Skip to content

אתר WIX- בניית אתר אינטרנט בעצמך

, פלטפורמה שפותחה על ידי חברה ישראלית מאפשרת לכל אדם לבנות בעצמו אתר אינטרנט ללא ידע או ניסיון קודם בבניית אתרים, ללא התחייבות וללא עלות. התוצאה היא אתר מקצועי ומעוצב בזמן קצר. למי מתאימה הפלטפורמה הזו ולמי עדיף לבנות אתר בפלטפורמה מתקדמת יותר? בניית אתר באופן עצמאי לעולם לא היתה פשוטה יותר. הפלטפורמה שפיתחה חברת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

, פלטפורמה שפותחה על ידי חברה ישראלית מאפשרת לכל אדם לבנות בעצמו אתר אינטרנט ללא ידע או ניסיון קודם בבניית אתרים, ללא התחייבות וללא עלות. התוצאה היא אתר מקצועי ומעוצב בזמן קצר. למי מתאימה הפלטפורמה הזו ולמי עדיף לבנות אתר בפלטפורמה מתקדמת יותר?

בניית אתר באופן עצמאי לעולם לא היתה פשוטה יותר. הפלטפורמה שפיתחה חברת WIX  הישראלית מאפשרת לכל אדם החפץ בכך לפתוח חשבון משתמש ולהקים אתר אינטרנט ללא עלות וללא התחייבות ולא פחות חשוב- ללא שום צורך בידע או ניסיון קודמים בעיצוב ובניית אתרים. מדובר ביתרון בולט במיוחד  על פני תוכנות ניהול אחרות שכן כל מה שנדרש הוא ידע בסיסי וסבלנות. ניתן בקלות ללמוד באופן עצמאי את האפשרויות שהפלטפורמה מציעה ולהתרשם מהיכולות הרבות והמגוונות של המערכת.

בניית אתרים בפלטפורמה זו מיועדת לכל אחד שמעוניין לבנות אתר תדמית ואפילו אתר שהוא חנות בזמן קצר, וליצור אתר מקצועי במינימום זמן ובמינימום השקעה.

אתר וויקס לדוגמא
קרדיט ל pixabay

היתרונות העיקריים בבניית אתר בפלטפורמת WIX:

  1. שפה– למרות שהממשק עצמו הוא באנגלית, הוספת התוכן אפשרית גם בשפה העברית ובשפות נוספות לבחירת הלקוח.
  2. שימוש באפליקציות– הפלטפורמה מציעה אפליקציות רבות ומתקדמות- אפשרות לחיבור לרשתות החברתיות, תיבות לניהול שיחות עם לקוחות, שימוש בטפסים למילוי והשארת פרטים.
  3. טכנולוגיה-הטכנולוגיה הנתמכת באתר הינה הטכנולוגיה העכשווית ביותר (HTML5)
  4. תבניות עיצוב-קיים מגוון רחב של תבניות עיצוב המאפשר בנייה ועיצוב האתר לפי טעם אישי ויצירת מראה כללי התואם את פני העסק.
  5. שירות לקוחות-חברת WIX הינה חברה ישראלית המספקת שירותי תמיכה ושירות לקוחות מהירים ויעילים גם ללקוחות שפתחו אתר בחינם דרך המערכת ולא משלמים עבורה.
  6. הדרכה-למתקשים בהבנת המערכת או שימוש בה- ישנם מדריכים המסבירים באופן ברור ויעיל כיצד לבצע פעולות פשוטות במערכת.

עם כל היתרונות חשוב להדגיש שיש גם חסרונות במערכת זו, כאשר העיקרית בה היא יכולת הקידום של האתר במנועי החיפוש. עם הקמת החברה ופיתוח הפלטפורמה בוני אתרים ומקדמי אתרים למיניהם טענו שמדובר באתר שקשה ביותר לקדם אך בתקופה האחרונה נשמעות לא מעט טענות סותרות שניתן לקדם את האתר כמו כל אתר רגיל. עם זאת- ההוכחות בשטח מראות שבתחומים גדולים ועיקריים כמעט בלתי אפשרי למצוא אתרים בפלטפורמה זו בדף הראשון של מנוע החיפוש, במיוחד כאשר מדובר בקידום אורגני. כתגובה לכך חברת WIX ערכה שיפורים והתאמות במערכת כולל הכנסת מערכת SEO מתקדמת אך כל אלה עדיין לא מאפשרים בפועל קידום של אתרים בעלי פלטפורמה זו בצורה נוחה ויעילה כמו אתרים אחרים במערכות ניהול אחרות.

החסרונות הבולטים של בניית אתר בפלטפורמה של WIX:

  1. URL באנגלית בלבד-למרות שמדובר בפיתוח של חברה ישראלית,  לא ניתן לשלב מילים בעברית בכתובת האתר (URL) אלא רק באנגלית. שילוב של מילים בעברית בכתובת האתר היא דרך נוספת לשלב מילות מפתח לקידום האתר במידת הצורך, יתרון משמעותי שלא מתאפשר בבניית אתר דרך פלטפורמה זו.
  2. אחסון-בניית אתר בפלטפורמה של WIX מחייבת את אחסון האתר בשרתי WIX בלבד.
  3. הפלטפורמה אמנם מציעה מגוון תבניות עיצוב מגוונות ומתקדמות אך חלקן בעלות אלמנטים כבדים יחסית לטעינה דבר היכול להאט את קצב האתר כולו. כמו כן לעיתים שינויים הכי קלים של אלמנטים אלו עלול לייצר שיבוש באתר כולו.
  4. גוגל אנליטיקס-הטמעת גוגל אנליטיקס על מנת לקבל מידע על הנתונים הסטטיסטיים של האתר לא מתאפשרת בכל מקום באתר ולכן מתקבלת תמונה שלא כוללת את כל הנתונים.

בשורה התחתונה מדובר באתרים מאוד יפים מבחינת עיצוב ואין ספק שהעובדה שאין צורך בידע וניסיון קודם מהווה יתרון גדול. כל אחד שמעוניין באתר ואפילו חנות יכול להקדיש מספר שעות בלבד על מנת ללמוד את התוכנה, שמאוד קלה להבנה ותפעול ולבנות בעצמו אתר תדמית מקצועי וידידותי למשתמש. הפלטפורמה הבסיסית אמנם חינמית אך ניתן בקלות לשדרג לגרסאות מתקדמות יותר בתשלום נמוך יחסית לאתרים אחרים ולקבל אתר מתקדם יותר. במידה והמטרה היא לבנות אתר פשוט ומהיר ללא תקציב זוהי בהחלט האופציה המשתלמת ביותר. במידה והמטרה היא לבנות אתר תדמיתי גדול ומוכר עם רצון לקדם אותו כמה שיותר במנועי החיפוש וליצור בו תנועה גדולה- יש לקחת בחשבון את כל החסרונות של הפלטפורמה ולהעדיף בניית אתר אצל בונה אתרים מומחה בפלטפורמה מתקדמת יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן