Skip to content

טרגדיה בדרום: חייל צה"ל נכנס למאגר מים וטבע

החייל, אילן יענקילביץ מנתניה, ביקש לשחות במאגר מים הסמוך לכיסופים. כשחבריו הבחינו כי הוא מבושש לצאת ונעלם, הזעיקו עזרה. צוללנים ולוחמי כיבוי האש מצאו אותו ללא רוח חיים. צה"ל מינה צוות מומחים לחקירת האירוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חייל צה"ל בן 19 טבע למוות היום (רביעי) לאחר שנכנס למאגר אור הסמוך לקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה. החייל, רב"ט אילן יענקילביץ, חייל באגף המודיעין תושב נתניה, נכנס למים ומשלא יצא במשך חצי שעה, הוזעקו צוותי חילוץ מיחידת 669 וצוללנים שסרקו את המים. מפרטי האירוע עולה כי יענקילביץ נכנס לשחות במאגר אור המצוי על פני כביש 232 סמוך לכיסופים וחבריו הבחינו כי הוא לא יצא משם.

צילום: חוסן אלעוברה תיעוד מבצעי מד"א
צילום: חוסן אלעוברה תיעוד מבצעי מד"א

צילום: חוסן אלעוברה תיעוד מבצעי מד"א
צילום: חוסן אלעוברה תיעוד מבצעי מד"א

צוות צוללנים מיחידת יל"מ נגב, וצוות מיחידת 669 של חיל האויר הוקפצו למקום ופתחו בסריקות אחר החייל. תוך הגיעו למקום צוותי מכבי האש מתחנת נתיבות אופקים וב"ש שהוקפצו למאגר נוסף הסמוך למאגר שגם ממנו חולצו 2 אנשים. "הגעתי למקום וראיתי מספר צעירים נסערים מסביב למאגר מים. הם סיפרו לי שחבר שלהם נכנס פנימה לפני למעלה מחצי שעה וטרם יצא", סיפר עומר ביטחון, חובש רפואת חירום במד"א. "תוך כדי שאנחנו מנסים לסרוק את המאגר, הגיעו למקום לוחמי אש שנכנסו למים עם ציוד יעודי לחילוצים ויחד עם כוח צבאי שגם כן הגיע למקום, הם חילצו את הצעיר לגדת האגם כשהוא ללא רוח חיים. בתוך דקות נאלצנו לקבוע את מותו".
דובר צה"ל מסר כי ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, מינה צוות מומחים בראשות מפקד יחידה באגף המודיעין, אלוף-משנה ת', לחקירת האירוע. כמו כן, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן