Skip to content

פיגוע ירי בגבעת החרסינה – הרוגה ופצוע קשה

מחבל חדר בסמוך למבנה הישיבה במקום, זוהה במצלמות האבטחה אך הספיק לפתוח באש לפני שחוסל. גב ר בן 31 מכיתת האבטחה נדקר ופונה במצב קשה ופגע קשה בנערה שמתה מפצעיה. צה"ל יטיל כתר על הכפר בני נעים, ממנו יצא המחבל. יישללו היתרי עבודה מהחמולה אליה השתייך, וביתו של המחבל הוכנס להליכי לאישור לקראת פיצוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
זירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)
זירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)

צה"ל יטיל כתר על הכפר בני נעים, ממנו יצא המחבל. יישללו היתרי עבודה מהחמולה אליה השתייך, וביתו של המחבל הוכנס להליכי לאישור לקראת פיצוץ. כך החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן לאחר שקיימו התייעצות ביטחונית בעקבות הפיגוע בקריית ארבע, שבו נרצחה הלל יפה אריאל ז"ל.

מחבל חדר סמוך לשעה 10 בבוקר (חמישי) לשכונת גבעת החרסינה בקריית ארבע. המחבל פתח באש ופגע בשני אנשים שנפצעו קשה ואז חוסל מירי אנשי כיתת הכוננות של קריית ארבע. ממד"א נמסר כי ב-09:44 נמסר למד"א מרחב ירושלים על פיגוע ירי בקריית ארבע. מדיווח ראשוני עלה כי במקום שני פצועים קשה המטופלים על ידי פראמדיקים של מד"א.  הפצוע קשה, גבר בן 31, חבר גבעת הכוננות, פונה לבית החולים הדסה עין כרם והפצועה האנושה, נערה בת 13.5 שנורתה בראשה טופלה במקום ופונתה לבית החולים שערי צדק. מבית החולים שערי צדק נמסר כי הנערה,  הלל יפה אריאל בת רינה, הוכנסה למרכז הטראומה עם פצעי דקירות בחלק גופה העליון ובראשה שם נקבע מותה.

זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
סכין המחבל
סכין המחבל

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל זוהה כשטיפס מעל לגדר המערכת שמקיפה את האזור ובעקבות כך הוכרז על נוהל אירוע. המחבל הצליח לחדור לבית בודד שנמצא מתחת לישיבה תיכונית הסמוכה למטעים. הוא דקר את הנערה ופצע אותה אנושות.  שני אנשי כיתת הכוננות הגיעו לבית וחתרו למגע. אחד מהם נדקר ונפצע בינוני עד קשה והשני הצליח לירות ולחסל את המחבל.

הפינוי
הפינוי

פאראמדיקית מד"א דבורה אביעד שהגיעה ראשונה למקום סיפרה: "סמוך לכניסה לבית ראיתי נערה כבת 15 וגבר כבן 30 שוכבים כשהם עם פציעות חודרת בגופם. הנערה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, היא סבלה ממספר פציעות חודרות בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח שכלל עיסויים, הנשמה ועצירת דימומים, העילנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבי"ח תוך כדי פעולות החייאה כשמצבה קשה מאוד. את הפצוע השני העילנו לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי טיפול מציל חיים פינינו אותו לבי"ח כשהוא בהכרה מלאה כשלאורך כל הדרך הוא תקשר איתנו."
חובש בכיר במד"א אלעד פס סיפר: "העילנו את הנערה לניידת טיפול נמרץ כשהמטרה שלנו היא להעביר אותה לחדר הניתוח כמה שיותר מהר, היא סבלה מפצעי דקירה מרובים והייתה מחוסרת הכרה, לאורך כל הדרך ביצענו בה פעולות מצילות חיים שכללו עיסויים, הנשמה, מתן תרופות ועצירת דימומים".

המחבל: מוחמד טראיירה
המחבל: מוחמד טראיירה

המחבל שנורה למוות הנו נער פלסטיני, מוחמד טראיירה, בן 17 מהעיירה בני נעים שליד קריית ארבע, חצה בסביבות 9:00 את גדר היישוב, חדר לבית משפחת אריאל ורצח בדקירות רבות את הלל בעת שישנה במיטתה. חברי כיתת הכוננות של קריית ארבע פרצו לבית וחיסלו את המחבל. אחד מהם, בן 31, נפצע מהירי באורח בינוני עד קשה. המחבל הוא קרוב משפחה של מחבל שביצע פיגוע דריסה בכניסה לקריית ארבע במרס האחרון ונורה למוות. כוחות צה"ל כיתרו לחלוטין את העיירה בני נעים ונכנסו לבית המחבל לבצע תחקיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה: ״הרצח המחריד של ילדה תמימה במיטתה, ממחיש את תאוות הרצח וחוסר האנושיות של הטרוריסטים שטופי ההסתה מולם אנו ניצבים.

"העם כולו מזדהה עמוקות עם כאבה של המשפחה ואומר למרצחים- לא תשברו אותנו. נמשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד הטרור בכל מקום ובכל זמן. העולם כולו צריך לגנות את הרצח הזה כשם שהוא מגנה את הפיגועים באורלנדו ובריסל".

נתניהו הוסיף כי הוא מצפה מההנהגה הפלסטינית לגנות באופן חד וברור את הרצח האכזרי ולפעול באופן מיידי להפסקת ההסתה. "על המדינות הנאורות  להצטרף לדרישה זו. עליהן להפעיל לחץ על מי שעומד בראש מערכת ההסתה, שמובילה לרצח ילדים במיטתם ולא נגד מדינה שפועלת להגן על ילדיה ועל אזרחיה".

לקראת הדיון במועצת הביטחון היום שגריר ישראל באו"ם, דני דנון קרא למועצה לגנות את הרצח המזעזע של הלל אריאל: "יש קו ישיר בין ההסתה של אבו מאזן בפרלמנט באירופה לבין הרצח הנתעב של הילדה הלל אריאל הי"ד", אמר השגריר דנון. ״על מועצת הביטחון לגנות את הרצח הנתעב ולפעול לעצירת ההסתה הפלסטינית המשתוללת".

עוד קרא דנון למדינות שנציגיהן מחאו כפיים לנאום ההסתה של אבו מאזן בפרלמנט באירופה, לעשות חשבון נפש נוקב: ״מחיאות הכפיים לנאום ההסתה של אבו מאזן נותנות לגיטימציה לרוצחים השפלים כמו הרוצח הנבזה שרצח את הלל אריאל בשנתה״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן