Skip to content

פיגוע ירי בכביש 60: אב משפחה נהרג, אשתו נפצעה קשה וילדיו בינוני עד קל

בפיגוע ירי על כביש 60 בין התנחלות עתניאל לבית חגי נפגעו שני רכבים ישראלים. אחד מהם התהפך. כתוצאנה מהפיגוע נהרג אב משפחה, רעייתו נפצעה קשה, בנו הצעיר נפצע בינוני ובנם הפעוט נפגע קל. צה"ל, משטרה והשב"כ מנהלים מצוד אחר המפגעים. סגר הוטל באזור על מספר ישובים פלסטינים. כביש 60 נסגר זמנית לתנועה במקטע בין עותניאל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: דוברות כב"א תחנת יהודה
צילום: דוברות כב"א תחנת יהודה
צה"ל פתח במרדף (צילום: דובר צה"ל)
צה"ל פתח במרדף (צילום: דובר צה"ל)
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

דיווח ראשוני – אש נפתחה מרכב חולף על רכב ישראלי שנסע על כביש 60 בין התנחלות עתניאל לבית חגי, דרומית למוצב אדוריים. מפרטים ראשונים עולה כי כתוצאה מהירי אירעה תאונה. במקום אותרו שני רכבים כשמדובר בשני אירועי ירי שונים לעבר הרכבים, אחד מהם התהפך. כתוצאה מכך אדם אחד נהרג, אדם אחר נפצע קשה 1 קשה, ברכב השני 2 נפגעים במצב קשה, מסוק צה"ל הוזנק לטובת רכבים של צה"ל שהתקשו הגיע למקום עקב חסימות הכביש על ידי המון פלסטיני. ההרוג הנו תושב עתניאל, דמות מוכר וידועה בציבור. מאוחר יותר הותר לפרסום כי מדובר בבני משפחה אחת מעותניאל. האב נהרג, האם נפצעה קשה, שני ילדיהם , נער שנפצע בינוני ותינוק בן שנה שמצבו קל.
דובר מד"א , זכי הלר מסר כי "בשעה 14:53 נמסר למוקד מד"א מרחב נגב על ככה"נ ירי לעבר רכב ישראלי שכתוצאה מכך התהפך בכביש 60 סמוך לצומת אדוריים כ – 15 קמ דרומית לקרית ארבע . מדיווח ראשוני בלבד , חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל – 2 פצועים, בהם גבר כבן 30 במצב אנוש ואשה כבת 30 במצב קשה.
דובר המועצה האזורית הר חברון הסביר כי רכב משפחה הגיע מכיוון דרום לצפון- מעתניאל לבית חגי, על ציר 60, מעט לפני הירידה רכב אלמוני עקף אותו וירה.
כרבע שעה לאחר מכן הודיע מד"א כי בהמשך לפיגוע ירי בדרום הר חברון :
חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים הדסה עין כרם 3 פצועים, בהם:  אשה כבת 40 במצב קשה עם פגיעת חודרת בפלג גופה העליון מורדמת ומונשמת, 1 פצוע בינוני ופצוע קל .  ובנוסף פאראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר כבן 40.

זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
הרכב שנפגע מהירי והתהפך (צילום: דוברות כב"ש מחוז יהודה)
הרכב שנפגע מהירי והתהפך (צילום: דוברות כב"ש מחוז יהודה)
הרכב שנפגע מהירי והתהפך (צילום: דוברות כב"ש מחוז יהודה)
הרכב שנפגע מהירי והתהפך (צילום: דוברות כב"ש מחוז יהודה)

דובר צה"ל מסר כי "לפני זמן קצר בוצע פיגוע ירי לעבר רכב על ציר 60 סמוך לאל פוואר, אשר גרם להתפכות הרכב בו נסעו ארבעה בני משפחה. כתוצאה מהירי נהרג אחד מיושבי הרכב. שלושת הנוספים נפצעו ומפונים כעת לקבלת טיפול רפואי בבית חולים". דובר צה"ל הוסיף כי "כוחות צה"ל מבצעים כעת חסמים וסריקות נרחבות באזור במטרה להגיע למבצעי הירי". בעקבות המצוד אחר המפגעים נסגר המרחב בכביש 60  לתנועה מבית חגי. הפלסטינים צוטטו מקור ישראלי לפיו ישראל מטילה סגר על מספר ישובים פלסטינים באזור פיגוע הירי בנסיון לאתר את מבצעי הפיגוע. ממשטרת ש"י נמסר כי בעקבות הפיגוע ירי בכביש 60 דרום הר חברון נסגר הכביש (60) לתנועה בין בית חגי לעותניאל לצורך טיפול בזירת האירוע ע"י זיהוי פלילי כח חקירות ושאר כוחות הביטחון. וכי הודעה על פתיחת הכביש תצא  בהמשך. למגפון נודע כי בעקבות גל הפיגועים האחרון הקבינט יתכנס במוצאי שבת.

צילום: הצלה יו"ש
צילום: הצלה יו"ש
צילום: הצלה יו"ש
צילום: הצלה יו"ש
פגיעות הקליעים ברכב
פגיעות הקליעים ברכב

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר בצאת השבת, בעקבות גל הפיגועים של היומיים האחרונים באזור חברון. השר נפתלי בנט דרש לכנס את הקבינט כבר הערב, כדי לקבל החלטות דחופות. אולם ראש הממשלה בחר לכנס את הקבינט במוצ"ש.

בעקבות הפיגוע הוחלט להטיל כתר על מרחב העיר חברון, שבתוכו אוכלוסייה של כ-700 אלף פלסטינים. כתר בסדר גודל דומה הוטל באזור אחרי חטיפת שלושת הנערים לפני שנתיים. עוד החליט שר הביטחון לשלול את כל היתרי העבודה של תושבי כפר בני נעים, שממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע אתמול בקריית ארבע והמחבלת הבוקר במערת המכפלה.

בנוסף לפעולות של צה״ל וכוחות הביטחון בשטח, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו שישראל תקזז מיידית את מלוא הסכום שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ולבני משפחותיהם.

בלשכת רה"מ אומרים כי הרשות הפלסטינית מעבירה את הכספים למחבלים באמצעי הלבנה שונים וככל שמעשי הטרור חמורים יותר, כך התשלומים גדלים. ראש הממשלה הורה לקזז את כל סכום התמיכה במחבלים ומשפותיהם מכספי המסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מדי חודש. "ישראל סבורה שעידוד הטרור על ידי ההנהגה הפלסטינית הן בדברי הסתה והן בתשלומים למחבלים ולבני משפחותיהם מהווים תמריץ לרצח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן