Skip to content

הפיכה צבאית בטורקיה

כוחות צבא טורקיה השתלטו על מוקדי שליטה כמו תחנות שידור ממלכתיות, רדיו וטלוויזיה. באיסטנבול נפרשו מחסומים וטנקים הוצבו על גשרי הבוספורוס. הצבא הודיע כי כוננה מועצת השלום של העם שתביא לפני העם חוקה חילונית דמוקרטית במהרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מסתמן הלילה (שישי). הדיווחים החלו לזרום בסמוך ל23:00, הצבא הטורקי הודיע כי הוא השתלט על המדינה וכי רמטכ"ל צבא טורקיה נלקח בשבי על ידי הצבא. כשלושת רבעי שעה מאוחר יותר נודע כי נמל התעופה הבינלאומי באיסטנבול נתפס בידי הצבא ונסגר. ברחובות העיר הוצבו מחסומים וטנקים. תוך כך השתלט הצבא על תחנות הרדיו והטלוויזיה הטורקיים.

צילומים: סוכנות הידיעות zaman press
צילומים: סוכנות הידיעות zaman press
חסימות גשרי הבוספורוס
חסימות גשרי הבוספורוס
zaman press
zaman press
zaman press
zaman press

ב-23:40  הודיע הצבא הטורקי כי "השתלטנו על טורקיה למען הסדר הדמוקרטי". סוכנויות הידיעות הושדיעו כי הנשיא הטורקי ארדואן, הוחש למקום מבטחים.  24:00 הטלוויזיה הממלכתית ל טורקיה TRT, פורצת בשידור והצבא הודיע כי תפס את השלטון בשם מועצת השלום של העם. קריינית הטלוויזיה המתוחה מסרה כי מועצת השלום של העם  מוסרת כי אזרחי המדינה בטוחים. עוד נמסר בהודעה הדרמטית כי הצבא יביא לפני טורקיה חוקה חדשה שתחזיר לידי העם את הדמוקרטיה.
באיסטנבול, העיר הגדולה במדינה, נחסמה לתנועת כלי רכב הערב הנסיעה על שני גשרי סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן" הראתה תמונות של כלי רכב ואוטובוסים מופנים מהמקום. במקביל, באנקרה נשמע ירי ועדי ראייה דיווחו על מטוסים ומסוקים של הצבא הטורקי שחגים בשמי הבירה. גם באיסטנבול נצפו מסוקים באוויר. הנשיא הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, הוחש למקום מבטחים, כך נמסר.
ראש הממשלה בינאלי ילדרים אמר הערב כי נעשה ניסיון להפיכה צבאית – שהממשלה פועלת לסכלו  והבטיח: "שום דבר לא יפגע בדמוקרטיה הטורקית. קבוצה בצבא הטורקי מנסה לבצע הפיכה. הפעולה הצבאית נעשתה שלא כחלק משרשרת הפיקוד. כוחות הביטחון עושים כל שביכולתם כדי להשתלט על המצב. האחראים לניסיון ההפיכה הצבאית ישלמו את המחיר הכבד ביותר".
זמן קצר לאחר מכן הודיע הצבא רשמית כי תפס את השלטון. "כל קשרי החוץ הנוכחיים יימשכו", נמסר בהודעה הצבא. "תפסנו את השלטון כדי להסדיר את הדמוקרטיה, שטון החוק יישאר בראש סדר העדיפויות".  נכון לעכשיו רשת האינטרנט נותקה ברובה והמידע המגיע מטורקיה הוא מקוטע.

שידורי הטלוויזיה נקטעו

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן