Skip to content

מנהיג "שובו בנים" החשוד בעבירות מין בנשים יוסגר מחר לישראל

הרב ברלנד נמלט מישראל לפני 3 שנים בשל עבירות מין שביצע בנשים שביקשו את ברכתו ומאז נדד בעולם עד שנעצר ביוהנסבורג. מחר הוא צפוי לנחות מחר בישראל ולהיעצר. בשיחת טלפון ביקש מחסידיו לנהוג במתינות ולהמנע מאלימות בעת מעצרו הצפוי עם הגעתו לנמל התעופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים' של חסידות ברסלב אשר נמלט מהארץ מאימת חקירה בחשד לביצוע עבירות מיניות בנשים שביקשו את ברכתו, בהן קטינה. צפוי להגיע לישראל מחר (שלישי) בשעות הבוקר המאוחרות. עם הגעתו הוא ייעצר בידי חוקרי המשטרה בממתינים לבואו. בשיחת טלפון לחסידיו ביקש ברלנד שלא לעורר מהומות בשדה התעופה בעת שיגיע וייעצר.

הרב ברלנד בעת דיון על מעצרו בדרום אפריקה (צילום מסך מהיוטיוב)
הרב ברלנד בעת דיון על מעצרו בדרום אפריקה (צילום מסך מהיוטיוב)

ברלנד (80), ראש קהילת "שובו בנים", נמלט מהארץ לפני כשלוש שנים ומאז הוא נודד בין מדינות שונות כדי להתחמק מהסגרה. בחודש שעבר נעצר הרב בדרום אפריקה ונכלא ביוהנסבורג. כאמור, ברלנד צפוי להגיע כשהוא מוסגר מהכלא בדרום אפריקה לישראל, כשכל ניסיונותיו להשתחרר למעצר בית או לערער על הסגרתו נכשלו והוא יגיע בשל דרישתו לחקירה בישראל.
הקשיבו לשיחה – ברלנד מורה לחסידיו לא לנהוג באלימות
ביממות האחרונות יצרה המשטרה קשר עם כמה מהנשים שהתלוננו נגד ברלנד וביקשה מהן להיות ערוכות לשובו האפשרי לארץ. חסידי הרב טוענים כי הוא יעלה על טיסת אל על מדרום אפריקה לישראל הערב, וינחת בנמל התעופה בן גוריון סמוך לשעה 9:00 בבוקר. במשטרה נערכים לקראת הגעת הרב ומיד עם נחיתתו הוא ייעצר ויובא לחקירה. למרות זאת גורם המעורה בפרטי הסגרתו טען היום: "שום דבר מזה לא סופי וההסגרה אינה בטוחה כרגע".
לפני יותר משלוש שנים נחשף כי הרב, שנחשב לאחד הכריזמטיים בעולם החרדי, חשוד שביצע עבירות מין בנשים שהשתייכו לקהילתו. בזמן שהמשטרה אספה את העדויות, נמלט הרב לחו"ל. בין היתר הוא שהה בשוויץ, ארצות הברית, מרוקו, דרום אפריקה והולנד, שם נעצר אך הצליח בעזרת אנשיו לברוח פעם נוספת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן