Skip to content

צה"ל הרס את בית המחבל שביצע פיגוע רצח תייר בתל אביב

צה"ל וכוחות מגב הרסו הלילה את ביתו של בשאר מצאלחה שרצח תייר ופצע 11 נוספים ביפו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות צה"ל, בשיתוף עם לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי, הרסו הלילה (שלישי) את ביתו של המחבל בשאר מצאלחה (22), בכפר חג'ה הסמוך לקלקיליה שבשומרון. מסאלחה הוציא לפועל את פיגוע הדקירה שהחל בטיילת שביפו והגיע עד טיילת הרבט סמואל תל אביב, אשר אירע במרץ האחרון, ובו נהרג התייר האמריקני טיילור פורס ונפצעו 11 בני אדם נוספים. בצה"ל הדגישו כי ההריסה נעשתה על פי הנחיית הדרג המדיני. מצאלחה שהה בישראל באורח לא חוקי ללא אישורי כניסה או עבודה.

טיילור פורס ז"ל
טיילור פורס ז"ל

המחבל בשאר מצאלחה
המחבל בשאר מצאלחה

ב -8 במרץ השנה, בשעה 18:23 נמסר למרחב דן על פיגוע הדקירה ביפו. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו תחילה ב-11 פצועים, בהם ארבעה קשה, ארבעה בינוני ושלושה באורח קל. לבית החולים וולפסון פונה תחילה התייר טיילור פורס (29) שטייל במקום עם אשתו ונפצע אנושות. עם הגיעו לבית החולים איכילוב נקבע מותו. שניים מהפצועים באורח קשה היו זוג תיירים מרוסיה ופצועה נוספת בהריון. בבית החולים איכילוב טופלו שלושה פצועים במצב קשה ושניים במצב בינוני. בבית החולים שיבא בתל השומר אושפזו פצוע בינוני ושלושה במצב קל, ובבית החולים וולפסון אושפז פצוע אחד שמצבו בינוני.
בחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי מצאלחה הגיע לנמל יפו והחל לדקור עוברי אורח שהיו במקום, כתוצאה מהדקירות פונו ארבעה בני אדם. לאחר מכן נמלט המחבל לכיוון תל אביב, ובחוף "עלמה ביץ'" דקר בני אדם נוספים. שוטרים שהיו בדרכם לזירת האירוע הבחינו בו וירו בו למוות.
מאות מטרים בלבד מאזור הפיגוע ובמהלכו, שהה סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במרכז פרס לשלום. ביידן עצמו נותר מאובטח וכוחות ביטחון נוספים נשלחו למתחם כדי לתגבר את האבטחה סביבו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן