Skip to content

תושב יפו הואשם בריבוי מעשי פדופיליה

התביעה הזהירה בבית המשפט כי הנאשם הנו "פצצה מתקתקת" וביקשה לעצרו עד תום הליכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פצצה מתקתקת", כך כינה הבוקר (שישי), עו"ד אלירן גלילי מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) שהגיש כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד אליאס סאבא, בן 33 מיפו, בגין הפרת צו פיקוח, מעשה מגונה בנסיבות אינוס בקטינים והפרעה לשוטר שמילוי תפקידו ומעשים המגונים ב- 6 קטינים בני 9 עד 12.
מכתב האישום עולה כי ב- 25.6.15 הוציא בית המשפט המחוזי בת"א צו פיקוח ומעקב קבוע נגד סאבא מכוח חוק הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין, שתוקפו 4 שנים. בצו הפיקוח נכללו, בין היתר איסור התחברות ו/או שהייה ביחידות עם קטינים ו-איסור להימצא במקומות כינוס ייחודיים לקטינים. למרות הצו החל מ- 24.2.16, שסאבא השתרר ממאסר, ועד ליום מעצרו, בהזדמנויות רבות ובמועדים שאינם ידועים במדויק, הוא הגיע לחצר בית ספר ולגנים ציבוריים בבת ים ביחידות עם מספר רב של קטינים וקטינות בין הגילאים 8 עד 13 ובין היתר: שוחח עימם, קנה להם מאכלים ומשקאות, שיחק עימם כדורגל ואף החליף עם חלקם מספרי טלפון.
כדי ליצור יחסי קרבה עם הקטינים סיפר להם הנאשם, בכזב, בין היתר, שהוא מאמן כדורגל, גרוש עם ילד ואף תיאם עם חלקם טלפונית משחקי כדורגל משותפים. כמו כן, הוא החמיא לחלק מהקטינים. במהלך התקופה, במועדים שאינם ידועים במדויק, ביצע הנאשם מעשים מגונים בקטינים. כך לדוגמה במקום שאינו ידוע במדויק, בבת ים, חיבק סאסא קטין בן 12; במהלך מאי 2016, בחצר בית הספר, חיבק הנאשם קטין אחר גם הוא בן 12, בכך שאחז בגופו והצמיד אותו לחזהו, שלא בהסכמתו החופשית; במהלך אפריל 2016 בחצר בית הספר, נגע הנאשם במרפקיו ובברכיו של קטין אחר בן 9 בניגוד לרצונו.

פדופיליה (אילוסטרציה)
פדופיליה (אילוסטרציה)

באחת מהפעמים בשעות הערב, חזר קטין בן 11 מאימון כדורגל ופגש את סאבא שפנה לקטין והציע ללוות אותו לביתו והקטין נענה להצעתו. בדרכם אל הבית הציע הפדופיל לקטין לבוא אתו למקום חשוך. הקטין סירב, אבל סאבא אחז בידו וגרר אותו לבניין מגורים בבת ים באומרו: "בוא, מה אכפת לך, אני רוצה לתת לך הפתעה". הפדופיל והקטין התיישבו על כיסא, אך מכיוון שהסאבא ראה שבמקום נכחו אנשים, אמר לקטין שילכו למקום אחר. הוא הוביל את הקטין לבניין מגורים נוסף, שם הוביל אותו למקום חשוך מאחורי המדרגות בלובי הבניין וביצע בו מעשה מגונה. במהלך האירוע, ניסה הקטין להשתחרר מאחיזתו של הנאשם פעמים רבות, אך סאבא אחז בו בחוזקה, לא נתן לו להשתחרר ואמר לו "שקט, שקט, שקט". בסיום האירוע, ביקש הקטין לעזוב את הבניין. בתגובה, ניסה הנאשם לשכנעו להישאר במקום על ידי כך שהציע לו "נפצים" ו"בקבוק של סם", אך הקטין סירב ועזב את המקום. במקרה אחר ב- 14.6.16 בשעות אחר הצהריים, שהו שתי קטינות בנות 10 ו-9 שנים בחצר בית הספר והתאמנו על ביצוע תרגילי שפגאט. סאבא הגיע למקום, ניגש לקטינות וביצע בהן מעשים מגונים. במהלך המעשים המגונים הוא פנה לאחת הקטינות ואמר לה שהיא ילדה יפה ונבונה, וכן הציע לקטינות להתלוות אליו לחצר האחורית בבית הספר, הציע להן לבוא אליו לביתו ולהסיע אותן על אופניו לבתיהן, אך הקטינות סירבו. סמוך לאחר מעשים אלו, בעקבות קריאה למשטרה, הגיעו לחצר בית הספר שוטרים. כשהוא הבחין בשוטרים מתקרבים לעברו, החל להימלט מהמקום בריצה. השוטרים רדפו אחר הנאשם תוך שצעקו לו "עצור, משטרה". אבל הוא לא נענה לקריאתם ונמלט על אופניו החשמליים. מאוחר יותר הוא נעצר, בבקשה להארכת מעצר כתב הפרקליט: "המשיב הינו פצצה מתקתקת! המשיב שוחרר ממאסר בחודש פברואר 2015, ומאז הפר באופן שיטתי את צו הפיקוח שניתן לו בכך שהגיע, על בסיס יום-יומי לחצר בית הספר ולגינות הציבוריות בבת ים, שעה שנמצאים במקום קטינים וקטינות. המשיב פעל בערמומיות, בתחכום ואף שיקר לקטינים, וכל זאת במטרה ליצור, לחזק ולשמר קשרים עימם, בכדי שבסופו של דבר יזכה באמונם ובקרבתם ויוכל לבצע בהם עבירות מין."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן