Prescription Thugs, ערוץ Yes דוקו 

האמריקנים הם צרכנים של 75% מתרופות המרשם בעולם. לאחר שאיבד את אחיו בגלל המגיפה של שימוש יתר בתרופות מרשם, הדוקומנטריסט כריס בֶּל יוצא להפיג את העשן מההתמכרות ההמונית הזו. בֶּל חוקר את המניעים של חברות הפארמה הענקיות ושל הרופאים עצמם בשוק העצום הזה שרק הולך וגדל. הוא פוגש מומחים המספרים לו על טבעה של ההתמכרות הזו, נגמלים שמספרים על מאבקם, וחושפי שחיתויות מתוך התעשייה שמעידים על המטרות הכלכליות של תאגידי התרופות, שפעמים רבות עולות על צרכי הציבור. אחרי סרטו הקודם, "גדול יותר, חזק יותר, מהיר יותר", שהעלה את המסך על שימוש בסטרואידים בארה"ב, בל מציג חשיפה מצמררת של מגפת השימוש החוקי והממכר בתרופות המרשם בארה"ב (בעיקר משככי כאבים חזקים), ושובר למעשה את הפרדיגמה שתרופות אלה בטוחות לשימוש, כמו גם את הדיכוטומיה המקובלת שבין תרופות שכאלה לבין סמים לא חוקיים. 85 דקות, ארה"ב, 2015.

22:00 דור ה-Generation X | X, נשיונל ג'יאוגרפיק 

וויקיליקס, פאנק בריטי, כיכר טיאנאנמן, סמנת'ה סמית', חומת ברלין, האינטרנט, הווקמן של סוני, מכוניות יפניות, החתונות והגירושים של בית המלוכה הבריטי, הבחירות שלמרגרט תאצ'ר. סדרה בת שישה פרקים הבוחנת את הגורמים שעיצבו את דור ה-X, הדור שנולד בין השנים 1961-1981. כל פרק יתמקד בנושא אחר, כשהראשון יהיה ההישגים של דור ה-X. בכל נקודה היסטורית תשאל השאלה כיצד אירועים אלו השפיעו על הדור הקודם? מה היה צריך לקרות? אלו אירועים היסטוריים, חברתיים ופוליטיים קדמו להישגי דור ה-X? הסדרה תציע תובנות על התפתחות בני דור ה-X וכן הערכה מחודשת ליכולותיהם להפוך חוויות ילדות לכמה מהרגעים הגדולים ומהתנועות הגדולות שאי פעם נראו. הסדרה בת 6 פרקים.

22:00 החתונה של ג'ני | Jenny's Wedding, ערוץ Hot דרמה 

דרמה. ג'ני מגיעה ממשפחה אמריקנית טיפוסית ושמרנית למידי. הוריה מתקשים להבין איך הילדה הקטנה והמוכשרת שלהם כבר בת 30 ועדיין רווקה. כשהיא סוף סוף מגיעה ומספרת להם שהיא עומדת להינשא, הם נרגשים ושמחים, עד שהיא מגלה להם עם מי היא הולכת להתחתן – השותפה שלה בחמש שנים האחרונות. על הדרך היא גם מספרת להם שהיא לסבית. הוריה ושאר משפחתה ההמומים מנסים כל אחד בדרכו להתמודד עם היציאה מהארון של ג'ני. שחקנים: קת'רין הייגל, אלכסיס בלדל. במאית:מרי אגנס דונהיו ("ורוניקה גארין"). ארה"ב, 2015. זה אינו ממש סרט, אלא אסופה של קטעים ערוכים יחד וברקע משחק חלש ולא אמין. ציון: 

22:00 עיניים כחולות | Blue Eyes | Blå ögon, ערוץ Yes Oh 

סדרת דרמת מסתורין פוליטית חדשה, המתמקדת בתעלומת רצח של פוליטיקאית בזמן הבחירות הכלליות בשוודיה. שוודיה מתכוננת לבחירות הכלליות כשהפוליטיקאית הימנית אניקה נילסון נרצחת. ילדיה סימון וסופיה מתמודדים עם האובדן בדרכים שונות. סופיה משוכנעת שמהגרים הרגו את אמה ובחיפושיה אחר שעיר לעזאזל היא מסתבכת עם קבוצת טרור ימנית קיצונית וניאו נאצית אלימה הנקראת 'ואריטס', שמתכננת מתקפה נגד האוכלוסייה השוודית. אם הכל יסתדר בהתאם לתוכנית, פעולתם תגיע לשיא בפיצוץ ענק של בניין הבורסה בשטוקהולם. בינתיים, במשרד המשפטים, אלין האמר, ראש מטה הבחירות של שר המשפטים, מתחילה להבין שמשהו לא בסדר במחלקה לא רק שמסמכים חשובים נעלמו, אלא כשגם קודמתה בתפקיד נעלמה בנסיבות מסתוריות. ככל שאלין מעמיקה לחפור ולבדוק את העניין, היא מוצאת יותר ויותר שבילים שמובילים לאותו כיוון: אודוולה, העיר בה חיה וילסון. 10 פרקים בני 58 דקות.  ציון איי.אם.די.בי.: 6.8/10

22:00 לנשום Breathe | Respire, ערוץ Yes3 

סרטה השני של מלאני לורן (הדמות שושנה בסרט "ממזרים חסרי כבוד") מקבע אותה לא רק כשחקנית מוכשרת אלא כאחת הבמאיות הצרפתיות המוכשרות הפועלות היום. עולמה של שארלי בת ה-17 מתערער כשלכיתתה מגיעה תלמידה חדשה, שרה. היא מתנתקת מחברתה הטובה ביותר, ומתמסרת ללא גבול להשפעתה של שרה היפה והנועזת. בעוד שרה מנצלת לרעה את התלהבותה של שארלי, היא מתחילה לסבול מהתקפי חרדה שבהם היא אינה מצליחה לנשום. שחקנים: ז'וזפין לאפי, לו דה לאז', איזבל קארה. ארה"ב, 2014. חלון יפה, משוחק היטב ובעיקר אמיתי למציאות מתוקה-עצובה של גיל הבגרות. ציון: 

23:30 סופר דופר אליס קופר | Super Duper Alice Cooper, ערוץ Yes דוקו 

הוא עלה לגדולה בשם אליס קופר, עם שיער ארוך והרבה פאייטים, אקסטרווגנזה של רוק, שעוררה פחדים בבורגנות האמריקנית (במיוחד בגלל השימוש במיצגים בימתיים כמו שחיטת תרנגולות – שקיבעו את זהותו החריגה). אבל וינסנט פורניר בשמו המקורי, נולד ב-1948 בדטרויט, בנו של מטיף דתי. בימיו המוקדמים של וינסנט באל.איי. הוא הופיע עם להקת הספיידרס (שכונתה 'הלהקה הגרועה ביותר ב-LA'), עד לגילויו על ידי פרנק זאפה, שהוביל – בעזרתו של לוח סיאנס – ליצירתו של קופר. הסרט – ססגוני כמו הדמות שאותה הוא מתעד – הוא סיפורו של ד"ר ג'קיל ומר הייד שמאחורי אחד מהאייקונים המוסיקאליים הבולטים של ימינו, מהפרספקטיבה שלו עצמו, תוך שימוש בנזיד ייחודי של חומרי ארכיון דקדנטיים, אנימציה ואופרת רוק. בימוי: רג'ינלד הרקמה, סקוט מק'פיידן, סם דאן. 86 דקות, קנדה, 2014. הסרט מביא קטעי ארכיון טובים, אך אין ראיונות מקוריים ודמותו של קופר לא ממש יוצרת סקרנות. ציון: 

מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן