Skip to content

העליון החמיר עם האנס יניב נחמן – הוא ירצה בפועל שנת מאסר

בית המשפט קיבל את ערעור המדינה על קולת העונש שנפסק ליניב נחמן שהורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב באונס ופסק לו 18 חודשי מאסר מתוכם תקוזז חצי שנה בה ישב האנס במעצר. נחמן יחל בריצוי עונשו ב 4 בספטמבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

המתלוננת - רוני ריבר (צילום מדף הפייסבוק)
המתלוננת - רוני ריבר (צילום מדף הפייסבוק)

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (שני) את ערעור המדינה על קולת עונשו של יניב נחמן – אשר הורשע בעבירות של אינוס ומעשה מוגנה בכוח. במקום עבודות שירות ומאסר על תנאי שנגזרו עליו בתחילה בבית המשפט המחוזי בתל אביב , דן אותו העליון לשנה וחצי של מאסר בפועל. נחמן כבר נשא חצי שנת מעצר בזמן ההליך המשפטי, ולכן נותרה לו שנה שבה יחל לשאת ב-4 בספטמבר בכלא ניצן ברמלה.
בפסק הדין, בית המשפט הדגיש את חומרת מעשיו של נחמן ואת חומרתן הרבה של עבירות המין שבהן הורשע. בהמשך לכך, בית המשפט עמד על כך שבעבירות מין חמורות מעין אלה יש צורך בענישה משמעותית, שיהיה בה כדי לגלם את עוצמת הפגיעה שנגרמת לנפגעות ונפגעי העבירות, ואשר תתבטא בהטלת רכיב מאסר משמעותי לריצוי מאחורי סורג ובריח. מטעמים אלו, בית המשפט העליון מצא כי העונש שהוטל על נחמן בבית המשפט המחוזי בתל אביב בידי השופטת מרים דיסקין אינו תואם את מדיניות הענישה הראויה, והטיל עליו עונש של 18 חודשי מאסר בפועל.

נחמן - ירצה שנת מאסר לאחר הפחתת זמן בו היה עצור (צילום מסך)
נחמן - ירצה שנת מאסר לאחר הפחתת זמן בו היה עצור (צילום מסך)

נגד נחמן הוגש במקור כתב אישום ובו  יוחסו לו שלושה מעשי אונס, ניסיון אונס, שני מעשים מגונים בנסיבות אינוס כלפי שלוש נשים, וכן עשרות מקרים של פגיעה בפרטיות והטרדה מינית של שתי נשים נוספות. כמו כן, במהלך חקירתו במשטרה נטען כי נחמן השתמש בסם אונס באופן שיטתי, אך סוגיה זו לא נכללה בכתב האישום שהוגש נגדו מפני שלא ניתן היה להוכיח את השימוש בסם בבדיקות מעבדה. לפני שהחל שלב ההוכחות בתיק האונס, הגיע נחמן להסדר טיעון עם הפרקליטות וכתב האישום בעניינו שונה באופן בולט והופחת בחומרתו, כך שכלל רק עבירה אחת של אונס ושל מעשה מגונה בכוח, שנגעו למתלוננת רוני ריבר שעמה הייתה לו היכרות מוקדמת. ההסדר גלל הודאה, אך לא כלל הסכמה בעניין העונש.
בית המשפט העליון ציין כי הוא סבור שהיה מקום להטיל על נחמן עונש מאסר בפועל אף יותר חמור, אך בשל הכלל לפיו ערכאת הערעור אינה ממצה את הדין עם הנאשם, ובשל שיקולי שיקום מובהקים, הטיל לבסוף את העונשים של 18 חודשי מאסר.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן