Skip to content

שקד בחרה בנציב והוא הודיע כי בנו מצד רעייתו מכהן כפרקליט בפרקליטות המדינה

ועדת האיתור אותה מנתה שקד בראשות מנכ"לית משרדה, המליצה לשקד לבחור בשופט ישעיהו שנלר בו תמכה השרה לתפקיד נציב התלונות על פרקליטי המדינה. הועדה דחתה את מינוי נשיאת בית המשפט המחוזי, ברלינר משום שבת השופטת בכירה בפרקליטות. הבוקר מסר השופט כי בנו מצד רעייתו לה נישא לא מזמן, מכהן כפרקליט במחוז צפון. שקד גלגלה את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברגע האחרון נמנעה שרת המשפטים אילת שקד להימנע מהכרזתו של השופט ישעיהו (שעיה) שנלר לתפקיד נציב התלונות על הפרקליטים. שנלר, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שהיה המועמד המועדף על שקד, היה צפוי להיכנס לתפקיד לאחר שמינויו יאושר על ידי הממשלה, וכהונתו תימשך שש שנים. בראש ועדת האיתור שהקימה שקד עמדה מנכ"לית משרדה אמי פלמור ומלבדה נבחרו כחברי הוועדה הפרופסור למשפטים גבריאלה שלו, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני ניהול ותפקידים מיוחדים אבי ליכט, מנכ"ל משרד מבקר המדינה לשעבר שלמה גור, ומנהל אגף החקירות בנציבות שירות המדינה נתי לויט.

השופט שנלר (צילום מהיוטיוב)
השופט שנלר (צילום מהיוטיוב)

בשבוע שעבר הופיעו בפני הוועדה שלושה מועמדים הסופיים מתוך 12 מועמדים שהגישו את מועמדותם וביניהם השופט שנלר המועדף על שקד, הנשיאה הפורשת של בית המשפט המחוזי בתל אביב, דבורה ברלינר, וסגן נשיא בית המשפט המחוזי במחוז המרכז, אילן שילה. הוועדה שקלה להמליץ גם על הנשיאה ברלינר, אך החליטה שלא לעשות זאת משום שבתה של ברלינר היא בכירה בפרקליטות והדבר עשוי היה להציב מגבלות נרחבות על תפקודה.
אמש הודיעה הועדה כי החליטה להמליץ לשרה למנות לתפקיד את סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט ישעיהו שנלר. שקד העבירה את המידע לשנלר אך הבוקר החליט השופט כי למען הגילוי הנאות עליו ליידע את שקד ואת הועדה כי גם הואא מצוי בבעיה דומה לשופטת ברלינר.
ברלינר מסר כי בנה של רעייתו, לה נישא לפני שבוע, מכהן כפרקליט במחוז חיפה, משום כך הודיעה שרת המשפטים כי היא מבקשת מיו"ר ועדת האיתור, אמי פלמור, להביא את הנושא בפני ועדת האיתור.

שנלר החל את דרכו המשפטית בשנת 1975, התמחה במשרדי עורכי דין פרטיים ולאחר מכן עבד כעורך דין שכיר ובהמשך כשותף וכראש משרד עצמאי במגזר הפרטי. בשנת 1997 מונה לכהונת שופט בבית משפט השלום בפתח תקווה, וכשש שנים לאחר מכן מונה לכהונת שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו. שנלר עמד בשנה שעברה במרכזה של מחלוקת משפטית כשפסק לטובת אישה שחיתה עם גבר 36 שנה וילדה לו שני ילדים, כשזו תבעה את עזבון בעלה ממנו לא התגרשה אך נפרדה ממנו ב-1968, שנה בה הבעל עזב את ישראל ומאז חי בבלגיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן