Skip to content

שיספו את גרונו של הכומר בכנסיה

ושוב פעולת טרור הפעם סביר להניח שדאעש מאחורי הפעולה בניגוד לאירועים האחרונים. שני טרוריסטים לקחו בני ערובה ושיספו גרונו של הכומר מקומי בן 84 במהלך תפילת הבוקר בעיירה סיינט אטיין דו רוברי שמצפון לפריז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשעות הבוקר בעת תפילת הבוקר השתלטו שני מוסלמים על הכנסייה הקתולית בעיר סיינט אטיין דו רובריי (עיר קטנה מדרום לרואן, צפונית לפריז, בת 29 אלף תושבים). הם החזיקו בני ערובה במשך מספר שעות ובמהלך האירוע שיספו את גרונו של הכומר (ז'אק המל בן 84) ופצעו אנושות אישה נוספת בנסיון לשסף את גרונה היא. שלושה בני ערובה נוספים נפצעו קלות.

הכנסיה בה ארעה הרצח - גוגל מפות

ביציאה מהכנסיה הם נתקלו בשוטרי היחידה המיוחדת ונורו למוות. בניגוד לדיווחים הראשוניים שציינו "נוטרלו"

נשיא צרפת ושר הפנים

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושר הפנים ברנר קזנוב הגיעו במהירות למקום. נשיא צרפת אף הכריז מלחמה על ארגון דאעש בכל אמצעי שהוא, ואכן מספר ימים קודם לכן החלה העברת ארטילריה וטילים לאזור סוריה למטרה זו.

ארגון דאעש לקח על עצמו את האחריות והודיע שמדובר בתגובה לדרישת ממשלת צרפת להחריף את הפעילות כנגד דאעש במסגרת הקואליציה הבינלאומית.

אריק סיוטי, נציג מפלגת ה- LR מאזור אלפ מריטים (אזור ניס והריביירה הצרפתית) דרש לאפשר מעצרים מנהליים שעד היום סורבו על ידי הממשלה.

מרין לה פן נשיאת החזית הלאומית מאשימה את כל ממשלות צרפת ב- 30 השנה האחרונות, וניקולה סרקוזי (לשעבר נשיא צרפת) נזכר ואומר "עלינו להיות חסרי רחמים".

זירת האירוע אחרי - צילום מסך

אחד משני הטרוריסטים היה מוכר לשירותי הבטחון כשניסה בשנת 2015 להגיע לסוריה, בחזרתו נחקר ונאזק באמצעות אזיק אלקטרוני שאמור היה לאפשר לו תנועה חופשית רק בין השעות 08:30 עד 12:30.

הטרוריסט השני עדיין לא זוהה באופן מוחלט (נכון לשעה זו)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן