Skip to content

ארדן הורה על סגירת ערוץ "מוסאווא" לשעבר "פלסטין 48" ששידר מנצרת

השר לביטחון פנים טוען כי לא מדובר בשידור תכנים לא ראויים אלא משיקולי ריבונות. הנהלת הערוץ: "הערוץ לא משדר מישראל, הוא רק מפיק את התוכן שמועבר מרמאללה לשידור לווייני - נבדוק את חוקיות הצו". ח"כ בסאל: "מדובר בפשיזם וניסיון נואל לשלוט באמצעי התקשורת שצורכים אזרחי המדינה הערבים. ארדן מתנהג כמו עובד זוטר של נתניהו ולא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, חתם אמש ((חמישי) על צו האוסר את פעילות ערוץ התקשורת הפלשתיני ״מוסאווא״, אשר ממומן על-ידי הרשות הפלשתינית ופועל בתחומי מדינת ישראל. השר ארדן הורה, במסגרת הצו, לכל מחזיק במקום ולכל אדם אחר המנהל, המפעיל או הפועל במסגרת הפעילות האמורה של ערוץ התקשורת, שלא לאפשר את הפעילות בכל מקום בתחומי מדינת ישראל. בעקבות הוצאת הצו ומסירתו לתחנה -הערוץ הפסיק את שידוריו. תוקף הצו הינו לשישה חודשים מעת חתימתו. השר ארדן החליט לחתום על הצו המורה לאחר שהובא לידיעתו כי הערוץ פועל מטעמה וחסותה של הרשות הפלשתינית בתוך שטחי מדינת ישראל, מבלי שניתן לכך היתר בכתב, כנדרש בסעיף 3 (א) לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות) התשנ״ה -1994, כך נמסר. ״לא אאפשר שום פגיעה בריבונות של מדינת ישראל ומתן דריסת רגל לרשות הפלשתינית בשטחי המדינה״, אמר השר.
ביולי 2015 חתם ארדן על צו לסגירת ערוץ התקשורת ״פלשתין 48״. אלא שעל-פי מידע שהתקבל על-ידי משטרת ישראל ושב״כ, הערוץ חזר לפעול תחת שם אחר ושמו שונה ״מפלשתין 48״ ל״מוסאווא״. מנהל ערוץ ״מוסאווא״ כיום ניהל עד לפני כשנה את ערוץ ״פלשתין 48״. לאחר סגירתו ביולי, הערוץ החל לשדר מנצרת, ושתי משאיות של הערוץ עמדו סמוך למסעדה בעיר שהמרפסת שלה שימשה אולפן הטלוויזיה. היום בצהריים התבקשו מנהלי הערוץ לעזוב את המקום ולהפסיק לשדר משם. ״מוסאווא״ ממומן בחלקו על-ידי הרשות הפלשתינית, תכניות הערוץ מוקלטות בנצרת, משם הן מועברות לרמאללה לצורך עריכה.

ארדן: הערוץ נסגר שיקולי ריבונות. בסאל: ארדן מתנהג כמו עובד זוטר של נתניהו ולא כשר בכיר
ארדן: הערוץ נסגר משיקולי ריבונות - בסאל: ארדן מתנהג כמו עובד זוטר של נתניהו ולא כשר בכיר

מי שמחסל את השידור הציבורי, ניסה לסגור את ערוץ 10, מנסה לסגור את תיאטרון אל־מידאן — ימשיך לנסות לסגור ערוצים
מהנהלת הערוץ נמסר כי צו סגירה לערוץ טלוויזיה אינו משרת את הממשלה ומבייש את חופש הביטוי של הדמוקרטיה הישראלית. לגברי ההנהלה "בכל מקרה הערוץ לא משדר מישראל, הוא רק מפיק את התוכן שמועבר מרמאללה לשידור לווייני", מסבירה הנהלת הערוץ ומשוכנעת כי מדובר באקט פוליטי – "מי שסגר את החדשות המקומיות, מחסל את השידור הציבורי, ניסה לסגור לאחרונה את ערוץ 10, מנסה לסגור את תיאטרון אל־מידאן — ימשיך לנסות לסגור ערוצים, אם הציבור וארגוני העיתונאים ישתקו. יש לזכור שממשלת ישראל הפעילה שידורים בערבית ואפילו בפרסית במשך שנים רבות. גם ערוצי i24 משדרים מיפו ללא רישיון ופיקוח ישראליים. השימוש בצווים, בהיעדר בסיס משפטי, ייבחן בערכאות. בינתיים השידור יימשך מרמאללה".
מרכז "אעלאם" הודיע כי הוא "רואה בחומרה רבה את החלטתו של השר גלעד ארדן להפסיק לאלתר את פעילותה של תחנת הטלוויזיה הערבית "מוסאוואה" אשר משדרת לאוכלוסייה הערבית בישראל בתואנה שפעילותה מהווה עבירה על החוק ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל", נמסר בתגובת המרכז.
לטענת משרד לביטחון הפנים, כי השר חתם לאחר שהוא לידיעתו כי הערוץ פועל ללא רישוי מתאים הגיבו ב"אעלאם" כי "החלטתו של השר מעלה תמיהות רבות מאחר ותחנה זו פעלה במשך שישה חודשים בלי שום התייחסות מצדו של השר בנידון".

החלטת השר היא תגובה לדבריו של אבו מאזן והמשך ישיר להחלטות קודמות שמטרתן לפגוע במוסדות תקשורת פלסטינים
"החלטת השר, כנראה איננה מנותקת מהסערה הפוליטית, אשר עוררו דבריו של הנישא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן) בבריסל, אשר האשים גוף רבני ישראלי בקריאה להרעלת בארות מים פלסטינים בשטחי הרשות הפלסטינית", זועמים במרכז ואומרים: "החלטה זו של השר היא המשך ישיר להחלטות קודמות שמטרתן לפגוע במוסדות תקשורת פלסטינים ולהפר את זכויותיהם של עיתונאים פלסטינים".
"המשך מדיניות סתימת הפיות של הממשלה. הערוץ הפלסטיני אמור להביא את סיפורם של 20% מאזרחי המדינה שלא מקבלים ביטוי בערוץ הציבורי", נטען ב"אעלאם" ומודיעים כי יבדקו את חוקיות ח"כ באסל גטאס מסר בתגובה לצו כי "מדובר בפשיזם וניסיון נואל לשלוט באמצעי התקשורת שצורכים אזרחי המדינה הערבים. ארדן מתנהג כמו עובד זוטר של נתניהו ולא כשר בכיר — בסתימת פיות, באמצעים מנהליים חשוכים, ובשיטות השב"כ משנות השבעים שנועדו לשלוט בערבים".
"אעלאם" הוא ארגון לא-ממשלתי, המהווה מרכז תקשורת לאוכלוסייה הערבית-פלסטינית בישראל. המרכז נאבק בהדרת האוכלוסייה הערבית מהשיח התקשורתי בישראל, ופועל לחשיפת החברה הישראלית למצוקותיו של הסקטור הערבי. מרכז "אעלאם" נוסד בשנת 2000 על ידי קבוצת אקדמאים ועיתונאים ערבים. המרכז עוסק בהעלאת מודעות, בקידום זכויות מדיה ובהעצמת אנשי תקשורת ערבים ופלסטינים. בנוסף לפעילותו המרכז יוזם פרויקטים חינוכיים, כנסים, הכשרות מקצועיות ופעילויות בקרב הרשויות בנושא הקצאת זכויות שידור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן