Skip to content

ליברמן – הקביעה לפיה אלאור אזריה "סרח" ופגע בנורמות הצבא הייתה לדעתי שגיאה חמורה

שר הביטחון התבטא הבוקר להתבטאותו של שר הביטחון הקודם בהקשר לחייל שהרג מחבל פצוע כשאמר שיש לראות בחומרה מעשה כזה. הוא לא הסביר כיצד בניגוד לדבריו שרה בממשלתו מגיעה לבית הדין ומעניקה חיבוק חם מתוקשר לנאשם ועומדת לצדו כמו גם חברי כנסת אחרים מהימין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) במהלך ביקורו בבסיס הקליטה והמיון שבתל השומר למשפטו של החייל ההורג אלאור אזריה שחקירתו הנגדית בידי התביעה הצבאית החלה היום.
"אסור לדרג המדיני, ובטח לשר בישראל לקבוע את גורלו של החייל, בטח אם אתה שר ביטחון, לפני שההליך משפטי מסתיים", אמר ליברמן באשר להתבטאותו של קודמו בתפקיד, משה יעלון, לפרשה. הוא הוסיף כי הקביעה לפיה אזריה "סרח" ופגע בנורמות הצבא הייתה לדעתו שגיאה חמורה.
ליברמן בחר שלא להתייחס לעובדה כי בניגוד לדבריו שרת התרבות מירי רגב הביעה הזדהות מוחלטת עם החייל ואף הגיעה לבית הדין הצבאי ביפו שם חיבקה בחום את החייל, כמו גם חברי כנסת אחרים שהגיעו לתמוך החייל פועלים הלכה למעשה בניגוד לקביעתו מהבוקר. כמו גם ראש ממשלתו בנימין נתניהו שהזדרז להתקשר למשפחת החייל ולהרגיע אותם באומרו להם שהם יכולים לסמוך על המערכת המשפטית והכל יהיה בסדר.
יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר התייחס גם הוא הבוקר למשפטו של אלאור אזריה ואמר: "התהליך של אלאור אזריה זוהם מכל הכיוונים", לדבריו "התהליך של אלאור אזריה זוהם מכל הכיוונים ע"י אנשי פוליטיקה ואנשי ציבור אחרים, באופן שבו הליך מבצעי הפך להיות הליך פלילי בבתי משפט שנמשך כמה חודשים. כשבכירים עוסקים בסוגיה קטנה, הסוגיה הקטנה הופכת לבכירה והבכירים מצטיירים כקטנים. הזיהום יצר מהלך שלוקח הרבה יותר זמן וכולם יוצאים ממנו נפגעים. מדובר בהליך מבצעי שצריך להיבדק במסגרת של הליך מבצעי ואם באותו הליך מסתבר שיש פן פלילי הוא צריך לעבור לפלילי".

ליברמן הבוקר בבקו"מ (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
ליברמן הבוקר בבקו"מ (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

אלאור אזריה אמר הבוקר בחקירתו הנגדית בבית הדין הצבאי ביפו כי הסרטון שהפיץ ארגון בצלם מזירת הירי בחברון "מציג מה שהם רוצים להציג". אזריה עומת בידי התובע הצבאי, נדב וייסמן, עם טענתו החדשה המהווה גרסה רביעית למה שהתרחש, כי מפקד הפלוגה, רב-סרן תום נעמן, סטר לו לאחר הירי. וייסמן הציג לו את הסרטון ושאל אם כך נראה חייל שקיבל סטירה. אזריה הוסיף עוד כי הבין שבצלם מתעדים פגיעה בזכויות אדם אך "לא ראיתי סרטונים מפיגועים".
החייל ההורג בבי המשפט (צילום מסך )
החייל ההורג בבי המשפט (צילום מסך )

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן