Skip to content

מצעד הגאווה בירושלים

כ 25 עד 30 אלפי צועדים החלו בצעדה המאובטחת ביותר שידעה הקהילה הגאה בישראל. מסר ברכה הגיע מהקהילה הגאה באורלנדו, שם נרצחו עשרות מחברי הקהילה בחודש שעבר. "שוויון זכויות" קראו הצועדים בתחילת דרכם. 12 מפגינים שהפגינו בהפגנת נגד נעצרו בחשד להפרת סדר. אביב גפן החליט ספונטנית להופיע בתום המצעד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ 25 עד 30 אלפי צעדו הערב (חמישי) על פי הערכת המשטרה, במצעד הגאווה בירושלים. הצעדה יצאה תחת אבטחה כבדה של משטרת ישראל בעקבות הרצח של שירה בנקי בידי ישי שליסל במצעד בשנה שעברה והתבטאויות נגד הקהילה הגאה מצד רבני הציונות הדתית. 12בני אדם נעצרו בחשד בהפגנת נגד של קבוצת להב"ה בראשות בנצי גופשטיין בחשד שהפרו את הסדר.
מאוחר יותר נמסר מהמשטרה ן כי עצרה ועיכבה עד כה עשרות חשודים שניסו לשבש את מהלך מצעד הגאווה.  לדברי המשטרה מתחילתו של המצעד ועד כה עיכבו / עצרו השוטרים 30 חשודים שחלקם ניסו לשבש את המהלך התקין של המצעד וחלקם נתפסו כשבכליהם סכינים מסוגים שונים. כלל החשודים נלקחו לחקירה במשטרה.
מבמהלך תחילת הצעדה הודיע הזמר אביב גפן למארגני הצעדה כי הוא מבקש להופיע בהתנדבות בסיום המצעד. "הככל נעשה מאוד ספונטני", סיפר גפן, "ישבתי אתמול בבית וכעסתי על המכתב של הרבנים, בגלל זה בער בי לבוא לכאן לראות אתכם. הערב, לא יכולתי להישאר בתל אביב כשאתם פה. לצערי, בישראל 'למות מאהבה' זה לא סלנג, זו מציאות. חבל שחברי ניר ברקת לא כאן וגאה בכם כמוני".במצעד נצפו מאות משפחות ובני אדם שאינם חברי הקהילייה הגאה. הם החליטו להביע את מחאתם כנגד גל השטנה של רבנים מהציונות הדתית והחרדים שפעלו כנד המצעד ובני הקהילה הגאה בכך שהחליטו להשתתף אישית במצעד.

צילומים: רפי מיכאלי
צילומים: רפי מיכאלי
אבטחה חסרת תקדים
אבטחה חסרת תקדים

אורי בנקי, אביה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה בשנה שעברה הקריא הערב נאום לזכרה. "שנה עברה בלי שירה, שנה של כאב אישי עצום אבל גם כאב וזעזוע ציבורי שלא פגו. אחד הדברים המייאשים ששמענו לא פעם לאחר הרצח היה האמירה שדווקא בגלל ששירה לא שייכת לקהילה הלהטב"ית – דווקא בגלל זה, הזעזוע בחברה כל כך גדול והאירוע לא נשכח מלב התודעה הציבורית. כמה מטרידה המחשבה שאם היה נרצח אחד מבני הקהילה, היה סיכון לא מבוטל שהאירוע היה הופך להיות פנים-קהילתי ולא נוגע לחברה בכללותה, בבחינת 'לנו, הסטרייטים, זה לא היה קורה'. והנה זה קרה. הסכין במקרה הזה הייתה עיוורת, היא פגעה בנוכחים ללא כל קשר לנטייתם המינית. והנה – זה יכול לקרות לכל אחד", הקריא האב.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
הפגנת הנגד - 12 בני אדם נעצרו (צילום: רפי מיכאלי)
הפגנת הנגד - 12 בני אדם נעצרו (צילום: רפי מיכאלי)
אחד מהסכינים שנתפשו אצל חשודים בניסיון שיבוש צעדת הגאווה (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
אחד מהסכינים שנתפשו אצל חשודים בניסיון שיבוש צעדת הגאווה (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

גלעד ארדן, השר לביטחון פנים אמר קודם לכך כי הוא "מברך את הצועדים שהגיעו הערב לירושלים בירת ישראל למצעד הגאווה", וכי "התפקיד של המשטרה זה לאפשר ולשמור על שלום הציבור. יש כאן היערכות חסרת תקדים של אלפי שוטרות ושוטרים. זה לא אומר שלא עלולים להיות אירועים בלתי צפויים, אבל אני מרגיש שהמשטרה עשתה כל מה שניתן לעשות כדי להבטיח את שלום הציבור ואת שלום הצועדים".
הבוקר הגיע לקהילייה הלהט"בית בישראל מסר תומך מטרי דקלרו ראש המרכז הגאה באורלנדו שבפלורידה ששיגר סרטון ווידאו בעזרתה של הקונסוליה הישראלית בפלורידה לגאים בישראל.

מסר ברכה מאורלנדו

דקלרו התייחס לאירוע הרצח בו נרצחו 49 בני אדם ו53 נפצעו מירי שבוצע בחודש שעבר במועדון ה"פולס" של הקהילה באורלנדו ואמר: "בזכות התמיכה הבינלאומית בקהילה הלהטב"ית באורלנדו, בהם התמיכה מירושלים, הצליחה הקהילה באורלנדו להרים את ראשה ולהמשיך הלאה בתקופה הקשה הזו. עם זאת, ייקח עוד זמן רב עד שהקהילה תחלים מפצעיה, וטוב לדעת שהקהילה בירושלים שומרת עלינו, דוחפת אותנו קדימה ועוזרת לנו להמשיך הלאה. ועל כך אנחנו מודים לכם".

 צילום: ששון טירם
צילום: ששון טירם
החליט להופיע - אביב גפן (צילום: ששון טירם)
החליט להופיע - אביב גפן (צילום: ששון טירם)
 צילום: ששון טירם
צילום: ששון טירם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן