Skip to content

רופא שיניים מאבו דיס נעצר כחשוד בהנחת מטען נפץ בערב יום הזיכרון

בפיגוע נפצע קשה קצין צה"ל. יחד עם הרופא נעצרו עוד שני רופאי שינים, אח בבית חולים ואביו של מניח המטען
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (ראשון) הותר לפרסום כי שירות הביטחון כללי, בסיוע צה"ל – יחידת דובדבן, עצרו את מבצע פיגוע המטען בחיזמא בערב יום הזיכרון האחרון, ממנו נפצע קצין צה"ל באורח קשה.
מניח המטען הוא רופא השיניים ד"ר סאמר מחמוד דאוד אלחלביה (36), מאבו דיס שליד ירושלים.
הפיגוע אירע ב-10 במאי, בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל. בכניסה לכפר חיזמה הסמוך לגבעת זאב בירושלים, הונחו תשעה מטענים ואחד מהם התפוצץ כשכוח של פיקוד העורף ניסה לאתרם. הקצין, בדרגת סגן-משנה, נפצע באורח קשה אך מצבו השתפר והוא השתחרר מבית החולים החודש.
מחקירתו של ד"ר סאמר חלביה, עלה כי המפגע החל בתכנון הפיגועים בראשית חודש פברואר 2016, לטענתו לאור "חילול אל אקצא ופגיעה ישראלית בילדים פלסטינים".

חברי החוליה (צילום שב"כ)
חברי החוליה (צילום שב"כ)
סריקות בזירת האירוע (צילום: דוברות בנימין)
סריקות בזירת האירוע (צילום: דוברות בנימין)

יחד עמו נעצרו גם  אביו,  מחמוד דאוד שחאדה אלחלביה (64), תושב אבו דיס שעובד כאח בבית חולים ואחיו ד"ר דאוד שחאדה מחמוד אלחלביה (42), תושב אבו דיס, גם הוא רופא שיניים במקצועו.  רופא שיניים נוסף שנעצר הוא ד"ר דגאנה פאיז גמיל נבהאן, (26)  תושב מחנה הפליטים  קלנדיה, ששימש  כסייען. סייען נוסף שהנו בן דודו של סאמר, שאדי מוחמד אחמד מוחסן (32), גם הוא תושב אבו דיס.
בתחילה נעצר המפגע, ד"ר סאמר מחמוד, בחקירתו עלה  כי ייצר מטענים נוספים ואף הכין מטען נוסף צמוד סלולר, לשם ביצוע פיגועים עתידים והשאיר אותם במרפאה שלו בכפר עקב.
בהמשך, נעצר מחמוד חלביה, אביו של סאמר, בחשד להעלמת ראיות ממרפאת בנו. בחקירת האב עלה כי בנו, דאוד עיאד ואחיינו שאדי מחסן, הוציאו את המטענים שהיו במרפאה השייכת למפגע. השניים נעצרו, ובחקירתם עלה כי אכן הוציאו את המטענים האמורים מהמרפאה. במהלך הסגרתם נמצאו 56 מטעני צינור קטנים חלקם בעלי חיבורי חוטים ופתילים, שני בקבוקי תבערה ומטען צינור גדול בצורה U. להערכת אנשי המקצוע, מדובר במטענים בעלי פוטנציאל קטלני.

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן