Skip to content

הפיגוע בניס: רשלנות פושעת? ונסיון טיוח?

אירועי ניס ממשיכים למלא את כותרות העיתונים ברחבי צרפת, השאלות העולות הן האם מדובר ברשלנות פושעת והאם באמת היה נסיון טיוח והדחת עדים מצד משרד הפנים הצרפתי.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפיגוע בטיילת בניס ב- 14 ביולי ממשיך לייצר הדים, בין אם במכוון או שלא, הרי שברור שמדובר ברשלנות פושעת ונסיון טיוח של משרד הפנים הצרפתי בראשות ברנר קזנוב.

כריסטיאן אסטרוזי ומפקד משטרת ניס

אחת השאלות העולות מהאירוע היא: איך קרה שאיש מהשוטרים לא הצליח לחסל את המפגע  לאורכו של  הקילומטר הראשון של הטיילת הענקית בניס בעודו נוהג במשאית. שאלה אותה העלינו גם אנחנו, האחראי על הבטחון בעירית ניס ומי שהיה ראש העיריה הקודם, כריסטיאן אסטרוזי (ממפלגת הרפובליקנים, משעבר הגוליסטים) טוען שמספר השוטרים החמושים מהמשטרה הלאומית (Police national) היה מזערי לפחות בקטע הראשון של הטיילת. כל זאת למרות שהעיריה ביקשה תגבור, שכן המשטרה המקומית אינננה חמושה. מעבר לזה הובהר כי מר אסטרוזי לא שותף בהכנת תכניות החגיגות למרות היותו אחראי על הבטחון והאיש שיזם את מערכת האבטחה והמעקב המסיבית בשימוש העיריה.

משרד הפנים בתמיכת ראש הממשלה מנואל וואל (המפלגה הסוציאליסטית) מתכחש למצב, ומאיים בתביעת דיבה כנגד אסטרוזי.

הבעיה היא שלמשטרת ניס, הינו המשטרה העירונית (Police Municipal) יש מערכת מעקב וידאו, כאמור, מהמתוחכמות בעולם. "אילו הותר לנו לעשות שימוש בתכנת זיהוי הפנים היינו מייד מגלים שנהג המשאית נשפט ל-6 חודשי מאסר על תנאי על עבירות אלימות " כך אומר אסטרוזי.

מערכת הפיקוד והבקרה של מרכז האבטחה של ניס

כאן מגיע טוויסט בעלילה, סנדרה ברטין, השוטרת האחראית על מערכת האבטחה בניס טוענת שהתקשרו אליה ממשרד הפנים והעבירו לשיחה אדם שהפעיל עליה לחץ לא להעביר לוועדת הבדיקה את סרטי הוידאו מהמצלמות הרלוונטיות (אלו המראות נוכחות דלילה של המשטרה הלאומית) ודרש ממנה להעביר את הפלט ממצלמות ספציפיות המשקיפות על קטעים אחרים, המראות נוכחות מוגברת של המשטרה הלאומית . לטענתה היא דחתה אותו והודיע ש: "אולי היתה במקום נוכחות של המשטרה הארצית אבל היא לא ראתה וסרטי הוידאו גם הם אינם מראים דבר".

היא טוענת שבמשך שעה שלימה הופעל עליה לחץ אך לבסוף היא שלחה לתובע הראשי את הדו"ח המלא כפי שתכננה מראש ללא השינויים שנדרשה להם.

משרד הפנים בראשות ברנר קזנוב מכחיש הכל בטענה שאין ולא היה שום נסיון לחבל בחקירה או לפגוע שהזרמת המידע הרלוונטי והכל שקרים.

נכון לעכשיו, בתגובה הועברה עדותה הרשמית של הגברת ברטין לתובע בצירוף שמו של האדם שהפעיל עליה לחצים.

הויכוח הנוכחי מוכיח מעל לכל ספק כי מדובר ברשלנות פושעת ונסיון טיוח עלוב ונסיון להפיל את "תיק" המחדל על משטרת ניס. נשאלת השאלה האם הרשלנות הפושעת היתה מכוונת או לא.

1 Comment

  1. גורן
    26 ביולי 2016 @ 15:31

    נכון לעכשיו

    שני מחבלים מוסלמים חמושים בסכינים פרצו לכנסייה בנורמנדי והחזיקו במתפללים כבני ערובה ,הכומר, האב ז'אק אמל, בן 84, גרונו שוסף. גרונו של בן ערובה נוסף שוסף, וכי כעת הוא נמצא בסכנת חיים כחות משטרה חיסלו את שני המחבלים . ושיחררו את שאר המתפללים
    כמו שכתבתי לך מזמן זו רק התחלה שימחה לאיד כן רק חבל על המתים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן