Skip to content

גזר דין חמור – אב חורג שביצע בבתו עבירות מין יכלא ל – 19 שנה

הותר לפרסום – אב חורג שביצע בבתו הקטינה מאז היותה בת 10 עשרות מעשים מגונים ואונס, יכלא לתקופה ארוכה וישלם 200 אלף שקלים כפיצוי לקטינה גם בראיית צרכי שיקומה הנפשי לאורך שנים. "חזקה שהפגיעות הקשות והממושכות שנגרמו לנערה ילוו אותה עוד הרבה שנים וישפיעו על חייה" ציינו השופטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) את דינו של אב שהורשע בביצוע עבירות מין בבתו החורגת לאורך שנים, החל מהיותה בת 10 שנים ועד היותה בת 13.5 שנה. בית המשפט השית עליו 19 שנות מאסר לצד פיצוי בסך 200,000 ₪ לקטינה. מגזר הדין עולה כי האב ניצל את היעדרות אם הקטינה מהבית בשעות הערב לשם עבודתה, וביצע בילדה עבירות מין קשות.
האב ששימש לילדה אב חורג היה אמור לדאוג לשלומה ולצרכיה, ניצל הנאשם את מעמדו, את תמימותה של הקטינה ואת האמון שנתנו בו הילדה ואמה, ופגע שוב ושוב בגופה ובנפשה של הילדה לשם סיפוק יצריו, כך הגיבו בפרקליטות על גזר הדין. "העונש שנגזר על הנאשם משקף את עמדת בית המשפט כי יש להוקיע מעשים מסוג זה, ואת הירתמותו להגנה על קטינים החשופים לפגיעה בתוך ביתם, האמור לשמש להם מחסה ומגן", אמרו בפרקליטות.
האב הואשם ב 22 ליוני 2016 בביצוע שורה של עבירות מין חמורות בבתו החורגת. במשל 3.5 שנים ניצל האב את עובדת היות אשתו בעבודה במשמרת ערב והחל לקלחה כשהיא עירומה, החל בעיסוי חלקיה האינטימיים והמשיך עד כדי אינוסה. הוא דרש ממנה לשמור את הדבר בסוד מאמה כדי "שאימא לא תכעס", והיא שמרה זאת עד אשר הדבר נודע לאם עקב מקרה אחר כשבתה כבר הייתה בת 17.5. לבית המשפט סיפרה הצעירה כי הסוד הנורא "כבר עמד לי בגרון כמו סכין". היא הוסיפה כי חייה האישיים נפגעו קשות וידידים נבהלים ואינם מבינים כאשר היא מגיבה בחרדה קשה לחיבוק או מגע ידידותי כלשהו. בית המשפט ציין כי אחיה הקטנים החלו לכנותה לאחר שחשפה את הפרשה כ- "אחותנו החורגת", וכי הם מאשימים אותה בכליאתו של האב.

אילוסטרציה
אילוסטרציה

האב טען מנגד כי הוא חף מפשע והסביר לבית המשפט כי ילדיו מתגעגעים אליו והם אף העידו בבית המשפט. בטיעוניו לעונש טען האב כי הוא עצמו היה קורבן לילדות קשה. "חזקה שהפגיעות הקשות והממושכות שנגרמו לנערה ילוו אותה עוד הרבה שנים וישפיעו על חייה" ציינו השופטים מנחם פינקלשטיין, אב בית הדין, השופטת ליאורה ברודי והשופט רמי אמיר, בגזר דינם. בית המשפט ציין כי זכות האב הייתה לטעון לחפותו ולא להודות בדבר, ואין הדבר צריך להיות נזקף לחובתו לחומרה בשיקולי גזר הדין. אבל בית המשפט "ראשי גם רשאי, להביא בחשבון במניין שיקוליו, שיקולים דוגמת חיסכון בזמן שיפוטי, נטילת אחריות על המעשה והבעת חרטה". בקביעת גובה הפיצוי לנערה לקח בית המשפט בחשבון את שיקומה וקבע כי "נביא בחשבון את הצורך הצפוי בטיפול נפשי ובשיקום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן