Skip to content

חשד: צומת אליאס – פיגוע דריסה או תאונת דרכים?

צעירה פלסטינית נורתה למוות בצומת אליאס הסמוכה לקריית ארבע. הנהגת התנגשה ברכב בו ישבו ישראלים ונורתה בידי חיילי כוח נח"ל ששהה במקום. בעוד תחקיר צה"ל העלה כי מדובר בניסיון פיגוע דריסה שכשל, טוענים עדי ראייה כי מדובר בתאונת דרכים שזוהתה כפיגוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מג'ד אל חודור - תאונה או ניסיון פיגוע?
מג'ד אל חודור - תאונה או ניסיון פיגוע?

נהגת פלסטינית פגעה ברכבה היום (שישי) מעט לאחר השעה 14:30, ברכב בו נסעו בני זוג ישראלים ונורתה למוות. שני נוסעים ישראלים לקו בחרדה ומצבם קל. הנהגת זוהתה כמג'ד אל-חודור בת 18 מהכפר בני נעים הסמוך לחברון.
תחקיר ראשוני של צה"ל העלה כי הנהגת הגיעה מציר 60 ופנתה ימינה בצומת אליאס לכיוון קריית ארבע אך תוך כדי פנייה, שברה את ההגה שמאלה בפתאומיות לכיוון הטרמפיאדה. לכאורה, במהלך ההאצה לכיוון הטרמפיאדה היא התנגשה ברכב של בני הזוג הישראלים כבני 50 שנפגעו מחרדה ופונו לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם הושארו להשגחה בלבד. הנהגת הפלסטינית נורתה מיד על ידי כוח מגדוד 50 של הנח"ל שהיה במקום שפתח באש לכיוון הנהגת והרג אותה.

רכב הפלסטינית נפגע מעשרות קליעים (צילום: זאב - דיווחי ירושלים ויו"ש)
רכב הפלסטינית נפגע מעשרות קליעים (צילום: זאב - דיווחי ירושלים ויו"ש)

 

הצעירה - מג'ד אל חודור: ניסיון פיגוע או תאונת דרכים
הצעירה - מג'ד אל חודור: ניסיון פיגוע או תאונת דרכים

 

רכב בני הזוג שנפגע
רכב בני הזוג שנפגע

לדברי עדי ראייה כמו גם לפי צילומים שצילמו עוברי אורח, הכוח פתח באש כבדה לעבר רכבה שנפגע מעשרות קליעים. בעוד צה"ל טוען כי כל הסימנים בזירה מראים שמדובר בניסיון פיגוע. הרי שעדי ראיה פלסטינים טוענים כי מדובר היה בתאונת דרכים ולא ניסיון פיגוע חבלני. הצומת נפתח לתנועה מחדש. לשאלת מגפון האם התחקיר העלה כי מדובר מקרה פיגוע חבלני שסוכל, או שייתכן כי מדובר בצעירה שאיבדה שליטה על רכבה התנגשה ברכב שלפניה ונורתה כי נחשדה כמחבלת, הגיבו גורמי צבא כי נכון לעכשיו מדובר במקרה פיגוע חבלני, אך עם זאת, הגורמים הסתייגו ואמרו כי אם יועלו טענות והוכחות אחרות, עלולה קביעה זו להשתנות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן