Skip to content

הצעה: מוסדות מחקר יחויבו לשחרר בע"ח לאחר שנתיים של ניסויים

לקראת יום זכויות בעלי החיים שיצויין ביום ג' בכנסת, ועדת שרים לענייני חקיקה תדון ביום א' בהצעה לתיקון חוק צער בע"ח. מאת שרית פרקול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת יום זכויות בעלי החיים שיצויין ביום ג' בכנסת, ועדת שרים לענייני חקיקה תדון ביום א' בהצעה לתיקון חוק צער בעלי חיים‏‏. את ההצעה יזמו חברי הכנסת רונית תירוש, איתן כבל ודב חנין

מאת שרית פרקול

"המחקר הרפואי והקליני משתמש לעיתים בבעלי חיים ומבצע בהם ניסויים. מטרת הצעת החוק היא לאפשר לבעלי החיים פרק זמן מספיק בחייהם ללא ניסויים, ולהטיל על המוסדות המבצעים ניסויים את האחריות על המשך דרכם של בעלי החיים, גם לאחר סיום הניסויים בהם", נכתב בדברי ההסבר להצעת חוק בעניין בעלי חיים. ועדת שרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון בהצעת תיקון לחוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי חיים), ביוזמת חברי הכנסת רונית תירוש, איתן כבל ודב חנין.

קוף מאחורי סורגים
גם לחיות יש זכויות (© Iffat Almas | Dreamstime.com)

בהצעת התיקון נכתב: "בעל חיים, שלא נתחייבה המתתו כאמור בסעיף (3), ישוחרר שנתיים מיום הגעתו למוסד; המוסד ישלח את בעל החיים לבית חיות, בהתאם לסוג בעל החיים, שידאג להמשך מחייתו וקיומו הראוי".

עוד נאמר בדברי ההסבר להצעת התיקון:  "יודגש כי אין בהצעת החוק משום הסבת נזק למחקר, אלא הטבה עם בעלי החיים, שכן מדובר ביצורים חיים המסוגלים לחוש כאב וחשופים אליו במשך זמן רב. לפיכך, מוצע לחייב את המוסדות שמבצעים ניסויים בבעלי חיים לשחרר אותם לאחר שנתיים מיום הגעתם למוסד, למקום שיבטיח המשך קיום ומחיה ראויים, שבו יוכלו להשתקם ולו במעט".

 בדברי ההסבר נאמר עוד, כי מוסד אשר לא ינהג בהתאם להוראה זו יהיה חשוף לענישה פלילית כמעוגן היום בחוק צער בעלי חיים.

ביום שלישי הקרוב יציינו בכנסת את יום זכויות בעלי החיים.

3 Comments

  1. חגי קמרט
    25 בפברואר 2012 @ 15:04

    תודה שרית למשוב
    אני מעריך את הרגישות שלך כלפי בעלי חיים.

  2. חגי קמרט
    25 בפברואר 2012 @ 11:37

    לא ברורה לי האמרה ניסויים בבעלי חיים? נדמה לי שהיא הושאלה מאיזה עולם אחר אכזרי מטיבו, הובאה לעולמנו, ומשום מה נשכחה כאן לדורות.
    נדמה לי שלא אטעה אם אומר שגם האדם הוא בעל חיים ,
    או שמא אני טועה?,
    אז אם נניח לרגע שהוא בעל חיים, הרי אפשרי , תיאורטית, שבעל חיים נבון וחזק ממנו (נאמר לצורך העניין, סוג של חייזר, )יכול היה ללכוד אותו, בחמדה ,כדי לעשות בו ניסויים.
    כלומר להכניס אותו לכלוב להזריק לו זריקות ולצפות בתוצאות.
    ואם כך היה קורה, מה היה האדם מרגיש? מה היה אומר?
    לעומת האדם, החיה, שעושים בה ניסויים לא יכולה לדבר לא יכולה לומר מה היא מרגישה. גם האדם עצמו לא יכול להרגיש את הרגשתה ,
    אך האדם בעל השכל בוודאי יודע, איזה " תענוג" הוא גורם לחיה האומללה, חסרת האונים, כאשר הוא מעלה עצמו האדם למעמד של אלוהים, וממקומו מקצר את חייה של החיה מענה אותה נפשית ופיסית, סוחט את נשמתה ולבסוף נהנה מתוצאות על חשבונה.
    אני מאמין ורוצה להאמין שייצר לב האדם טוב מנעוריו, אך החיים הסובבים אותו קלקלו לו את השורה.
    ומעניין שאלוהים , יושב לו שם רואה את כל האכזריות הזאת שעושה האדם לא רק בניסויים, אלא גם בשל תאוותיו הבשרניות כאשר מענה אווזים לאורך כל חייהם, מתאכזר לתרנגולות, הורג פרות בעודן בחיים באכזריות שלא תתואר ועוד . אז הוא יושב ושותק. משמע שגם לאלוהים אין שליטה על אכזריותו הבלתי נלאית של האדם.
    הצעת החוק היא התקדמות מהקיים, אך עם זאת היא גם לעג לרש ועצובה.
    החוק צריך להיות להפסיק את ההתעללות בבעלי חיים לאלתר.

    • שרית פרקול
      25 בפברואר 2012 @ 12:05

      חגי, נראה לי שאין אנו אלא בעלי חיים בעצמנו, הנתונים לניסוי גדול מאוד של חייזר השוכן במרומים (אולי).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן