Skip to content

באר יעקב: 30 פעוטות אכלו טונה קלוקלת ופונו לבית חולים

הבוקר פונו הפעוטות ושני מבוגרים מגן ילדים שבמועצה לאסף הרופא כשהם סובלים קלות מפריחה קלה. הגורם לתגובה האלרגית היה המזון המקולקל שאכלו. מבית החולים הרגיעו ומסרו להורים המודאגים כי מדובר בפריחה קלה ללא סימני הרעלה אחרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

30 פעוטות בני 2 עד 4 שנים ושנני מבוגרים מבאר יעקב שבשפלה הדרומית, פונו הבוקר (שלישי)  לבית חולים לאחר שאכלו בגן הילדים דג טונה מקולקל. הם הגיעו לחדר המיון כשהם סובלים מתופעות קלות של פריחה וגרד בעור. מבית החולים אסף הרופא נמסר כי "הילדים שהיו בגן ואינם סובלים מתופעות כלשהם – אינם צפויים לפתח סימני הרעלה משמעותיים. ועל כן אין מקום לחשש בקרב ההורים".
דובר מד"א, זכי הלר מסר כי  בשעה 09:43 נמסר למד"א מרחב איילון על מספר פעוטות שככל הנראה פיתחו תגובה אלרגית קלה לאחר שאכלו טונה בגן ילדים במועצה מקומית בשפלה הדרומית. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח אסף הרופא 8 פעוטות כבני שנתיים ושלוש עם פריחה קלה בגופם, כמו כן כ- 12 פעוטות נוספים שאכלו גם הם ולא פיתחו כל תגובה מפונים להיבדק בחדר המיון". מאוחר יותר פונו לבית החולים בהמלצת בית החולים גם שאר הפעוטות שלא סבלו מכלום.
 פרמדיק מד"א אלון מלמה סיפר: "כשהגענו לגן דווח לנו על מספר פעוטות כבני שנתיים ושלוש שלאחר אכילת טונה פיתחו תגובה אלרגית קלה. ראינו את התינוקות כשהם רגועים ועל חלק מהם סימני פריחה קלים מאוד. לאחר בדיקה ראשונית פינינו 8 מהם להמשך בדיקות בחדר המיון בבית החולים, והמלצנו לפנות גם את שאר הילדים שאכלו על אף שלא פיתחו כל תגובה להיבדק בחדר המיון".  פרופ' ערן קוצר מנהל מיון רפואי דחוף ילדים (מלר"ד ילדים) באסף הרופא מסר כי "עד עתה הגיעו 30 ילדים ו2 מבוגרים לאחר שאכלו דג טונה מקולקל. כולם סובלים מתופעות קלות של פריחה וגרד בעור ומטופלים אצלנו על ידי צוותים מתוגברים. ילדים שהיו בגן ואינם סובלים מתופעות כלשהם -אינם צפויים לפתח סימני הרעלה משמעותיים. ועל כן אין מקום לחשש בקרב ההורים."

1 Comment

  1. גורן
    30 ביוני 2016 @ 16:34

    הגיע הזמן שמשרד הבריאות יערוך ביקורות [כמו בחול] לבתי עסק המתעסקים במזון מסעדות אולמות ומפעלי קייטרינג

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן