Skip to content

3 תלמידי ישיבה ידועה נעצרו לאחר שייבאו כדורי אקסטזי מגרמניה

התלמידים החכמים נלכדו כשבבידוק בשדה התעופה הסמים נמצאו מוסלקים בתוך חפיסות סיגריות. תלמיד אחד נלכד אחרי שבועיים היות והוא לא נמצא בביתו אלא בישיבה בה למד. פרקליטו: "כל מעורבותו בפרשה היא העובדה שחבריו לוו ממנו כספים לכרטיסי טיסה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה תלמידי ישיבה בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו בידי היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז בחשד לייבוא טבליות של mdmi (אקסטזי) מגרמניה. שניים מהם נעצרו כבר לפני כשבועיים וחצי עם חזרתם ארצה וביום רביעי שעבר נעצר תלמיד הישיבה השל שי בחשד כי הוא זה שהזמין ושילם מכספו את כרטיסי הטיסה, כך הותר היום (שני לפרסום).
מפרטי החקירה עולה כי שני העצורים, בן 22 מביתר עילית ובן 25 מבני ברק, נעצרו כבר לפני כשבועיים וחצי עם חזרתם ארצה ומעצרם הוארך מעת לעת. ביום רביעי האחרון נעצר תלמיד ישיבת מיר, י.מ.א. בן 25 מבני ברק, בחשד כי הוא זה שהזמין ושילם מכספו את כרטיסי הטיסה, ומעבר לכך אף טס לפני כשנה לגרמניה. את הסמים החביאו תלמידי החכמים בתוך חפיסות סיגריות – אך אלה נתפסו בבידוק עם כניסתם לישראל והם נעצרו בנמל התעופה בן גוריון.

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה

למחרת מעצרו של י.מ.א. הוא הובא לבית משפט השלום בפתח תקווה – שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ב-12 ימים, מחשש כי ישבש את החקירה. לטענת המשטרה, הוא "שלח יותר מבן אדם אחד לייבא סמים מסוכנים לישראל מגרמניה", בכך שהזמין ואף שילם על כרטיסי הטיסה.
פרקליטו, עו"ד רועי אטיאס, טוען כי בסך הכל החברים ביקשו ממרשו שיזמין עבורם את הטיסה וישלם עליה והתחייבו כי הם יחזירו לו את הכסף בהמשך ובכך כל חלקו בפרשה. מעצרו של י.מ.א בוצע באיחור היות והשוטרים לא הצליחו לאתרו מאחר ולא שהה בביתו אלא פשוט שהה בישיבה בה הוא לומד. בדיון בהארכת מעצרו השופטת כרמית בן אליעזר, כתבה בהחלטה כי "קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשוד", כאשר בין היתר יובאה כמות גדולה של טבליות החשודות כ-אם.די.אם.אי (אקסטזי) במשקל של כ-6.5 ק"ג סמים. למרות זאת היא נעתרה חלקית לבקשתו של עורך הדין אטיאס והאריכה את מעצרו בחמישה ימים, עד למחר (שלישי), אז גם יסתיימו הארכת מעצר של השניים הנוספים מבני ברק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן