Skip to content

טיפול מגפון – רכשה ביטוח רפואי בכללית וסורבה לכאורה למרות הביטוח

בני זוג מנהריה רכשו ביטוח עבור האישה בחברת הראל שבקופת החולים. ביומו האחרון של הביטוח ביקשה האישה לקבל טיפול וסורבה בטענה כי פג תוקפו של הביטוח. קופת חולים: "הקלדת מועד תוקף הביטוח שבידי בני הזוג, כנראה בשל טעות אנוש, אך בכל מקרה לא סירבנו לתת לאישה טיפול רפואי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
א.ג - רכשה ביטוח וסורבה בטיפול? ( צילום באדיבות המצולמת)
א.ג - רכשה ביטוח וסורבה בטיפול? ( צילום באדיבות המצולמת)

אישה נפאלית הנשואה לאזרח ישראלי רכשה ביטוח זמני בקופת החולים הכללית באמצעות ביטוח הראל וסורבה לטענתה כשבאה לבקש טיפול רפואי במרפאת "טרומפלדור" שבנהרייה.
בעלה של האישה, כך נטען, הציג בפני פקידת המרפאה את הקבלה בה נרשם כי הביטוח תקף עד ה-12 ביולי 2016, היום בו בקשה אשתו להגיע לרופא וסורב בטענה כי למרות האישור והקבלה שבידיו, הרופא לא יקבלו כי אשתו אינה מבוטחת.  מקופת חולים דחו טענות אלו מכל וכל בטענה כי נאמר לאישה כי היא יכולה לקבל טיפול באותו יום אבל במקביל עליה לחדש את רצף הביטוח שלה.
ביום שלישי השבוע, התקשרו א.ג ובעלה לסניף קופת החולים בו שניהם רשומים במטרה לתאם לאישה תור אצל רופא המשפחה. ה. בעלה של א.ג סיפר כי הופתע לשמוע מפקידת המרפאה בשכונת טרומפלדור שבנהריה, כי אין טעם להגיע לסניף הקופה מכיוון שלאשתו אין ביטוח תקף. "קודם לכך", מספר הבעל, "התקשרתי למוקד קופת החולים בכוכבית 2700 לזמן תור אצל הרופא והופתעתי לגלות כי אשתי לא מופיעה על גבי המחשב במוקד. רק אז צלצלתי למרפאה ושם נעניתי על ידי הפקידה כי אין טעם שאביא את אשתי למרפאה היות ואין לה ביטוח תקף".

קבלה לביטוח רפואי של ג.א - טעות בהקלדה?
קבלה לביטוח רפואי של ג.א - טעות בהקלדה?

ה. הציג לפני הפקידה במרפאה את טופס הקבלה של הביטוח אותו שילם בתחילת חודש מאי השנה כשבו מופיע במפורש מועד פקיעתו של הביטוח זה ב-12 ביולי. "הסברתי לפקידה כי הביטוח בתוקף עד חצות ליל ה-12 ליולי וכי אנחנו רק בשעות הבוקר של אותו יום, לכן הביטוח תקף", מספר הבעל. אך לדבריו הפקידה סירבה בטענה כי ענייני חידוש ותקפות הביטוח לא בידיה אלא בידי החברה המבטחת ועל פי המידע שמופיע מולה במחשב, אין לאישה ביטוח תקף ומכאן שאיננה יכולה לקבל טיפול רפואי.
יוכי באואר, דוברת ואחראית יחסי הציבור במחוז חיפה שבכללית, דוחה טענות אלו מכל וכל. "אנו דוחים על הסף את הטענה כביכול נאמר לה כי לא תוכל לקבל שירות", היא טוענת, "נהפוך הוא, הוסבר שגם אם יש עיכוב בתשלום, תתקבל ותטופל על ידי רופא המשפחה, אולם לא ניתן להנפיק הפניות כשהביטוח לא בתוקף", להדגשת דבריה אומרת הדוברת כי "גם אתמול (רביעי א.מ), כשבן זוגה הגיע למרפאה להסדרת התשלום, לא הגיעה עמו לקבלת טיפול".
לטענה כי הקבלה בידי בני הזוג מאשרת את תקפות הביטוח הרפואי עד ל 12 ביולי בחצות, טוענת הדוברת כי מדובר בעניין זה בטעות סופר – טעות בהקלדה.
באואר: "אשר למועד התשלום, ידוע להם כי יש לחדש לקראת ה 10  בכל חודש.  כך מאז 2012.   ככל הנראה, בשל טעות אנוש, הקלידה הפקידה  12 לחודש. אולם, ברור וידוע כי החידוש תמיד באותו מועד ומומלץ שיקפידו לשלם במועד וימנעו תקלות". באואר שבה ומדגישה "כי בכל מקרה לא נמנע ממנה טיפול רפואי."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן