Skip to content

ארגון זכויות סורי בפניה לעולם: עצרו את הטבח והביאו את האשמים לבית דין בינלאומי

באומץ לב נדיר פרסם היום הארגון נתונים מחרידים ולפיהם מבצעים מטוסי קרב רוסיים לצד אלו של אסד תקיפות שאינן מבחינות בין לוחמים לאזרחים כמו גם על ידי חביות נפץ שמושלכות מהליקופטרים. 11.5 אלף אזרחים בתוכם כ-4200 ילדים ונשים נהרגו במשך 22 החודשים האחרונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ארגון הזכויות דורש מהעולם להפסיק את הטבח ולהביא לדין את האשמים בפשיעה נגד האנושות
ארגון הזכויות דורש מהעולם להפסיק את הטבח ולהביא לדין את האשמים בפשיעה נגד האנושות

ארגון התצפית סורית  לזכויות אדם שבסוריה  פרסם הערב (רביעי) נתונים מזעזעים וחמורים על הטבח שנעשה בסוריה בידי משטרו של בשאר אסד והצבא הרוסי שנלחם לצד אסד בסוריה. "אנו מפרסמים את מסמכי התיעוד הסטטיסטי של אובדן חיי אנוש שחווה האוכלוסייה האזרחית בסוריה שהיא הקרבן למה שמתרחש כאן", נכתב בפניה לתקשורת העולמית, "ומקווים שאולי ההלם שיבוא בעקבות פרסום הנתונים הסטטיסטים יגרום לקהילייה העולמית לפעול להפסיק מידית את רצח העם של אזרחים סורים שמתרחש בסוריה ולהביא את האשמים בפשעים כנגד האנושות לבית דין בינלאומי על מנת שיבואו על עונשם".
ואכן הנתונים שמפרסמם מרכז התצפית הסורי לזכויות אדם הם בלתי נתפשים בחומרתם ובהיקפם.

תקיפת מטוסי קרב רוסיים באידליב (צילום: ארגון תצפית זכויות האדם בסוריה)
תקיפת מטוסי קרב רוסיים באידליב (צילומים: ארגון תצפית זכויות האדם בסוריה)

61 אלף תקיפות ו-34 אלף חביות נפץ 
המרכז רשם קרוב ל 61 אלף תקיפות אוויריות שבוצעו על ידי משטרו של אסד באמצעות מטוסי קרב והליקופטרים במשך 21 חודשים החל מ 20 באוקטובר 2014 ועד היום ה 20 ביולי 2016. התקיפות של מטוסי קרב וחביות נפץ שמושלכות מהליקופטרים בוצעו כלפי מאות משקים חקלאיים, קהילות וערים ברחבי סוריה.
בתקופה זו "אנו תעדנו 33,894 (באלפים) חביות חומר נפץ שהולכו מההליקופטרים של משטר אסאד. הם הושלכו בפרוורי דמשק, באלפו, אל חאסקה, חאמה, דרעאה, לטקייה, אל-סווידה, חומס, דיר אזור ובאידליב".

חביות נפץ שהושלכו מהאוויר על עיירה בהרי זבאדני
חביות נפץ שהושלכו מהאוויר על עיירה בהרי זבאדני

בנוסף לכך תיעד הארגון מעט יותר מ27 אלף תקיפות שנעשו באמצעות מטוסי קרב סורים של המשטר באזורים אלו ובעוד אזורים נוספים.
בתקיפות אלו תעד המרכז את מותם של 8953 אזרחים לא מעורבים בלחימה כשמתוכן 1911 קטינים מתחת לגיל 18, 1263 נשים מעל גיל 18ו-5779 גברים. "כולם נהרגו מתקיפות מטוסי קרב ששיגרו רקטות וירו במכונות ירייה ומחביות נפץ שהושלכו מהליקופטרים", מציינים בארגון לזכויות אדם.
בנוסף להרג המוני זה נפצעו בתקיפות אלו 47 אלף אזרחים ועשרות אלפים אחרים נעקרו מבתיהם ומרכושם הפרטי שניזוקו קשות המספר אזורים.
התקיפות האוויריות הללו הרגו לפחות 4964 לוחמים מקרב המורדים והארגונים האסלאמיים ג'באת אל נוסרה (שלוחת אל קאעידה), דעאש והפלג של המפלגה האסלאמית הטורקית, ופצעו עוד כמה אלפים מהם, מדווח הארגון.

תקיפת מטוסי קרב רוסיים
תקיפת מטוסי קרב רוסיים

הרוסים הרגו 7210 בני אדם מתוכם 2600 אזרחים לא מעורבים

 הארגון תיעד בנפרד את תקיפות מטוסי הקרב הרוסיים ומסר כי מאז חודש ספטמבר 2015 ועד היום הרגו הרוסים באמצעות מטוסיהם  7210 בני אדם ומתוכם  2600 אזרחים, מהם 632 קטינים מתחת לגיל 18, 390 נשים מעל גיל 18 ו 1578 גברים  מעל גיל 18.

בהתקפות הרוסים נהרגו 2491 לוחמים מדאעש, 2199 מלוחמי המורדים, ג'בעאת אל נוסרה ולוחמי המפלגה האסלמית הטורקית ובנוסף מספר אזרחים ממדינות זרות ומארצות ערב.  "אנו מבקשים להעביר הודעה לקהילה הבינלאומית של כאב ובכי ואולי נתונים מזעזעים שיגרמו לעולם להתעורר ולהפסיק את הטבח ולהביא את האשמים בפשעים כלםי המין האנושי לבית משפט  בינלאומי שם יישאו בעונשם", מבקשים בארגון זכויות האדם הסורי.

3 Comments

  1. גורן
    21 ביולי 2016 @ 9:01

    אליק את העולם לא מעניין הטבח שמבצע אסאד כבר חמש שניים בסוריה כזה היה קרוב לבית בוסניה העולם קפץ בסוריה מה יש נפט? חוץ מזה כשמדובר ברוסיה העולם מנסה לא להעיר את הדוב הרוסי כשמדובר בישראל מיד קופים יפי הנפש בעולם ומיד מצליפים בישראל שמבצעת "ג'נוסייד בעם הפלסטינאי" מה שמאחד את אותם יפי הנפש זו אנטישמיות חלקם אפילו אומרים בגלוי שיש לפרק את מדינת היהודים

    • אליק מאור
      21 ביולי 2016 @ 14:50

      גורן, אני מבין ללבך להכניס בכל תנאי ודרך את "יפי הנפש", "השמאל" וכל מי שאיננו פשיסט. אלא שהפעם אין קשר בין מחט לתחת. ולגבי הרוסים שמבצעים טבח ורצח עם, אדונך ביבי, הוא זה שרץ ללקק לו כל פעם (יחד עם שרה שמפניה כמובן).

      • גורן
        22 ביולי 2016 @ 7:45

        אליק לתגובה שלך אין קשר בין מחט לתחת. היכן כאן שמאל ? אני כתבתי כשמדובר בישראל מיד קופצים יפי הנפש בעולם ומיד מצליפים בישראל שמבצעת "ג'נוסייד בעם הפלסטינאי" מה שמאחד את אותם יפי הנפש זו אנטישמיות חלקם אפילו אומרים בגלוי שיש לפרק את מדינת היהודים ואתה מיד מדביק פשיזם האם דברי לא נכונים שבעולם אותם ארגונים זועקים שישראל מבצעת "ג'נוסייד בעם הפלסטינאי" גם אצלנו יש כאלה שבהפגנות בעת צוק איתן זעקו ישראל מבצעת טבח בעזה אליק האמת כואבת אני לא מבין אתה בא להגן על אותם אלה בעולם כשמדובר בישראל יש להם סטנדרים אחרים ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן