Skip to content

אזעקה בעוטף עזה גם במקרה של חדירה מחבלים ממנהרה

מעתה – התרעת אזעקת צבע אדום לא רק בגלל רקטות: ההתרעה תישמע כמו ה"צבע אדום" המוכר, אך במקביל לה יקבלו התושבים הודעת סמס: "להסתגר בבית ולכבות אורות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בעקבות לקחי צוק איתן, צעד הגנתי נוסף נגד מנהרות חמאס –  מעתה תופעל אזעקת צבע אדום לא רק בעת שיגור רקטות, אלא גם כאשר יתקבל מידע על חדירת מחבל לשטח ישראל דרך מנהרה. על היוזמה החדשה, שהתקבלה בפיקוד העורף ובאוגדת עזה, כך חשף הבוקר (רביעי) עיתון ידיעות אחרונות.

האזעקה במקרה של חדירת מחבל דרך מנהרה לשטח ישראל תהיה זהה לזו המושמעת בעת שיגור טילים. חשוב להבהיר כי שמדובר בניסיון חדירה ולא ברקטות ששוגרו יקבלו התושבים, במקביל לאזעקה, הודעת סמס ובה ייכתב: "עקב חדירת מחבלים מתבקשים התושבים להסתגר בבית ולכבות אורות עד הודעה חדשה". בנוסף לכך ישמיעו רכזי הביטחון ביישובים הרלוונטיים הודעות אזהרה על החדירה במערכות הכריזה, בכך תובדל האזעקה מאזעקת ההתרעה על רקטות.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

על פי העיתון, ההחלטה בדבר הצעד ההתרעתי הזה התקבלה בעקבות לקחי מבצע צוק איתן. במסגרתם מונה סגן-אלוף אמיר בן-דוד מפיקוד העורף ליועץ לעניינים אזרחיים של מפקד אוגדת עזה. גורם צבאי אמר אתמול: "המשימה העיקרית שלנו כיום היא הגנה על היישובים, במקביל ללחימה ההתקפית נגד הטרור. היישובים הישראליים בעוטף עזה הם נכס ראשון במעלה, ועמידתם האיתנה היא ניצחון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן