Skip to content

נבחרת פוינטר IGO יוצאת לראלי דרך המשי

ראלי דרך המשי, "silk way rally 2016" יתחיל ב -9 ביולי, מהכיכר האדומה במוסקבה לאורך 11,000 קילומטרים עד לקו הסיום בלב בייג'ינג. רז הימן: "אנחנו שואפים לסיים בעשיריה הראשונה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רז הימן,הלל סגל והצהובה (צילום יח"צ : צחי אשר)

צוות פוינטר IGO  עם צמד נהגי השטח המעוטרים רז הימן והלל סגל, ייצא לראלי דרך המשי, "silk way rally 2016" אשר יתחיל ב -9 ביולי, 2016 מהכיכר האדומה במוסקבה לאורך 11,000 קילומטרים מתוכם 4500 שהם סטייג'ים מיוחדים החוצים את הנופים הקסומים של רוסיה, קזחסטן וסין, לפני שיגיעו לקו הסיום בלב בייג'ינג ב -24 ביולי. לראלי יצאו גם צוות Desert Warrior של אביב קדשאי ויזהר ערמוני וכן משאית סיוע של מיצובישי מסוג קאנטר בחסות כלמוביל שתספק סיוע טכני בהכנת ותחזוקת המשאית. את הצמיגים לרכב הראלי ולמשאית תספק חברת אוטולוקס יבואנית צמיגי Toyo לישראל זו השנה הרביעית.

ראלי דרך המשי 2016 הינו הראלי השישי בסדרה וענקית הגז הרוסית גזפרום הינה נותנת החסות הראשית. תכנון המסלול הינו ייחודי ומהווה אתאחד האתגרים הגדולים ביותר דרך טריטוריות לא ידועות, מדבריות, מישורים עצומים, קניונים תלולים, הרים, ערבות עם חורבות, ערים עתיקות ונופים מדהימים. המסלול יעבור בערבות רוסיה, בדרכים הקשות והמתפתלות בקזחסטן ובדיונות וברכסי ההרים הסיניים. הראלי עצמו הינו לא רק אירוע ספורטיבי אלא גם גשר תרבותי בין רוסיה במערב לסין במזרח. ערוצי הטלוויזיה הרשמיים ברוסיה כמו גם בסין ישדרו בהרחבה את המרוץ כמו גם רשת EUROSORT  שיעלו דיווחים יומיים ל- 243 מיליון מנויים ב- 20 שפות.

זהו הראלי הבינלאומי ה – 26 במספר של רז וה – 21 של הלל. רז והלל הם מנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל, זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים לשנת 2009. הלל סגל, נווט הצוות, בן 67, בעל מוסך ליוגב. הנהג רז הימן, בן 52, מנכ"ל תנועה מערכות מחשוב וניווט. בעשור האחרון חזר הצוות מתחרויות הראלי בהן השתתף עם הישגים רבים, ביניהם מקום ראשון באליפות של גרמניה, ה-GORM Open, מקום ראשון כללי בברסלאו בלקן 2014, אלופי סבב הבלקן 2013, מקום ראשון כללי בראלי יוון 2013, מקום ראשון כללי ב- 24 השעות של יוון 2014, מקום ראשון בדאקאר 2012 (קטגוריית רוקיז), מקום ראשון בראלי דרך המשי 2009 ו- 2010 (קטגוריית (T1.2, מקומות שני ושלישי בראלי הפרעונים במצרים 2005, 2006 ו 2007 (קטגוריית (T1.2, מקום שני כללי בראלי בלקן 2012, מקום שני ב- 24 שעות של יוון 2013, מקום שלישי בראלי יוון 2014 ומקום שלישי בראלי ברסלאו פולין 2015.

כמה מילים על רכב הראלי של הצמד, מדובר ברכב השייך לקטגוריית T1.2 (רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל), בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב מנוע טורבו של BMW בנפח של 3,000 סמ"ק, 6 צילנדרים ו- 250 כ"ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ-3.5 ק"מ לליטר בזמן המרוץ. משקל עצמי 1,980 ק"ג, צמיגי Toyo חדשים מדגם OPEN COUNTRY M/T, מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר. בולמי פוקס אשר הותקנו ברכב בסוף עונת 2014 עברו שיפוץ וכיול על ידי חברת אאוטבק יבואנית ונציגת בולמי FOX בישראל. כננת של חברת WARN נתרמה על ידי היבואן – הנפלד טכנולוגיות, מאוחסנת ברכב ובמידת הצורך ניתנת להתקנה זריזה בחלקו הקדמי או האחורי.

רז הימן, נהג צוות פוינטר IGO מציין כי "מדובר בראלי קשה וארוך יותר מראלי דקאר בו השתתפנו ב 2012. זו הפעם השלישית שאנו משתתפים בראלי דרך המשי והפעם גם המאתגרת והקשה מכולם כשהשאיפה שלנו היא לסיים בעשיריה הראשונה, שאפתני אך אפשרי. העלויות גבוהות ואנו מקבלים רוח גבית מלאה – תמיכה פיננסית ומורלית משותפים לדרך והספונסרים הראשיים כפוינטר המלווה אותנו מעל 10 שנים, והשנה הצטרפה לשמחתנו IGO, וכן מצמיגי Toyo, כלמוביל מסחריות, גילת סאטקום, טלפארמה, אאוטבק ונפתלי ניסן ובניו. אני רוצה להזכיר שבעולם, ספורט מוטורי הוא ספורט ככל הענפים הפופולריים האחרים, כולל כדורגל, כדורסל, שייט וג'ודו והגיע הזמן שגם בישראל הישגי הנהגים בעולם, במרוצים השונים, יזכו לבמה הנכונה ולהכרה של משרדי הממשלה – התרבות והספורט, החוץ, התיירות והתחבורה"

אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר מציין כי "רז והלל יוצאים למרוץ המאתגר ביותר שעשו עד היום בלי אף תמיכה ממשלתית, למרות שהספורט המוטורי מביא למדינה כבוד והישגים. הדבקות במטרה, השאיפה למצוינות וההתכווננות שלהם ל"יעדי על" נשגבים כנגד כל הסיכויים מרשימה ואנו שמחים להיות חלק מצוות הספונסרים שמאמין כי יוכלו לעשות זאת גם הפעם".

דודי וירניק, נשיא NNG, מפתחת תוכנת הניווט IGO: "כחברה בינלאומית הפועלת בשיתוף יצרניות הרכב הגדולות בעולם, אנו  תומכים בספורט המוטורי ובאירועים סביב עולם הרכב והספורט. זה היה אך טבעי שניקח חלק ונתמוך בנבחרת הישראלית לאירוע ראלי הנחשב אחד הגדולים בעולם. החסות הינה חלק מפעילות החברה להשקת גרסת IGO PRIMO NEXT GEN , אני מאמין בלב שלם כי לצד הפעילות ברחבי העולם, חשוב וצריך לתמוך ולסייע היכן שנדרש בפעילות בישראל. אני מאחל לרז והלל הצלחה רבה באתגר העומד בפניהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן