Skip to content

יום של התנגשויות אלימות בהר-הבית ובחברון

שמועות על כוונת גורמי ימין קיצוניים לעלות להר הבית הביאו להתפרעות אלימה של מתפללים, שבמהלכם נפצעו קל 11 שוטרים. בהתנגשויות בין מפגינים לצה"ל בחברון, נפצע ח"כ מוחמד ברכה נפצע מפגיעת רימון הלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמועות על כוונת גורמי ימין קיצוניים לעלות להר הבית הביאו להתפרעות אלימה של מתפללים, שבמהלכם נפצעו קל 11 שוטרים וכמה מפגינים. בהתנגשויות בין מפגינים לצה"ל בחברון, נפצע ח"כ מוחמד ברכה נפצע מפגיעת רימון הלם

מאת נועה גרבר

עימותים בין מפגינים לכוחות מיוחדים של המשטרה בהר-הבית, מוקדם יותר היום (צילום: Panet)
עימותים בין מפגינים לכוחות מיוחדים של המשטרה בהר-הבית, מוקדם יותר היום (צילום: Panet)

האיזון העדין במתחם הר הבית מופר שוב: שבועיים של מתיחות סביב מסגד אל-אקצא בשל שמועות לגבי כוונת גורמי ימין קיצוניים לעלות אל מתחם המסגד הגיעו היום (יום ו') לשיא, בדמות התנגשויות אלימות בין מתפללים לכוחות הביטחון אשר דובר מחוז ירושלים, ניסו שחם, מגדיר כ"חמורות ביותר בשבועיים האחרונים".

היום (ו') לאחר תפילת יום השישי במסגד, הגיע המתח לשיא כאשר עם סיום תפילת יום השישי יצאו כמה מאות מתפללים מן המסגד והחלו ביידוי אבנים על כוחות הביטחון במקום. על פי דוברת המשטרה למגזר הערבי, לונא אל סמארי, 11 שוטרים נפצעו באורח קל וטופלו במקום. עדי ראייה טוענים כי חלק מן המתפללים התבצרו בתוך המסגד ומנעו את כניסת כוחות הביטחון אליו. עוד נטען כי המשטרה נאלצה להשתמש ברימוני הלם ובגז מדמיע לפיזור המתפרעים, ובאמצעי התקשורת הערבים מדווח על נפגעים מבין המתפללים – עובדה שמוכחשת על ידי דוברות המשטרה שטוענת כי ההתפרעות פוזרה תוך זמן לא רב וכי השקט שב למקום.

פינוי פצוע מרחבת אל-אקצה בהר-הבית מוקדם יותר היום (צילום: Panet)
משטרת ישראל מכחישה כי היו מפגינים פצועים. פינוי פצוע מרחבת אל-אקצה בהר-הבית מוקדם יותר היום (צילום: Panet)

מקורות פלסטינים טוענים כי תפילת יום השישי של השבוע זכתה לנוכחות גבוהה במיוחד של מתפללים עקב התרעות בנוגע לפרובוקציה מכייון הימין הקיצוני. בין השאר נטען כי משה פייגלין ותומכיו מתכוונים לעלות למתחם המסגד, ובנוסך לכך נשמעו קריאות אתמול מצד חברי תנועת "נאמני הר הבית" לעלות למקום. בשל הקריאות מצד הימין, התאספו בתוך המסגד ובסביבותיו מתפללים מירושלים וסביבותיה והן מתפללים שהגיעו מחוץ לעיר במיוחד על מנת להשתתף בתפילה, שהפכה מגילוי סולידריות, לאירוע אלים. נוכחות כוחות הביטחון במתחם תוגברה והמשטרה מוסרת כי ארבעה מתפרעים נעצרו עד לרגע זה. המתח סביב האירועים הורגש גם בקרב כלי התקשורת הערביים, שעקבו בדריכות אחר המתרחש במקום.

גם בחברון עמד יום זה בסימן של התנגשויות בין מפגינים למשטרה- בהפגנה שנערכה בחברון כנגד ההתנחלות היהודית ובעיר ובקריאה לפתיחת רחוב השוהדא (הרחוב המרכזי בחברון שסגור לתנועת פלסטינים) ושהשתתפו בה גורמי שמאל יהודים וערבים, נורו רימוני הלם על המפגינים (כך על פי כלי התקשורת הערבים). על פי דיווחים, מבין המפגינים יש גם נפגעים, מבינהם ח"כ מוחמד ברכה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן