Skip to content

וועד עובדי בתי המשפט ישבית את בתי המשפט מיום ראשון הקרוב

וועד עובדי בתי המשפט הכריז בצהריים על שביתה כללית שתקיף את כלל עובדי בתי המשפט בישראל, כולל העליון. " הנהלת בתי המשפט רוצה לראות אותנו כעבדים ולא כעובדים", אומרים בוועד. הנהלת בתי המשפט הודיעה על היערכות חירום ופרסמה הנחיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועד עובדי בתי המשפט בארץ יחד עם ההסתדרות הכללית הכריזו היום (חמישי) בצהריים על השבתת בתי המשפט בישראל החל מיום ראשון הקרוב ה- 17 ביולי. השביתה הכללית תכול בכל בתי המשפט ברחבי הארץ לרבות בתי משפט השלום, המחוזיים ובית המשפט העליון ובתי הדין לענייני עבודה, תעבורה ומשפחה. כמו כן תכלול השביתה את כל עובדי הנהלת בתי המשפט, ביניהם מזכירות, כתבניות, קלדניות, אנשי משק ואנשי אחזקה. מההסתדרות נמסר כי במהלך השביתה תופעל ועדת חריגים למקרים דחופים בהם לא ניתן יהיה להשעות דיונים וכדומה.

קולאז' צילומי ארכיון
קולאז' צילומי ארכיון

הרקע לשביתה היא כוונת הנהלת בתי המשפט לבצע רפורמה שתביא לשינוי מהותי בכל סדרי העבודה ובאופן שישפיע על כל דרגי העובדים. ההסתדרות טוענת כי אינה מתנגדת לשינויים, אך דוגלת בעמדה שרפורמה יש לעשות בהידברות תוך שיתוף פעולה ולא באופן חד צדדי. לטענת ההסתדרות והועד המו"מ ליישום הרפורמה נתקל במבוי סתום לאחר שבכל הפגישות שנערכו בין הצדדים הנהלת בתי המשפט והממונה על השכר באוצר הערימו קשיים ולא זזו מעמדותיהם הנוקשות.

דני חסון (צילום מסך)
דני חסון (צילום מסך)

ב20 בחודש יוני האחרון אישרה ההסתדרות הכרזה על סכסוך עבודה בקרב עובדי הנהלת בתי המשפט, כאשר העילה המרכזית לסכסוך היא הכוונה לבצע רפורמה כוללת וחד- צדדית במערכת המשפט ודרישת העובדים לקיים משא ומתן בנוגע לרפורמה וסעיפיה, וזאת טרם ביצועה. באותו יום הכריז ועד עובדי בתי המשפט על שביתה כללית בכל בתי המשפט בארץ. השביתה החלה בשעה 10:00, ולדברי הועד היא הייתה מיועדת להיערך ללא מוגבלת בזמן. בהתערבות בית הדין האזורי לעבודה, הוחלט להשיב למחרת היום את העובדים לעבודה סדירה כששני הצדדים התחייבו להיכנס באופן מידי למו"מ ולדווח על כך לבית המשפט שנתן לכך אורכה של חודשים.
יו"ר ועד עובדי הנהלת בתי המשפט, דני חסון: "לצערי הגענו למבוי סתום במו"מ המתנהל מזה כ-14 חודשים. הנהלת בתי המשפט רוצה לראות אותנו כעבדים ולא כעובדים ולכן היא לא הותירה בידינו ברירה ודחקה אותנו לנקיטת צעדים ארגוניים עד כדי השבתה מלאה". מהנהלת בתי המשפט נמסר כי ההנהלה תוציא בקרוב את תגובתה באופן מוסדר .

בהנהלת בתי המשפט, הגיבו לשביתה המתקרבת ופרסמו הנחיות לעניין הערכות בתי המשפט בשביתה, החל מיום ראשון הקרוב מ07:00 בבוקר.

1.         קיום דיונים באולמות המשפטים: הדיונים יתקיימו כסדרם, למעט אם נמסרה לצדדים הודעה אחרת. יתכנו שיבושים בקיום דיונים באולמות המשפטים, בהעדר קלדניות.

2.         סעדים והליכים דחופים: יינתן מענה לגבי הליכים דחופים, לרבות  עתירות דחופות לבית משפט גבוהה לצדק, הליכים לפי חוק המעצרים, ערר על מעצרי ימים ותום הליכים, צווי מניעה וסעדים דחופים בהליכים אזרחיים, עבודה, פליליים ומנהליים אולם עדיין יתכנו שיבושים.

3.         דיוני ועדות שחרורים במתקני כליאה:  דיוני ועדות שחרורים הקבועים ליום א'  במתקני הכליאה  יתקיימו כסדרם, עם זאת יתכנו שיבושים בעבודת הוועדה בהעדר קלדניות.

4.         שירות וקבלת קהל: יתכנו שיבושים בפעילות המזכירות לא תתקיים קבלת הקהל במהלך השביתה, יטופלו נושאים דחופים בלבד.

5.         פעילות מרכז המידע הטלפוני: מרכז המידע הטלפוני יפעל כסדרו.

6.         הגשת כתבי בי דין –בהעדר עובדי מזכירות  לא תתאפשר הגשת כתבי בי-דין, בקשות ומסמכים באופן ידני, אלא רק באמצעות הגשה מרחוק.

7.         ביצוע תשלומים והפקדות- בהעדר עובדי מזכירות וגזברות, במהלך ההשבתה לא יתאפשר ביצוע תשלומים במזכירות אלא רק בסניפי הדואר או דרך נט-המשפט.

8.         לעניין מנין הימים להגשת מסמכים – הנושא יוסדר עם סיום השביתה, באמצעות פרסום הודעה ברשומות. הודעה זו תימסר גם לפונים למרכז המידע הטלפוני.

9.         בית המשפט המקומיים יפעלו כסדרם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן