Skip to content

"לצאת מהארון" בבית לסין: כיף של קומדיה

מעבר לצחוקים בוחן המחזאי הצרפתי כריסטיאן וובר איך שמועה אחת יכולה לשנות את החיים ואיך אנחנו ממהרים לשפוט בני אדם, מבלי שאנחנו מכירים אותם בכלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★

"לצאת מהארון" היא קומדיה מצחיקה, שמחה, אנרגטית. כיף של קומדיה. בעצם מדובר בפארסה, ז'אנר שנחשב פחות איכותי מקומדיה, אבל במקרה זה הסמנטיקה אינה משנה. קשה להצחיק בתיאטרון במשך שעה וחצי ללא הפסקה, והצוות של "לצאת מהארון" עושה זאת בהצלחה.

יוצאים טוב. נבון וביטון. צילום: כפיר בולוטין

סיפור המסגרת הוא על מנהל חשבונות במפעל לקונדומים, גרוש מאשה מעצבנת, שמנהל חיים אפרוריים ומשעממים. נוסף לצרות שעושה לו גרושתו ולסירובו של בנו להיפגש איתו, הוא מגלה שעומדים לפטר אותו בגלל קיצוצים. שכן שלו, פסיכולוג בדימוס והומוסקסואל בהווה, מציע לו להתחפש להומו ולהמציא "יציאה מהארון".

למה? ככה ההנהלה לא תפטר אותו, כדי שלא יאשימו אותה באפליה על רקע מיני. זה הרי לא פוליטיקלי קורקט לפטר בגלל נטיות מיניות. הגיבור שלנו מהסס – ומקבל את ההצעה. מה כבר יש לו להפסיד? הוא מפתיע את חבריו לעבודה ובעיקר את חברותיו במשרד – ומתפתחת קומדיה מטורפת של טעויות.

המחזאי הצרפתי השנון פרנסיס ובר צוחק על כולם – סטרייטים, הומואים ולסביות, ובכלל על החברה האנושית, שמתגלה פעמים רבות כלא אנושית. ובר מראה איך שמועה אחת יכולה לשנות את החיים ואיך אנחנו ממהרים לשפוט אנשים מבלי שאנחנו מכירים אותם בכלל.

בלי יומרות. צילום: כפיר בולוטין

יניב ביטון מצויין בתור מנהל החשבונות המתחזה. דב נבון מקסים בתור הומו מזדקן, וטובים מאוד גם חי מאור, מיכל שטמפלד, עמי ויינברג ומאיה בכובסקי. לבמאי אלון אופיר יש חוש קומי מצוין והבימוי היצירתי שלו זורם עם הטקסט.

"לצאת מהארון" היא הצגה טובה, בלי יומרות גדולות, שמעניקה שעה וחצי של הנאה. כדאי לצאת מהבית כדי לראות את "לצאת מהארון". הקומדיה שתרענן לכם את הקיץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן