Skip to content

בעקבות מות העיתונאים הזרים – גובר הלחץ הבינלאומי על אסד

חילופי האשמות קשים בין המערב לסוריה על רקע מותם של שני עיתונאים זרים בסוריה. ארה"ב: המתקפה של אסד על בני עמו "מתועבת ובלתי נסלחת". האו"ם - בכירים במשטר אסד מבצעים פשעים נגד האנושות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חילופי האשמות קשים בין המערב לסוריה על רקע מותם של שני עיתונאים זרים בסוריה. ארה"ב: המתקפה של אסד על בני עמו "מתועבת ובלתי נסלחת". האו"ם – בכירים במשטר אסד מבצעים פשעים נגד האנושות

מאת עידו וולקן

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי (צילום: עמית מנדלזון)
לא ניתן עוד לרצוח תחת מעטה של דממה. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי (צילום: עמית מנדלזון)

עליית מדרגה במתיחות בין המערב ודמשק. יום לאחר ששני עיתונאים מערביים מצאו את מותם בבניין שהופצץ על ידי כוחותיו של אסד בחומס,  מתנער המשטר הסורי מאחריותו כלפי "עיתונאים שהתגנבו דרך הגבול ללא אשרות ופעלו באזורים המועדים לפורענות". נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הגיב גם הוא למקרה, שאותו כינה "רצח": "אלה שביצעו זאת ישלמו את המחיר. הודות לגלובליזציה, לא ניתן עוד לרצוח תחת מעטה של דממה".

במסיבת עיתונאים שערך אמש (ה'), גינה גם ג'יי קרני, דובר הבית הלבן, את פעולותיו של אסד ואמר כי "מלחמתו של אסד בבני עמו מתועבת ובלתי נסלחת. הנשיא אובמה מודע היטב לזוועות שמבצע שלטונו של אסד ומגנה אותן בחריפות". הצהרה זו מפי הבית הלבן נמסרה לאחר שוועדה בינלאומית הגישה לאו"ם דו"ח ובו שמותיהם של בכירים בממשל הסורי, החשודים בפשעים נגד האנושות.

נכון לעכשיו שלושה עיתונאים מערבים ששרדו את ההפצצה בחומס אתמול, נותרו בסוריה כשהם פצועים. שניים מתוכם, אדית' בווייר וויליאם דניאלס, הנצורים בבית החולים בחומס, פירסמו אתמול בבוקר קריאה נואשת לעזרה בקובץ וידאו שהועלה לאינטרנט על-ידי מתנגדי אסד. בעוד ההפצצות רועמות ברקע, מפרטת בווייר את חומרת הפציעה ברגלה, המחייבת את העברתה ללבנון לניתוח חירום. באותו נושא, הודיע שר החוץ הבריטי וויליאם הייג כי נעשים מירב המאמצים להחזיר בביטחה את העיתונאי השלישי, פול קונרוי, לביתו שבבריטניה.

בעיר חומס נערמות גופותיהם של הרוגי ההפגזות מהימים האחרונים
בעיר חומס נערמות גופותיהם של הרוגי ההפגזות מהימים האחרונים

המערב ממשיך לנסות ולגבש חזית אחידה מול השלטון בסוריה. מזכירת המדינה האמריקנית ושרי החוץ האירופיים והערביים יפגשו היום (ו') כדי לדון בדרכי פתרון המשבר בסוריה. במהלך הפגישה, צפויות המדינות להודיע על אולטימטום שיוצב בפני המשטר הסורי להפסקת הפגיעה באזרחי המדינה.

רוסיה וסין, מנגד, ממשיכות לדבוק בתמיכתן במשטר אסד וקוראות ל"פיתרון מהיר של המשבר". בניסיון להרחיב את התמיכה הבינלאומית בעמדה הרוסית, שוחח הנשיא הרוסי  דימיטרי מדבדב עם מנהיגיהן של ערב הסעודית, איחוד האמירויות, איראן ועיראק וטען כי "התערבות בינלאומית נוגדת את הנורמות בחוק הבינלאומי". בתוך כך הציעה אתמול תוניסיה לתווך בין המשטר ומתנגדיו, במסגרת הסכמה לחילופי שלטון, כפי שנעשה בתימן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן