Skip to content

אלפי מפגיני הבית הגאה מפגינים מול עיריית באר שבע

למעלה מ-2000 מפגינים, מפגינים בשעה זו במתחם שהוקצה עבורם עלן ידי המשטרה במחאה על כך שנמנע מהם לצעוד במסלול שתואם עם המשטרה ועיריית באר שבע מראש. המשטרה: "השיקולים לשינוי המסלול הינם בהתאם למידע מודיעיני שהגיע לידינו וחייב להיערכות מבצעית ומקצועית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יותר מ- 2000 מפגינים אנשי הקהילה הגאה, הטרנסקסואלית והלסבית, מפגינים הערב (חמישי) מול בניין עיריית באר שבע שנכנעה ללחץ חרדי ומנעה תקציביה ותמיכתה במצעד הקהילייה הגאה ברחוב הראשי בעיר, שדרות יצחק רגר. מוקדם מיותר דחה בית המשפט העליון את עתירת התנועה הגאה והאגודה לזכויות האזרח שדרשו לאפשר לה לצעוד בתוואי שנקבע מראש בתום עם משטרת באר שבע. משטרת ישראל טענה בבית המשפט כי בידיה מקורות אינפורמציה אמינים כשעל פיהם יש איום מידי וקונקרטי על ציבור הגאים בתוואי המבוקש, ולכן, ביקשה לשנותו לרחובות צדדיים. מנהיגי הקהילייה בבאר שבע זעמו, החליטו לבטל את המצעד ובמקומו מקיימים הערב הפגנת מחאה מולן בניין עיריית באר שבע. "מהפכה, הקהילה רוצה תמיכה", ו-"לא ישתיקו אותנו" קראו המפגינים, שהפנו אצבע מאשימה לעבר ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' שהתקפל מול הלחץ החרדי בעיר לנמניעת המצעד. "רוביק, רוביק תתעורר, הדם שלנו לא הפקר", קראו המפגינים והפנו גם קריאה לעבר המשטרה – "שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?".

הפגנת הקהילה הגאה מול עיירית באר שבע (צילום: שרית מיכאלי)
הפגנת הקהילה הגאה מול עיירית באר שבע (צילום: שרית מיכאלי)

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי בהתאם לכך נערכה המשטרה להפגנת הבית הגאה בעיר. המשטרה אירה את ההפגנה החל מ18:00 ועד 23:00 ברחבת עיריית באר שבע.
לדברי המשטרה מאות שוטרים, גלויים וסמויים עוסקים בשמירת הסדר הציבורי, אבטחת המשתתפים, שמירת בטחון הנפש והרכוש, הכוונה והסדרת התנועה באזור לפני, במהלך ובתום ההפגנה. במשטרה מבקשים לציין כי "החל מאמש עוסקת המשטרה בניטור האיומים לפגיעה בסדר הציבורי ובוצעו מספר פעולות גלויות שכללו עיכובם לחקירה של מספר פעילים מהחשש לפגיעה בביטחון ושלום הציבור כפי שעלו בהערכת המודיעין במשטרה.
לטענת משטרת ישראל, היא אישרה לקיים את ההפגנה במועד ובמתווה על פי בקשת הפונים. כמו כן הציעה ציר מרכזי חלופי בו תנוע התהלוכה, במסלול בולט ומרכזי שיאפשר לקיים את תכלית ההפגנה המבוקשת ויחד עם זאת יצמצם את הפגיעה בסדר הציבורי למינימום ההכרחי.
את הסיבה לשינוי מסלול מסביר המשטרה כי "השיקולים לשינוי המסלול הינם בהתאם למידע מודיעיני שהגיע לידינו וחייב להיערכות מבצעית ומקצועית". זאת ועוד: "לנגד עיני המשטרה עומדים אך ורק האינטרסים הציבוריים, תוך מציאת נקודת האיזון הנכונה והראויה בין קיום זכות היסוד לחופש המחאה והביטוי לבין שמירת שלום הציבור, גופו ורכושו", לשון תגובת המשטרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן