Skip to content

בלעדי למגפון – האם הירדני התימהוני נורה מבלי שהיווה איום?

חשד - אזרח ירדני, צעיר בשנות ה-20 לחייו, חשוד בכך שכי ניסה הבוקר (שישי) לחטוף מכוניות בכביש 90, בין הקיבוצים אפיקים לאשדות יעקב מאוחד שבעמק הירדן. הוא נמלט והתגלה על ידי רכז ביטחון שוטף ציבורי (רבש"צ) של אחד היישובים בסביבה ליד הרפת בקיבוץ דגניה ב' ונורה ברגלו מבלי שלכאורה היווה כל איום ונעצר. לטענת עדי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חשד – אזרח ירדני, צעיר בשנות ה-20 לחייו, חשוד בכך שכי ניסה הבוקר (שישי) לחטוף מכוניות בכביש 90, בין הקיבוצים אפיקים לאשדות יעקב מאוחד שבעמק הירדן. הוא נמלט לאחר שניסה לחטוף שני כלי רכב, והתגלה על ידי רכז ביטחון שוטף ציבורי (רבש"צ) של אחד היישובים בסביבה ליד הרפת בקיבוץ דגניה ב' ונורה ברגלו מבלי שלכאורה היווה כל איום ונעצר.

האם היה צורך בירי לעבר החשוד?
מצילומים שהגיעו לידי מגפון נראה התימהוני עומד מול איש כוחות הביטחון שמכוון לעברו אקדח מבלי שהוא עצמו מהווה איום. בצילום השני נראה הרבש"צ יורה ירי אזהרה באוויר, בצילום האחרון נראה הרבש"צ מכוון אקדחו לעבר רגל הצעיר, שוב מבלי שהצעיר זז או ביצע תנועה מאיימת.
רם חכמון, מרכז משק דגניה ב' שצילם את האירוע העיד כי: החשוד לא הפסיק להתקדם לעבר איש הביטחון, י.ט, למרות צעקות אזהרה וירי באוויר".
לשאלה מדוע נורה הירדני הגיבו גורמי צבא ואמרו כי להם בשלב זה לא ברורה התמונה כולה והנושא עדיין נחקר. כלומר, גם לצה"ל עדיין יש ספקות לגבי נחיצות הירי בצעיר התימהוני. גורם ביטחוני אמר למגפון כי ניכר כי לאחרונה היד על ההדק קלה מידיי ורצוי וצריך שצה"ל, המשטרה וכוחות הביטחון יחדדו את נהלי הפתיחה באש על מנת שלא יירו וגם יהרגו אנשים מבלי שיהוו איום מידי על כוחות הביטחון.
מפרטים ראשונים עולה כי רותם אהרוני בת 23 מהישוב חד נס שברמת הגולן, הייתה בדרכה למקום עבודתה, כאשר בדרך בכביש 90 בין אפיקים לשדות יעקב, עמד אדם לבוש גלביה אפורה והשליך אבן גדולה לעבר רכבה. רותם לחצה על הבלמים והרכב פגע במעקה הבטיחות. האדם רץ אל רכבה, פתח את הדלת וניסה בכוח להוציא אותה מהרכב כאשר הוא צועק בערבית. רותם נאבקה בו והדפה אותו ממנה. לאחר מכן הוא רץ לרכב שמאחוריה וניסה לפתוח את הדלת ומשלא הצליח ברח. אזרח ערבי שהיה במקום האירוע ניגש לעזרת רותם וסייע לה לצאת מהרכב והתקשר למשפחתה ולמשטרה והזעיק את כוחות הביטחון. אהרוני פונתה לבית החולים פורייה שליד טבריה במצב קל מאוד. היא נבדקה ושוחררה מבית החולים לאחר שעה קלה. אהרוני: "אני מודה לכל מי שסייע לי באירוע והגיש לי עזרה ותמיכה וקרא לכוחות הביטחון".

ההתקלות (צילום: רם חכמון)
ההתקלות (צילום: רם חכמון)
ירי אזהרה באוויר (צילום רם חכמון)
ירי אזהרה באוויר (צילום רם חכמון)
מכוון לרגל התימהוני (צילום: רם חכמון)
מכוון לרגל התימהוני (צילום: רם חכמון)

צה"ל: צעיר מעורער בנפשו, חצה מירדן לשטח הארץ

מדובר צה"ל נמסר כי "מוקדם יותר היום חשוד השליך אבנים לעבר רכב נוסע על כביש 90 סמוך לאפיקים. החשוד אותר ולאחר שהתעמת עם אנשי כוחות הביטחון בוצע לעברו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי. החשוד פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הרקע לאירוע, זהות החשוד ופרטי האירוע המלאים בבדיקה."
מאוחר יותר נמסר מצה"ל כי "מתחקור ראשוני של האירוע הבוקר סמוך לאפיקים מסתמן כי החשוד, צעיר מעורער בנפשו, חצה מירדן לשטח הארץ מוקדם יותר הבוקר. החשוד יידה אבנים לעבר רכבים שחלפו על הכביש, זאת במטרה לגנוב רכב. משניסיונות אלו לא צלחו, נמלט החשוד וזמן קצר לאחר מכן אותר ע"י אנשי כוחות הביטחון אשר ביצעו נוהל מעצר חשוד לעברו שכלל ירי. החשוד הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. נסיבות חצייתו לשטח הארץ נמצאות בתחקור".
במד"א סוקרו שני אירועים. בתחילה, בשעה 07:20 נמסר למד"א מרחב ירדן על נהגת רכב שאיבדה שליטה (כתוצאה מאבן שהושלכה לעבר רכבה) והתנגשה בגדר בטיחות בכביש 90 סמוך לאשדות יעקב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים פורייה צעירה כבת 25 במצב קל עם חבלות בגוף.
כשעתים ועשרים דקות לאחר מכן נמסר ממד"א כי בשעה 09:43 נמסר למד"א מרחב ירדן על פצוע מירי (בן מיעוטים) כבן 25 סמוך לקיבוץ במועצה אזורית עמק הירדן. חובשים ופרמדיקים של מד"א החשוד נלקח לבית החולים פוריה לקבלת טיפול כשהוא במצב בינוני עד קשה."

רכבה של אהרוני על פני כביש 90
רכבה של אהרוני על פני כביש 90

ראש המועצה האזורית עמק הירדן ,עידן גרינבאום הגיב לתקרית ואמר: "אירוע ביטחוני חמור התרחש הבוקר בעמק הירדן .אנחנו מודאגים מיכולותיו של ירדני לחצות את הגבול ולהסתובב ברחבי עמק הירדן . אנו מצפים שהנושא ייבדק לעומק ונקבל תשובות .האירוע החמור הוכיח פעם נוספת את חשיבות כוחות הביטחון המקומיים של היישובים שיודעים לתת מענה מהיר ואיכותי כמו שהיה באירוע הנוכחי."

רותם אהרוני וד"ר ערן טלאור מנהל הלר"ד פוריה (צילום: דוברות המרכז הרפואי פוריה)
רותם אהרוני וד"ר ערן טלאור מנהל הלר"ד פוריה (צילום: דוברות המרכז הרפואי פוריה)

4 Comments

  1. גורן
    10 ביולי 2016 @ 16:58

    ראשית מה היה לו לעשות בכלל באזור שנית הוא מהתחלה ביצע מעשה שסימן שהאיש לא בא לראות חיי קיבוץ אלה הגיע בכוננות שליליות בקיצור יש להכניס לכלא את רבש"צ ולדווח לבצל"ם על פשע שבוצע [ בציניות]

    • עמית מנדלזון
      11 ביולי 2016 @ 0:39

      גורן… מעורער בנפשו… ההגדרה אומרת לך משהו ? כן גם ערבים יכולים להיות פסיכים לא רק יהודים ולא צריך להרוג כל פסיכי

      • גורן
        11 ביולי 2016 @ 10:05

        אתמול הוא הוחזר אחר כבוד לירדן

      • גידי
        11 ביולי 2016 @ 14:23

        המחבל חולה נפש , רק אחרי שרצח או נתפס או נהרג ,לפני כן הוא היה סטודנט לרפואה או שחלם להיות מהנדס עד שבאו היאהוד…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן