Skip to content

האיחוד האירופי: "נתמוך בשלום, בין ישראל לפלסטינים, באמצעות סיוע חסר תקדים"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש עם נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק, שאמר לו כי שלום בר קיימא הוא בעדיפות גבוהה מאוד עבור הקהילה האירופאית. "אנו ממשיכים לפעול מול שני הצדדים על מנת לתמוך בפתרון שתי המדינות. אנו נמשיך לסייע לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה ולהיענות לצרכים ההומניטריים וההתפתחותיים של האוכלוסייה שם״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האיחוד האירופי מוכן לתמוך בשלום, בין ישראל לפלסטינים, באמצעות סיוע חסר תקדים של שיתוף פעולה עם שני הצדדים. כך אמר היום נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק, לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין המבקר היום בבלגיה ובמוסדות האיחוד האירופי בבריסל.

ריבלין וטוסק. "ישראל גאה לחלוק את הטכנולוגיות, המחקר והפיתוח שלה עם אירופה״. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
ריבלין וטוסק. "ישראל גאה לחלוק את הטכנולוגיות, המחקר והפיתוח שלה עם אירופה״. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בשיחה בין השניים אמר טוסק כי שלום בר קיימא הוא בעדיפות גבוהה מאוד עבור הקהילה האירופאית. "אנו ממשיכים לפעול מול שני הצדדים על מנת לתמוך בפתרון שתי המדינות. אנו נמשיך לסייע לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה ולהיענות לצרכים ההומניטריים וההתפתחותיים של האוכלוסייה שם״.

טוסק אמר עוד כי השניים שוחחו היום, גם על הדרכים בהם ישראל ואירופה מתמודדות עם איום הטרור וההגנה מפניו. "אין מקום טוב מבריסל לדון בנושא זה כיום", אמר טוסק. "הבעתי בפני הנשיא את תנחומי על מתקפת הטרור האחרונה בתל אביב ודנו בדרכים להעמיק את שיתוף הפעולה שלנו נגד הטרור. הטרור יובס רק אם נלחם בו יחד״.

בביקור, שנערך על רקע המתיחות הביטחונית השוררת בבריסל, ביקש טוסק לשמוע מפי הנשיא את תפיסתו באשר לאזור ולאתגרים העומדים בפני ישראל בימים אלו. השניים דנו גם במצב המתהווה בסוריה ובלבנון ובהשפעות העולמיות של דעא"ש כתופעה.

בסיום פגישתם הודה הנשיא ריבלין לנשיא המועצה טוסק כינה אותו ״ידיד אמת של מדינת ישראל״. הוא הדגיש: "זהו ביקורי הראשון כנשיא מדינת ישראל במוסדות האיחוד האירופי. אני רואה זאת כסימן לחשיבות הרבה שיש ביחסים בין מדינת ישראל לאיחוד האירופי. האיחוד הוא שותף בכיר של ישראל בתחומי המסחר, המדע, הסביבה והתרבות. ככוח מוביל במדע וחדשנות, ישראל גאה לחלוק את הטכנולוגיות, המחקר והפיתוח שלה עם אירופה״.

הנשיא הדגיש כי השותפות בין ישראל לאירופה אינה נובעת רק מאינטרסים משותפים ואמר: ״אנו חולקים את הערכים הבסיסיים ביותר של הדמוקרטיה- חופש הביטוי, ליברליזם וכבוד האדם. ערכים אלו הם בסיס איתן להרחבת שיתוף הפעולה בתחומים נוספים״.

הנשיא הדגיש כי קידום תהליך השלום חיוני לישראל אך לא צריך להעיב על העמקת שיתוף הפעולה עם האיחוד. ״קידום השלום במזרח התיכון הוא אינטרס חיוני לישראל. במקביל, אני מאמין כי היחסים הבילטרליים בינינו יכולים לגדול ולהתפתח בדרך עצמאית. אני זוכר את מחויבותך האישית, כראש ממשלת פולין, להגדיל בקרב הציבור הפולני את המודעות לשואה ולמאבק באנטישמיות. משימה זו עדיין לפנינו. אנו חייבים להילחם בווירוס הישן של האנטישמיות".

נשיא המדינה מעניק לראש עיריית אנטוורפן את תבליט "כינור דוד" של שאגל (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
נשיא המדינה מעניק לראש עיריית אנטוורפן את תבליט "כינור דוד" של שאגל (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

מפגישתו עם טוסק המשיך הנשיא לאנטוורפן שם היה אורחו של ראש העיר בארט דה וובר. הוא ביקר במוזיאון רד סטאר ליין ונפגש עם מנהיגים דתיים. עם הגעת הנשיא לבניין העירייה בכיכר המרכזית של העיר, ניגנו לכבודו פעמוני הקתדרלה את "התקווה". הנשיא התרגש מהמחווה והודה למארחו על קבלת הפנים יוצאת הדופן.

לאחר מכן המשיכו הנשיא, ראש העירייה ומושלת המחוז לפגישה משותפת בה שוחחו אודות הקשר המיוחד בין העיר והמחוז לישראל, על מקומה המשמעותי של הקהילה היהודית הגדולה בעיר ובמחוז ועל קשרי המסחר הענפים והעושר והמגוון התרבותי בה.

בדברי הברכה שלו לראש העיר ומושלת המחוז אמר הנשיא: ״בזמנים אלה אנו חייבים לעמוד יחד ולומר די לשנאה, די לטרור ודי לקיצוניות. אנטוורפן, כמו העיר שלי, ירושלים, הינה מיקרוקוסמוס של יכולותינו לחיות יחד כקהילות שונות עם כבוד הדדי, בהבנה ועם חזון משותף של העתיד." עוד הוסיף הנשיא: ״אנטוורפן, כמו ירושלים, היא עיר עם היסטוריה מפוארת אשר צופה אל העתיד.״ הנשיא הודה לראש העיר על תמיכתו בקהילה היהודית ואמר: ״ברצוני להודות לך על מנהיגותך, על עמדתך התקיפה נגד השנאה, נגד אנטישמיות וגזענות מכל סוג. אני רוצה להודות לך על תמיכתך בקהילה היהודית, לצד כל קהילות העיר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן