Skip to content

84 הרוגים בפיגוע בעיר ניס בדרום צרפת

פיגוע טרור (כנראה) קטלני בניס שבדרום צרפת מריח קשות ממעורבות ממשלתית ומעלה שאלות רבות לגבי התזמון הפוליטי והאבטחה שהוזנחה בצורה בלתי אפשרית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זיקוקי הדינור המסורתיים במסגרת יום הבסטיליה בעיר ניס הדרום צרפת הסתיימו בסיוט מעורר חלחלה. משאית דהרה לאורך 2 קילומטרים בטיילת המרכזית של העיר ודרסה את כל מי שנקרה בדרכה. כשנעצרה המשאית בעל כורחה יצא הנהג עם נשק בידו והמשיך לירות על העוברים והשבים עד שנורה למוות על ידי המשטרה. קציר הדמים נכון להבוקר הוא 84 הרוגים ו- 18 פצועים אנושות ומאות פצועים.

המשאית דוהרת לתוך הקהל - צילום וידאו של אחד הצופים

מסמכים שנמצאו במשאית הם של בחור מקומי בן 31 ממוצא תוניסאי, המוכר למשטרה כעבריין אלים אך לא בהקשר לטרור. עדיין לא ברור אם המסמכים של הנהג הרוצח. במשאית נמצאו רימון יד עקר ורובה. המשאית נשכרה בסוכנות מקומית לפני מספר ימים.

פצועים מועברים לבית החולים - צילום: מהטלוויזה הצרפתית

נכון לעכשיו אף ארגון לא לקח על עצמו אחריות

האירוע סיפק לממשלת צרפת את התירוץ להארכת מצב החירום בעוד שלושה חודשים בניגוד לדעת הציבור, זאת אחרי שיום קודם לכן היא הסירה אותו, וכנראה בחסותו תעביר את חוק העבודה תוך שימוש בסעיף 49.3 ותעקוף את הפרלמנט. תוך שהיא אוסרת הפגנות.

ניס - דרום מזרח צרפת

ניס מכל ערי צרפת עברה הכנה מסיבית כנגד אירועי טרור לקראת הפסטיבל השנתי שהוא השלישי בגודלו בעולם אחרי ריו וונציה וכמובן היורו, בניצוחו של קצין ישראלי בכיר- תא"ל מיל. ניצן נוריאל, לשעבר ראש המטה ללוחמה בטרור, על פי לקחים שנלמדו מהתקפות הטרור בדלהי ומדריד.

כריסטיאן אסטרוזי ראש עיריית ניס תוהה בקול מדוע הודיעה הממשלה על הסרת מצב החירום ב- 26 ביולי יום קודם לכן, ומציין שחודשים הם דורשים הגברת הכוחות המפטרלים בעיר (סביר להניח ש…6 חיילים כמו במארסיי). הוא שואל כיצד ומדוע הצליחה משאית לחדור לאזור שהוקצה רק להולכי רגל באירוע גדול כל כך, וכמה שוטרים הוצבו לאבטח אותו.

דיווח france 24 – הבהלה

מופע זיקוקי הדינור שאמור היה להיערך היום במארסיי בוטל. נשאלת השאלה מדוע הוצבו למרות הכל מאות ז'נדרמים כבר אחרה"צ במארסיי.

כל האירוע מעורר שאלות רבות ותזמונו מריח ריח חזק של מעורבות ממשלתית.

 

7 Comments

  1. גורן
    15 ביולי 2016 @ 17:58

    עמית אתה עדין לא מאמין שהאסלם במסע ג'יהאד ועדין חושב על קונספירציות מוזר מה אתה מצפה שיקרה עד שתבין שהאסלם פתח במלחמה נגד הכופרים הנוצרים היהודים היזדים הבודהיסטים [ בפיליפינים בני המורו המוסלמים ]נגד הנוצרים אין כמעט מדינה בעולם שבה האיסלם לא פתח במלחמת דת הרי הכול כתוב בקוראן מלחמת ה"גיהד" הינו המונח הבסיסי שעל כל מוסלמי לנהל מלחמה כנגד הכופרים- כל אלה שאינם מוסלמים.(בקוראן:סורה 9 פסוק 29 הלחמו באלה שאינם מאמינים באללה…").המשך התעלמות לא תועיל אנחנו רק בתחילת האסון שהעולם המערבי כולל אנשים כמוך המנסים להתעלם לא יעזור הטרור יכה ויכה חזק עד אשר בסופו של יום [יקח זמן] תפרוץ מלחמת עולם שלישית בתוך אירופה הלוחמים המוסלמים כבר שם תקרא לי גזען תקרא לי פשיסט האמת כואבת ותכאב עוד יותר אנחנו רק בתחילת הסרט

  2. גידי
    15 ביולי 2016 @ 14:36

    "פיגוע טרור כנראה"… ראש ממשלת צרפת הודיע שמדובר בפיגוע ודאעש לקח אחריות. מעניין שרק במגפון יש מי שחושבים שמוסלמי טוניסאי בא לחלק קוסקוס לחוגגים ולמרבה הצער איבד את הבלמים במשאית …

    • עמית מנדלזון
      15 ביולי 2016 @ 15:44

      נכון לעכשיו אף אחד לא לקח אחריות אני מניח שבדאעש ישנים

      • גידי
        16 ביולי 2016 @ 14:32

        עמית הם התעוררו הצרפתים לא ,..בעוד שר הפנים של צרפת מיתמם ש"לא הוכח קשר" בין הרוצח בניס לאסלאם הקיצוני – דרעש "המדינה האסלאמית" לקחה היום אחריות על המגה-פיגוע.

        • עמית מנדלזון
          16 ביולי 2016 @ 15:03

          כן גידי ולא מוזר לך למה לקח לדאעש 48 שעות לקחת אחריות על פיגוע רהוותני כזה ? ולא מוזר לך שהמוסלמי הקיצוני בכלל לא מוסלמי דתי ? אבל עם מי אני מדבר אתה מאלו שלא שואלים שאלות אף פעם לכן כל תשובה רשמית תתאים לך

  3. מלכה שחם דוראון
    15 ביולי 2016 @ 12:09

    שמור על עצמך עמית….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן