Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 26 ביוני, 2016

הפסקת אוכל, שנות ה-80, קוסמוס, אקספלורר: עתיקות מגואלות בדם, קשר דם 2, 700 גרם, עגבניות ירוקות מטוגנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

14:30 הפסקת אוכל, ערוץ חינוכית 23 

תכנית בהנחיית השפית ועיתונאית האוכל, רותי רוסו, אשר תלמד על מרכיבי ומקורות האוכל שאנו אוכלים ותקנה הרגלי תזונה בריאים. הקשר בין תזונה לבריאות ושאלות, כמו היכן גדל האוכל שלנו, מהם התהליכים שהוא עובר עד שהוא מגיע אלינו לצלחת, מאלו מרכיבים הוא עשוי, איך גילו אותו ומתי, מהם הערכים התזונתיים שלו, מה כדאי לצרוך ומה פחות ועוד. בכל פרק תעסוק התכנית בנושא מרכזי אחד, כמו חומרי גלם (חיטה, אורז, פטריות, קקאו, מלח, תפוחי אדמה), מזון מעובד (חטיפים, ממתקים), חוש הטעם, ארוחות בוקר, רגישויות ואלרגיות, צבעי מאכל ועוד. בכל פרק יקבלו הילדים והוריהם כלים מעשיים לבישול בריא ופשוט, כללי אכילה בריאה וכיצד ניתן לשפר את התזונה. אורחים לדוגמה:ישראל אהרוני, מאיר אדוני, רן שמואלי, מיקי חיימוביץ', הדיי עפאים, ארז קומורובסקי ועוד.

21:00 שנות ה-80 | The Eighties, ערוץ 1 

סדרת המופת של ה-CNN (המשך ל"שנות השישים" ו-"שנות השבעים"), נותנת לצופיה מבט מעמיק ותובנות חדשות על העשור בעל ההשפעה העצומה. עוסקת באירועים ובאנשים משמעותיים החל מהמלחמה הקרה ועד האיידס, מרונלד רייגן ועד סטיב ג'ובס – כולם מלאו תפקיד משמעותי בעשור המהפכני. בין האירועים המשמעותיים בהם עוסקת הסדרה במשך 8 פרקים: התפרצות האיידס, סיום המלחמה הקרה, לידתו של המחשב הביתי, האדם הלבן מגלה את ההיפ-הופ, וכמובן, הירי המתועב בג'יי-אר. ציון איי.אם.די.בי.: 8.7/10

21:45 קוסמוס | Cosmos, ערוץ 1 

הסדרה המדעית שבה למסך לאחר 25 שנים, וחושפת את פלאות היקום באופן פשוט, אך לא פשטני. השילוב בין הספקנות והפליאה, בין המדע הקפדני לאמצעים חזותיים, רגשיים ורוחניים, סוחפים את הצופה לחוויה מיוחדת – חזון של הקוסמוס בשיאו המרהיב. ציון איי.אם.די.בי.: 9.4/10, עגבניות רקובות: 83%/100%, מטה-קריטיק: 72/100

22:00 אקספלורר: עתיקות מגואלות בדם | Explorer: Blood Antiquities, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק 

ביזה היא לא דבר חדש. מקברים מצריים, עתיקות אנגקור, חורבות המאיה ועד לשרידי מלחמת העולם השנייה – שוד עתיקות הוא אמנות רבת שנים. השודדים יכולים להיות כל אדם. החל מאזרחים רגילים שמזהים הזדמנות לרווח חד פעמי, ועד משטרים שלמים שמממנים עם הרווחים מלחמות. גם הקונים מגוונים, מאספני אמנות עשירים ועד למוזיאונים ובתי מכירות פומביות בעלי מוניטין מכובד. דעא"ש שינו את כללי המשחק. הביזה של עתיקות סוריה הפכה לאחת ממקורות המימון המרכזיים של המשטר האפל, כמו גם לאחת מהפלטפורמות בהם הוא משתמש לשם תעמולה. לא רק ששוד העתיקות מוחק באלימות את המורשת התרבותית של האזור, הוא גם מעלה למודעות הציבורית את ההבנה, כי קונים אירופאים ואמריקנים עוזרים במימון קבוצת הטרור המחרידה ביותר של המאה ה-21. אקספלורר יוצא למסע בעקבות הביזה. המכירות של אותם חפצי אמנות ידועות במימון רצח עם, טרור ופשע מאורגן. צוות אקספלורר צולל עמוק אל צידו האפל של עולם האמנות, ומתעד את התהליך כולו, מהמקור ועד לקונה.

22:00 קשר דם 2 Bloodline 2, ערוץ Yes Oh 

דרמת המתח מבית Netflix ומהיוצרים שמאחורי "Damages", בעונה חדשה. ספוילר – בעונה החדשה משפחת רייבורן תירדף על ידי השלכות הרצח בעונה הקודמת, ובעיקר דמותו של ג'ון, איש החוק שביצע את הפשע הנורא. תגליות נוספות יחשפו, וסודות מעברו של דני 'הכבשה השחורה' של המשפחה יצוצו, כמו הגעתו של נולן, בנו של דני שלאחר מותו מגיע באופן מסתורי ובידיו ידע על חייו של אביו, שיכול להרוס את המשפחה. גם הגעתן של שתי דמויות חדשות נוספות יכולה להמיט אסון על משפחת רייבורן: אוזי דלווסיו (ג'ון לגוויזמו) הוא דמות מעברו של דני, אדם בעל אישיות כובשת, אבל גם אלים ואופורטוניסט, ובעל מניעים נסתרים, ואוונג'לין רדוסביץ' (אנדריאה רייסבורו), אישה לא מוכרת, חתולת רחוב בלתי צפויה שבידיה מידע מפליל.

22:00 י700 גרם | i700 Grams, ערוץ Yes דוקו

מאחורי הקלעים של פַּגִייָה לילודים קטנים במיוחד בפריס. בעבור הפַּגים הללו, כל דקה וכל יום שעובר הם מלחמה של לחיות או למות. כדי לשמור על חייהם השבריריים, רופאי ילדים, אחיות ופסיכואנליטיקאים דואגים להם ומדברים אליהם כדי שיצאו מהמלחמה הזו בלא פגע. 62 דקות, צרפת, 2015.

22:00 עגבניות ירוקות מטוגנות | Fried Green Tomatoes, ערוץ Yes3 

דרמה על ידידות ואהבה, שהייתה מועמדת לשני פרסי אוסקר – על התסריט ופרס שחקנית המשנה לג'סיקה טנדי. הסרט, שהפך לאחד מסרטי הקאלט הלסביים, מתאר את סיפורן של ארבע נשים מיוחדות וחזקות, בעבר ובהווה, שלא פחדו להיות שונות מול החברה השמרנית. שחקניות נוספות: קתי בייטס, מרי לואיז פרקר, מרי סטיוארט מסטרסון. במאי: ג'ון אבנט ("צמודים אישית"). ארה"ב, 1991. דרמה מרגשת אשר בהחלט מטפללת רגשות, אך המשחק נהדר והסוף מפתיע. ציון: 


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן