Skip to content

עליית הימין הלאומני פשיסטי – אשליה או מציאות?

"אנחנו רואים ניצני פשיזם בממשלת נתניהו", אמר לא מזמן ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. הוא העז לומר את מה שאחרים חושבים בראשם ואינם מעזים לומר בקול. מדינה פשיסטית? האומנם? – כיצד מעשי הממשלה והמתנחלים מביאים אותנו למלחמה הבאה, האם ישראל נדונה לחיות על החרב?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

המשוואה הבדוקה מתבקשת מאליה – ככל שתזרע פירוד, שנאה, פחד ושטנה בין צדדים, הצד החזק הנציונאלי (בלעז) – לאומני בעברית, יגביר עוד ועוד את סממני הפשיזם ויקרב ברוחו לתורתו של גדול הפשיסטים הנאציים, פרנץ יוזף גבלס, שר ההסברה ההיטלראי. להזכירכם  גלבס היה שר התעמולה וראש משרד הרייך לתעמולה ולהשכלת העם הגרמני. גבלס היה ייחודי בקנאותו האידאולוגית. הוא התמיד, הלהיב ויצר לגדול הצוררים, אדולף היטלר את הכניסה לממשלה הגרמנית ולעמוד בסופו של יום בראש התנועה הפשיסטית נאצית. הבסיס של גבלס הייתה יצירת תודעה לאומנית בקרב הציבור הגרמני, שנאת הזרים, האדרת הגזע הגרמני – ארי, ויצירת חוקים חברתיים, כלכליים, ובסוף צבאיים ביטחוניים, ששימשו את התנועה הנאצית והעומד בראשה להשתלט על גרמניה ולהפכה לאומה פשיסטית נאצית.

קריקטורה - יותם נבין
קריקטורה - יותם נבין


ניצני הימין הפשיסטי
הצעות שרי הימין לפתור את בעיית הביטחון בישראל כנגד מפגעים בודדים ומרצחים חמושים, אינן מתביישות בשום סממן ואידאולוגיה פשיסטית הנעוצות בעצותיהם. כך מציע השר נפתלי בנט לחסום את האינטרנט,  ולעצור
עצור את משוחררי עסקת שליט מהחמאס. כך לדוגמה מציע השר ישראל כץ "לגרש עוד הלילה את משפחתו של המחבל מוחמד טראיירה, שרצח את הלל יפה אריאל בת ה-13 ז״ל, במיטתה בביתה בקרית ארבע". כץ משוכנע כי "רק גירוש משפחות מחבלים לסוריה, או לעזה יכול לשמש אמצעי הרתעה מפני ביצוע מעשי רצח על ידי צעירים מוסתים שחונכו לשנאה ולרצח יהודים". והשרה מירי רגב דורשת עוד הלילה להרוס למשפחה של השטן הזה ( משפחת רוצחה של הילל אריאלי) את הבית, כך מתלהמת חברת הכנסת הנציונאלית  נאוה בוקר, מבחינתה חברת הכנסת חנין זועבי היא מקור הרוע והצרות – "מאז שזועבי, חיה צמאת דם, פתחה את הפה וכינתה את חיילי צה"ל "רוצחים", אנו מתמודדים עם אינתיפאדה חדשה. ארבעה פיגועים ביממה! מי שמשסף גרון של ילדה במיטתה, מונע מההסתה של זועבי. מי שמנסה לרצוח משפחה שלמה עושה זאת בגלל ההסתה והשנאה שזועבי ודומיה מפיצים. כבר אי אפשר להתכחש – זועבי היא ממשיכת דרכו של ערפאת ימחה זכרו. היא שמניעה את הטרור והיא שנותנת אור ירוק לרצח יהודים, ממש כמו ערפאת בתקופת אוסלו", כתבה הגאונה. וראש הממשלה בנימין נתניהו לא המתין והורה להמשיך ולפעול לחיסול הרשות הפלסטינית, הוא הורה, כך כתב, לקזז מידית את מלוא הסכום שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ולבני משפחותיהם. הרשות הפלסטינית מעבירה את הכספים למחבלים באמצעי הלבנה שונים וככל שמעשי הטרור חמורים יותר, כך התשלומים גדלים. ראש הממשלה הורה לקזז את כל סכום התמיכה במחבלים ומשפחותיהם מכספי המסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מדי חודש. ישראל (הימין הפשיסטי)  סבורה שעידוד הטרור על ידי ההנהגה הפלסטינית הן בדברי הסתה והן בתשלומים למחבלים ולבני משפחותיהם מהווים תמריץ לרצח", ולקינוח הוא קובע וקורץ לבוחריו, "לא יוציאו אותנו מכאן, לא ישברו את רוחנו – אנחנו נעמיק שורשים ונחזק את היישוב, נאום הגאון. תוך כך הוא פנה  ל "חה״כ דוד ביטן מגיש החוק שיזמתי להביא אותו מידית להצבעה במליאת הכנסת (חוק בו יהיה ניתן לזרוק מהכנסת את זועבי ובהמשך כל מי שיתנגד לפשיזם הלאומני).

המונופול החדש (איור: אמיר סחיבי)
המונופול החדש (איור: אמיר סחיבי)


אחריות המתנחלים

מדינת ישראל מונה כיום  כ – 8.5 מיליון בני אדם. מתוכם כ – 400 אלף גרים בשטחים הכבושים – יהודה, שומרון ובקעת הירדן (כולל ירושלים), כלומר 400 אלף בני אדם גוררים למעלה 8 מיליון בני אדם לקלחת דמים ולתופת רצחנית בשם כיבוש משיחי אידיאולוגי. 400 אלף בני אדם שמאמינים בחזון ביאת המשיח, במלחמת גוג במגוג, בארץ ישראל המובטחת על ידי אלוה, גוררים את כולנו לתחתית השאול.
מבחינת המתנחלים (רובם, לא כולם), התשובה למות יקיריהם שנרצחו בשטחים, היא המשך הכיבוש והשליטה בשטחים ובהם אוכלוסייה פלסטינית בת למעלה מ – 3.5 מיליון בני אדם.
בעוד הם מתנחלים ויושבים על כל גבעה רעננה, בונים להם התנחלויות בניגוד לחוקי המדינה, בניגוד לחוק הבינלאומי ונוטלים לידיהם שטחים פרטיים ושטחי קרקע פלסטינית, הם מגבירים את האיבה והשנאה בין הפלסטינים לישראלים ומגבירים את השנאה והאיבה כלפי כלל אזרחי המדינה. בתוך כך כלל אזרחיה משלמים את המחיר.
ההידרדרות המוסרית, החוקית והנפשית לא אחרה להגיע בקרב מנהיגי הימין והעם בישראל. כך לדוגמא מי שרוצח יהודי הוא רוצח שפל ונתעב (כאן המקום להבהיר – כל רוצח הוא נתעב), וחייל שרצח ערבי, מפגע שמוטל לרגליו ונושם את נשמות אפו האחרונות, יורה בו כדור בראש ורוצחו בדם קר,  הוא גיבור לאומי או לכל היותר, חייל ששגה.
נראה שהגיעה העת שהמתנחלים ומנהיגיהם עצמם ייקחו אחריות על מעשיהם, על עובדת היותם טריז מרקיב שמשחית מדינה שלמה למען אידיאולוגיה משיחית לאומנית שלהם שמבטיחה להם את ארץ ישראל מהפרת ועד החידקל.

מלחמת עזה הבאה

בעקבות  2 פיגועי הרצח, בקרית ארבע ובסמוך למוצב אדוריים על פני כביש 60, הוחלט בצמרת צה"ל להטיל כתר כללי על אזור חברון בעקבות פיגוע הירי. ההחלטה הזו מגיעה דווקא בסופו של חודש רמדאן, חודש בו התושבים מרבים בקניות, ובערבו של עיד אל-פיטר המסיים את החודש.
צעד זהה לזה ננקט בדיוק לפני שנתיים במהלך הרמדאן. אז הוא הגיע בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים. בתגובה הורתה הממשלה לצה"ל וצה"ל עצר את כל משוחררי עסקת שליט, חברי חמאס, ואכן, ההסלמה בעזה לא אחרה לבוא. מבצע צוק איתן יצא לדרך וכיום ישראל עומדת בדרישות להעמיד את קברניטיה ומפקדיה לדין בהאג על רצח אלפי ילדים פלסטינים.
נפתלי בנט קורא לעצור את משוחררי עסקת שליט מהחמאס – אם יש כאלה עדיין מחוץ לכלא – וכמו בשידור חוזר מצמרר, נורתה רקטה מעזה לעבר העיר שדרות וגרמה לנזק לרכוש ולבהלה בקרב התושבים.
בעוד הקוורטט קורא לישראל להיזהר, לבטל את המצור האומלל על עזה ומתריע כי המצב בעזה מדרדר, הרשות הפלסטינית קורסת  והסכם הפסקת האש קרוב להתמוטטות, קורא ראש הממשלה להפסיק להעביר כספים לרשות.
המלחמה הבאה כבר בפתח. לעולם נמאס מישראל, היא אינה משמשת לו כיום עזר כנגד. מבחינת העולם ישראל היא כבר קוץ שעדיף להסיר או להחניק באיבו. וכן חברים, הסנקציות הכלכליות על משטר האפרטהייד הישראלי בפתח. תנועת ה
BDS שבעצם שמה לה מטרה מוסתרת חלקית שסופה לסיים את ימי ישראל כמדינה ריבונית, ניזונה בשמחה היטב מהצהרות וניהול מנהיגי המדינה והמתנחלים את המדינה כיום. מבחינתם ממשלת הימין טובה באלף מונים על ממשלה של מרכז שמאל. ממשלה שכזו מאפשרת להם להוכיח קבל עם ועולם כי הם צודקים.

חזון ישעיהו לסיכום

דברי ישעיהו מתאימים ככפפה למצבנו היום. "שמעו דבר-יהוה, קציני סדום; האזינו תורת אלוהינו, עם עמורה.  למה-לי רוב-זבחיכם יאמר יהוה, שבעתי עולות אילים וחלב מריאים; ודם פרים וכבשים ועתודים, לא חפצתי.  כי תבואו, ליראות פניי–מי-ביקש זאת מידכם, רמוס חצריי.  לא תוסיפו, הביא מנחת-שוא–קטורת תועבה היא, לי; חודש ושבת קרוא מקרא, לא-אוכל אוון ועצרה. חודשיכם ומועדיכם שנאה נפשי, היו עליי לטורח; נלאיתי, נשוא. ובפרישכם כפיכם, אעלים עיניי מכם–גם כי-תרבו תפילה, אינני שומע:  ידיכם, דמים מלאו. רחצו, היזכו–הסירו רוע מעלליכם, מנגד עיניי:  חדלו, הרע.  למדו היטב דרשו משפט, אשרו חמוץ; שפטו יתום, ריבו אלמנה".
על ירושלים אומר הנביא:  "איכה הייתה לזונה, קריה נאמנה; מלאתי משפט, צדק ילין בה–ועתה מרצחים".
להבדיל מטענות המתנחלים כי "עם ישראל על חרבו יחיה" – אמר הנביא: כי מ"צִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה..וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת–לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה".
אולי כדאי שממשלת ישראל ומנהיגי הלאומניים ישכילו ללמוד תנך כלל ואת חזון ישעיהו בפרט.

 

 

14 Comments

  1. גידי
    5 ביולי 2016 @ 16:24

    עמית
    ציטוט "הבעיה המרכזית שלי איתך היא חוסר היכולת להבחין בין מוסלמי למוסלמי בין קיצוני למתון בין אוייב לבין מי שלא יודע בכלל היכן הסכסוך ועל מה הוא. "
    עמית ,מוסלמים בעולם יותר ממיליארד רובם ,אכן שוחרי שלום ונכון אנחנו אפילו לא מעניינים אותם.כ-20%, 25% מהם הם הבעיה ! מדובר באסלם קיצוני ,במספרים זה כ-250 מיליון (יותר מארה"ב) זאת ע"פ שרותי מודיעין בעולם .אותם 250 מיליון מחוייבים לקוראן ולהשמדת התרבות המערבית ובראש היהודים.
    ראה בהיסטוריה מסתבר שהמיעוט הקיצוני משליט את האגנדה שלו על הרוב שוחר השלום.כמו שהיפנים טרום מלחמת העולם השניה היו שוחרי שלום אך חיסלו 12 מיליון איש בדרום מזרח אסיה,הרוב שוחר שלום לא היה רלוונטי .הנאצים שהיו מיעוט השליטו את האגנדה שלהם על רוב הגרמנים שהיו שוחרי שלום ורצחו 60 מיליון באירופה הרוב לא היה רלוונטי .הסינים שרובם שוחרי שלום חיסלו 70 מיליון. 20 מחבלים הורידו את התאומים 3000 הרוגים. הרוב שוחר השלום הוא פשוט לא רלוונטי.
    ומניסיוני זה כמו שהבריון השכונתי מכתיב את דעתו ורצונותיו על שלוות התושבים וביטחונם.
    האמת אחלה פלונטר מפחיד ומדאיג ,אתה עכשיו מבין איך אני רואה את הדברים.
    אני חושב שזאת פעם ראשונה שאתה מתייחס אלי כבר שיח רציונלי ואני שמח.

  2. גורן
    3 ביולי 2016 @ 14:40

    תגובה לאליק מאור
    האשמה על כיבוש יהודה ושומרון[ הגדה המערבית מגוחכת ]היא על המלך חוסיין ישראל פנתה לירדן והזהירה אותה מלהתערב במלחמה
    ב־5 ביוני 1967, שלחה ישראל לחוסיין באמצעות האו"ם אזהרה כי אם לא יפעל כנגדה, לא ישמש כמטרה לתקיפה. חוסיין, שהושפע כפי הנראה מן התעמולה המצרית ומשיחת הטלפון עם נאצר לפיה היום הראשון של המלחמה היה ניצחון מצרי גדול (וזאת כאשר חיל האוויר המצרי הושמד, וטורי הטנקים הישראלים שועטים בתוך סיני), התעלם מן האזהרה הישראלית ונקט בפעולות ראווה חסרות ערך צבאי אך מתגרות – תותחים ירדנים הפגיזו מטרות בישראל, ומתחם ארמון הנציב שהיה שייך לאו"ם נכבש בידי הלגיון. כאשר תקף צה"ל את צבאו של חוסיין הובס צבא זה בתוך זמן קצר, ועוד בערבו של ה־7 ביוני היה צה"ל פרוש לאורכה ולרוחבה של הגדה המערבית, ואף ירושלים נכבשה.
    בהקשר לפשיזם נאצים גרמניה ושאר הירקות כאשר אין לך דברי חוכמה לענות [ כך זה בתקשורת ובשמאל] אתה משתמש בניסיון בהפחדה [ וזה לא עוזר ראה תוצאות הבחירות]ישראל מדינה דמוקרטית עובדה הכתיבה שלך במדינה אותה אתה מתאר היית נעלם כבר בלילה וכאשר חברי כנסת ערבים מצפצפים על המדינה בריש גלי סימן שכנראה אתה מפחיד את עצמך בלבד הפחדה הצונאמי והחרם על ישראל של סחורות כלכלה אומנים לא קורה ואתה יודע למה לעולם יש צרות יותר קשות מסע הג'יהאד האסלאמי לעבר אירופה

    • אליק מאור
      3 ביולי 2016 @ 15:39

      מר גורן, אתה מעדיף מן הסתם את חצי הכוס המלאה ומבכר להתעלם מהעובדות. הגדה המערבית נכבשה מידי הירדנים, זו עובדה. נמסרה לבעלות הפלסטינים על ידי בעליה הריבוניים, ממלכת ירדן, גם זו עובדה.
      לגבי ענייני הפשיזם, אור לדברי "החכם" מר גלעד ארדן ושאר מרעיו שמאשימים ותולים בבעלי הפייסבוק את הסיבות לרצח הנורא של הלל אריאלי, לא אתפלא אם יקום עוד חכם במממשלה וידרוש את סגירת העיתון בשל מילים אלו.

      • גורן
        3 ביולי 2016 @ 23:03

        אני שוב חוזר על התגובה משום מה לא התייחסת לתגובה שלי
        ב־5 ביוני 1967, שלחה ישראל לחוסיין באמצעות האו"ם אזהרה כי אם לא יפעל כנגדה, לא ישמש כמטרה לתקיפה. חוסיין, שהושפע כפי הנראה מן התעמולה המצרית ומשיחת הטלפון עם נאצר לפיה היום הראשון של המלחמה היה ניצחון מצרי גדול (וזאת כאשר חיל האוויר המצרי הושמד, וטורי הטנקים הישראלים שועטים בתוך סיני), התעלם מן האזהרה הישראלית ונקט בפעולות ראווה חסרות ערך צבאי אך מתגרות – תותחים ירדנים הפגיזו מטרות בישראל, ומתחם ארמון הנציב שהיה שייך לאו"ם נכבש בידי הלגיון. כאשר תקף צה"ל את צבאו של חוסיין הובס צבא זה בתוך זמן קצר, ועוד בערבו של ה־7 ביוני היה צה"ל פרוש לאורכה ולרוחבה של הגדה המערבית, ואף ירושלים נכבשה.
        חוסיין לא היה יוצא למלחמה לא היה " כיבוש" לא היו התנחלויות ולא היו פלסטינאים
        אותם טעיות עשו הערבים ב47 התנגדו לחלוקה ב48 החליטו לחסל את המדינה שרק קמה ב67 החליטו לחסל את הישות הציונית כך הכריזו ערב המלחמה במצרים אתה מעדיף להאשים את היהודים בכל הצרות סוג של הלקאה עצמית ……..

        • אליק מאור
          3 ביולי 2016 @ 23:44

          מר גורן, אתה נצמד לנקודות שאינן משיקות למאמר זה. ציינתי כי הגדה המערבית נכבשה מידי הירדנים והם העבירו במהלך מבריק שניצל את טמטומו של מר שמיר את זכויותיהם החוקיות על השטחים כבושים לפלסטינים. אתה נצמד לעניין המקל והגזר. אתה "מעניש" את העולם ואשתו בעובדה שירדן החליטה להילחם בישראל. צר לי. זה לא עבד, לא עובד ולא יעבוד כך בשום תקינה וחוק. בין אם בישראל ובין אם בעולם. זו טענה אווילית ילדותית מתאימה רק לבורי הימין.

          • גורן
            4 ביולי 2016 @ 17:02

            זו טענה אווילית ילדותית מתאימה רק לבורי הימין. תגובה אופיינית לאיש שמאל מתנשא ………….. ,

  3. אליק מאור
    3 ביולי 2016 @ 13:37

    גידי, אתעלם מהלעג שבדבריך ואומר לך שכדאי שמעבר לבורות נטו, אולי תשכיל ותלמד:
    1. השטחים הכבושים נכבשו ב 1967 מלחמת ששת הימים. הם לא היו ולא היוו חלק ממדינת ישראל שהוכרה באומות המאוחדות. הם נכבשו מממלכת ירדן.
    מי שמסר את הבעלות, אחריות וגורל השטחים הכבושים לידי הפלסטינים – היה דווקא הימני ביותר איש בית"ר, איש ארגון הטרור האצ"ל, לא אחר מאשר מר יצחק שמיר. אז – ראש ממשלה.
    בקצרה – בתקופת ממשלת הרוטציה, שמעון פרס שר חוץ, בממשלת שמיר, נוסע ללונדון ונפגש עם חוסין מלך ירדן. השניים מסכימים על מסמך עקרונות. ישראל נסוגה מכל השטחים הכבושים, ירדן מקימה קונפדרציה ירדנית פלסטינית בשטחים כחלק מירדן. הצבא הירדני יעמוד על גבולות הירדן וימנע כל פעילות טרור או צבאית.
    פרס חוזר ומציג לשמיר. שמיר עונה בלאיו מוחלט וזורק את המסמך לפח. חוסין, אדם פיקח וחכם, מבין שיש כאן הזדמנות לצאת מהבוץ הפלסטיני ומגיב רשמית: "לאור תגובת ראש ממשלת ישראל, הממלכה ההשמית, ירדן, מוותרת על בעלותה בשטחי הגדה המערבית ומעבירה אותם בשלמותם לידי העם הפלסטיני שחי בגדה".
    מרגע זה, הוקמה המדינה הפלסטינית.
    ובכן גידי, זו האמת המרה – לשאלה מי הקים את המדינה הפלסטינית ויצר את האומה הפלסטינית טבין ותקילין? התשובה הפשוטה והאמיתית היא שהיה זה שמיר – הליכוד. נכון גידי, זה לא היה השמאל, לא המרכז. אלא הליכוד ובראשו יצחק שמיר.
    ומאז ידידי, אנו עמוק בבוץ.
    2. נכון להיום, מדינת ישראל בהנהלת הדיקטטור החמדן, סגול השיער שקרוי גם "ביבי", ויחד עם יתר הפשיסטים בחבורתו, מובילה ומייצרת את הפשיזם על טהרתו בשדרוגו הנכלולי לערכי המאה ה-21. לא אמנה דוגמאות, הם לפניך בתקשורת, זועקות יום יום.
    3. ההבדל ביני לבינך הוא שאני לא רואה באדמה ערך קדוש על ערך חיי אדם מכל מין, עדה, לאום, שפה וכך הלאה. האדם קדוש אלף מונים מהאדמה. אני לא חי באשלייה משיחית של ארץ ישראל השלמה מהפרת ועד החידקל ובה עם שחי על פי חוקי ההלכה. לא ולא, כדאי שתכיל זאת גידי – מדינת ישראל הוקמה בידי ציונים עבריים שפעלו להקמת מדינה עברית ציונית, כבית לעם היהודי. לא כחלק מחזון משיחי הזוי של הבטחה אלוקית מהים ועד החידקל.
    4. מי שבוגד בכל אלו, בכל הערכים הללו , מי שבוגד במוסר, בעצם, מי שבוגד בעמו – זו הממשלה ההזויה, הימין הקיצוני סהרורי, הם אלו שמייצרים לנו פשיזם, את הגזענות והגיזענות. מייצרים נטו, ללא עזרתו של איש.
    5. הצונאמי הכלכלי מדיני מגיע ויגיע בעזרתה האדיבה של הממשלה הנוכחית. אני לא ממתין לממתק. אני ממתין לשעה בה הציבור יתעורר מחלום השרעפים ויעיף בבחירות את הממשלה ההזויה הזו העומד בראשה לכל הרוחות. וזה יקרה. בסופו של יום? – זה יקרה.
    6. אני למדתי תנ"ך כתנ"ך. לא כספר דתי. לא כתורה משיחית. בבית הספר התנ"ך היה יצירה ספרותית ואנו התלמידים והמורים התייחסנו ליצירה זו באהבה. למילים, למשפטים, לשפה הקשה לקריאה על שלל הגהות המילים ונטיותיהן, ועל פירושי השפה. בנוסף לכך, מי שרצה גם התייחס לחלקים בתנ"ך כחלק מהיסטוריה כתובה.
    לכן, לסיום כדאי שתפנים גם שאין לי דבר וחצי דבר בעד ונגד חרדים (דוסים לדבריך), כל עוד הם לא נכנסים לי לצלחת וכל עוד הם חולקים איתי שווה בשווה את המרחב הציבורי.

    • גידי
      3 ביולי 2016 @ 16:59

      אליק לגבי טיוטת הסכם שכחת פרט "שולי" , פרס בצעד מדהים לא הציג את מסמך לונדון לראש הממשלה שמיר ,רבין התנגד , ואפילו האמריקאים שעודכנו ע"י פרס לא ראו בהסכם לונדון היתכנות. אבל זכותך לתת פרשנות משיחית לאשליה של הסכם שלא היה. למרות שלדעתי הרעיון טוב.
      לגבי סעיף 3 רואים שלא קראת את דבריי בעד פשרה.
      אני שמח שאתה אופטימי ומתפלל לאלוהי הצונמי המדיני . רק שבנתיים הוא מגיע לאירופאים עצמם פקח עניים האיחוד הארופי שמממן אותכם הולך לאכול לקרדה ואנגליה שפעלה בחוכמה
      זה הפתיח…!

  4. גידי
    3 ביולי 2016 @ 12:20

    כבר נאמר שמי שנעזר בנאצים להשוואה עם יהודים אזי אחד משניים או שהוא עם טיעונים חלשים,או שהוא נאצי בעצמו. אליק תבחר.(גם שניהם יחד אפשרי)
    כמו כן הטיעון הלא מבוסס על שטחים כבושים הוא כבר נלעג ,ממי הם נכבשו …? בוודאי לא מהעם הפלסטיני המומצא. וירדן ויתרה על השטח בהסכם השלום עם ישראל ! זה לא אומר שאני לא בעד פשרה.
    אנחנו קוץ בתחת של העולם עם ובלי הכיבוש והפלסטינים ביחד .רק רפיי שכל חושבים שאם יהיה פתרון יאהבו אותנו ופסה האנטישמיות. ומשפט המחץ כדי להפחיד את הבלתי פוחדים "הסנקציות הכלכליות על משטר האפרטהייד הישראלי בפתח."
    להיות לאומי זה הפחד הגדול שלכם כי זה אומר מטרה וחיים משותפים,ערבות הדדית וצדקת הדרך. לכן הוספתם פאשיזם ואנטי דמוקרטיה.אלה בדיוק הדברים שמאפיינים אותכם . בארץ הרוב קובע ובמקרה זה הרוב צודק.
    כן הצונאמי המדיני שלא מגיע מאז 2010 ואתה כמו איזה ילד בכיתה טיפולית מצפה עדיין לממתק שירגיע אותו….!
    באמת דברי הנביאים על הקוראים תיגר על העם(בוגדים) כמו פרשת קורח ועדתו ונביאי שקר חמורים וסופם מר מאוד. אבל שמחתי שהנביאים שהיו הדוסים של אז הם נר לרגלייך…

    • עמית מנדלזון
      3 ביולי 2016 @ 13:25

      נאמר ???? הדבר היחיד שנאמר זה שגם קציני משטרה יכולים להיות בורים ועמי ארצות בלי שום קתר מציאותי להסטוריה ועם יכולת טמינת ראש בחול עמוק עמוק

      • גידי
        3 ביולי 2016 @ 16:25

        השמאל הקיצוני לקח בעלות על החוכמה ומאחר והשכלה היא לא מדד לחוכמה …אציין שאני בור אבל צודק…!

        • עמית מנדלזון
          3 ביולי 2016 @ 18:20

          מצטער אתה טועה, בכל פעם שאתה מוציא את המילה פשיזם בהקשר לשמאל אתה פשוט לא יודע על מה אתה מדבר. אני יודע שאתה גאה בבורותך בעיקר כי אתה דווקא לומד משהו פה ושם אבל אך ורק אם זה מתאים לתאוריה שלך.
          ככה זה עם ימניים הם לא מסוגלים לקבל את האמת וימשיכו לנהור אחרי כל מי שרק יתן להם את מנת הפחד והשנאה היומית , הם לא יכולים לחיות בלי זה

          • גידי
            4 ביולי 2016 @ 13:17

            עמית, אתה לא מכיר אותי ,אין לי תאוריה אך סיכוי קלוש שאני טועה .לא פחד או שנאה מובילים אותי ,זאת פרשנות מוטעית שלך . אני ראלי שרואה את המציאות בלי רגשות עליונות או אשמה.

          • עמית מנדלזון
            4 ביולי 2016 @ 16:44

            גידי הבעיה היא לא איך אתה רואה אלא תהליכי החשיבה הבסיסים המוטעים אצלך. ראשית: שמאל לא יכול להיות פשיסטי נקודה. פשוט כמו שלבן לעולם לא יהיה שחור לא אני המצאתי את זה… חפש במילון. שנית. הקלות שבא אתה מקבל שליטה בעם אחר 49 שנה וההנחה הבסיסית שהעם הזה שאותו אתה חונק לא יתמרד, ויתחיל לדקור מכל הבא ליד. אני לא נאיבי אני יודע ששלום לא יהיה אבל גם מלחמה לא. אבל ברגע שתסיים את הקונפליקט הבסיסי (מדינה פלשתינית) הרי שלצידך תחיה מדינה חנוקה לחלוטין שתצטרך להתמודד עם אתגרים רבים ולא יהיה לה זמן למלחמות. אתה רואה במוסלמים (מיליארד וחצי) כאויבים שלך, אני לא מסכים איתך. אם כל המוסלמים היו רוצים להרוג אותך לא היינו כאן היום לא אתה ולא אני. הפחד והחרדה מפניהם הופכים אותך לשונא. כנ"ל לגבי אנטישמיות באירופה. אני חי כאן ולא מרגיש שמץ של אנטישמיות , כן פה ושם נדקר יהודי ופה ושם יהודי ממציא דקירה של עצמו. ושלושה אנשים נורו למוות לפני שנתיים או שלוש בטולוז ובדרך נרצחו הרבה אנשים שאינם יהודים בפאריז ובבריסל ובאנקרה.
            הבעיה המרכזית שלי איתך היא חוסר היכולת להבחין בין מוסלמי למוסלמי בין קיצוני למתון בין אוייב לבין מי שלא יודע בכלל היכן הסכסוך ועל מה הוא. קצת מודרציה לא תזיק לך אל תעשה הכללות כי אתה בהכרח מזמין את ההכללה העתיקה "יהודים אוהבים כסף" ואיך לא כל מי שמסתכל על ממשלת הגנסים של ישראל יראה את זה אבל אני משוכנע שאינך רוצה להיכנס לאותה קטגוריה כי אתה אדם ישר. אתה גם לא רוצה שיאמרו שכל הקצינים הבכירים במשטרה הם אנסים, כי זה פשוט לא נכון. אתה מבין ידידי הכללות הולכות לשני הכיוונים. אם התאוריה שלך נכונה או לא לעולם לא נדע אם לא נתחיל לפרום את הפלונטר המסובך שיצרנו. אם אתה חושב שזה סיכון גדול מדי ואתה מעדיף לשלוט על עם אחר אזי קבל את הסיכוי הגדול שידקרו אותך ואת ילדיך ברחוב אנשים שלא מוכנים להיות תחת שלטון זר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן