Skip to content

במהומות בהר הבית נפצעו קל 11 שוטרים

"נאמני הר הבית" התכוונו לעלות להר הבית וגרמו למהומות ולידוי אבנים מצד מתפללים מוסלמים. המשטרה ומג"ב פרצו למתחם אל אקצה ופיזרו המפגינים. ארבעה נעצרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נאמני הר הבית" התכוונו לעלות להר הבית וגרמו למהומות ולידוי אבנים מצד מתפללים מוסלמים. המשטרה ומג"ב פרצו למתחם אל אקצה ופיזרו המפגינים. ארבעה נעצרו

מאת אליק מאור

זה שבוע מודעים כוחות הביטחון כמו גם אנשי החמאס והרשות הפלסטינית, לכוונת אנשי תנועת הימין הקיצוני, "נאמני הר הבית",  לעלות ולהתפלל להר הבית, או לפחות לנסות. כאשר זה נודע לפלסטינים במהלך השבוע החולף, פרסמו דוברי החמאס, בכל אמצעי התקשורת, קריאות בנוסח: מלחמה על אל-אקצה", ו"כוחות הכיבוש היהודים מתכננים לאבטח אנשי ימין לעלות לאל-אקצה".

במשטרת ירושלים היו מודעים לכך והתכוננו לתפילת יום שישי במסגד. ואכן, היום (ו'), בסמוך לשעות הצהריים, התלהטו הרוחות. מאות מתפללים מוסלמים החלו לידות אבנים לעבר כוחות הביטחון. 11 שוטרים נפצעו קל וטופלו במקום. אנשי משטרה ומג"ב פרצו למתחם אל-אקצה על מנת לפנות את המתפרעים. עשרות מהם כעת התבצרו במסגד. כוחות המשטרה ומג"ב השתמשו לצורך פיזור ההפגנה ברימוני גז מדמיע וברימוני הלם. ארבעה מתפרעים נעצרו.

ההתלהמות החלה ליד שער המוגרבים שבעיר העתיקה, משם התפתחה לתוככי מסגד אל-אקצה. אמצעי התקשורת הערביים, שהוזנו בשבועיים בקריאות להגן על המסגד, עקבו בעניין רב אחר הנעשה באמצעות צלמי רשת אל ג'זירה, ששידרה מהמקום בשידור חי. במהלך השידור קרא דרשן המסגד, שיח' מוחמד חוסיין: "לא להכניס לשטח המסגד מתנחלים, קיצונים וצבא כדי למנוע חיכוך בין הצדדים". לטענתו, הכול נובע מהעמדה ומההתנהגות של ממשלת ישראל ועליה להבין את חומרת מעשיה, ויהיה עליה לשאת בתוצאות.

במסיבת עיתונאים שיזמה המשטרה אמר ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים, כי כל המהומות מקורן בפעיל ימין קיצוני, בן 30, שהפיץ מודעה ולפיה משה פייגלין, איש הימין הקיצוני, מתעתד לעלות עם פעילי ימין קיצוני על הר הבית. במודעה שפרסם הצעיר ברשת נאמר גם, שהגיע הזמן לטהר את המקום. "היה ידוע לנו על כוונת גורמים קיצוניים להפר את הסדר", אמר שחם, "והפעם הוחלט לסגור את הכניסה ליהודים להר הבית ומצד שני, על מנת לא לפגוע בחופש הפולחן, לא להגביל  את כניסת המתפללים למסגד". שחם ציין, כי צפוי עוד גל מעצרים וכי הנחה את יחידות המשטרה למצות עמם את הדין.

כבר אתמול היו התפרעויות באזורי אבו דיס הסמוכה לירושלים ובמקומות נוספים, כפי שפורסם במגפון, שהגיעו לשיאן היום באל-אקצה.

גורמים במשטרת ירושלים הסבירו, כי העלייה של פייגלין ואנשיו להר הבית מתקיימת כל חודש. השוני הוא בהפצת הודעות לתקשורת הקוראות "לטיהור המקום מאויבי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן