Skip to content

חברון – שוטר מג"ב שעצר ילדה לקח את אופניה והשליכם לשיחים הושעה מידית

אנואר בורקאן בת השמונה שרכב ברחוב אל – איבראהימי, על תלת אופן ושחקה עם אחיה נבעתה משוטר מג"ב שהשתלט על אופניה והשליכם לשיחים. למגפון שהעביר את הסיפור למג"ב נמסר בתגובה כי מגב רואה בחומרה את המעשה וכי "מפקד מג"ב הורה כי הלוחם יושעה מידית מפעילות מבצעית וכלל החומר יועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים שפתחה בחקירת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סרטון ווידאו ובו מצולם שוטר מג"ב שמשתלט על תלת אופן של ילדה בת שמונה ברחוב אל איברהימי בחברון, נוטל את האופנים ומשליכם לשיחים, עלה הבוקר (שלישי) לכותרות העיתונות העולמית. בסרטון נראית הילדה המבועתת רצה לעבר אחיה בן ה-7 כשהיא ממררת בבכי לאחר שהשוטר משליך את אופניה.

השוטר עוצר את הילדה ומורידה מהאופנים (צילום מס
השוטר עוצר את הילדה ומורידה מהאופנים (צילום מס

מפרטי המקרה עולה כי הילדה, אנוואר בורקאן, בת שמונה, שיחקה ביום שני בשבוע שעבר עם אחותה בת ה-11 ואחיה בני השבע והארבע, ורכבה על אופניים של אחד מאחיה ברחוב אל-איבראהימי בחברון.
מסיבות לא ברורות, שוטר מג"ב שהיה במקום עם חברו, רץ אליה, דרך על האופניים, לקח אותם ממנה, צעק עליה והשליך את האופניים לשיחים. אנוואר המבועתת פרצה בבכי ורצה בבהלה לעבר אחיה. מתנדב ארגון בצלם שראה את המתרחש, תיעד את האירוע במצלמתו.

האופנים מוטלות בין השיחים (צילום מסך)
האופנים מוטלות בין השיחים (צילום מסך)

 

הפרסום בטלגרף הבריטי
הפרסום בטלגרף הבריטי

לתחקירנית בצלם מנאל אל-ג'עברי שפגשה בילדה, סיפרה אנואר כי היא גרה עם הוריה בדירה קטנה בלי חצר,  עם שישה מאחיה ואחיותיה בשכונת א-סלאימה בחברון, הסמוכה לרחוב אל-איבראהימי. לדבריה, בשל הצפיפות היא ואחיה משחקים ברחוב, ורוכבים על אופניים בחלקו הסלול של הרחוב המופרד בין יהודים לפלסטינים. היא סיפרה שהגיע אליה שוטר מג"ב, דרך על אופן אופניה ולקח אותם ממנה וכשהיא פרצה בבכי, הוא זרק אותם לשיחים.


לפני כמעט ארבע שנים, ב-23.9.12 הציבו כוחות הביטחון גדר רשת החוצה את רחוב אל-איבראהימי בחברון, הסמוך למערת המכפלה, לשניים, כשמצידה האחד של הגדר כביש, ומצידה השני מעבר משובש להולכי רגל. בשנים האחרונות תיעד לפחות פעמיים, ארגון בצלם בווידאו את האיסור שמטיל הצבא על כניסת פלסטינים לחלק הסלול והמוסדר של הרחוב.
בחודש מרץ 2013, בעקבות פרסום הווידאו הראשון שתיעד את סגירת המעבר לפלסטינים ברחוב אל איבראהים, הוסר איסור המעבר בפני פלסטינים וחודש לקראת ינואר 2015.

בצלם פרסם באפריל 2015 את הסרטון בו מתועדים שוטרי מג"ב ב"מחסום המאפייה", כשהם מונעים כניסת פלסטינים לרחוב ומסבירים מפורשות לתחקירני בצלם מוסא אבו השהש ומנאל אל-ג'עברי כי רק כניסת יהודים מותרת. מיד לאחר פרסום זה, נפתח הרחוב מחדש למעבר פלסטינים. מאז, באופן רשמי טוען הצבא שמעבר פלסטינים מותר, אך לטענת הפלסטינים ואנשי ארגון בצלם, בפועל אנשי כוחות הביטחון ממשיכים לאכוף את האיסור, בפרט מאז אוקטובר 2015, ופלסטינים נמנעים ככלל מכניסה לרחוב. מדוברות מג"ב נמסר כי "במשמר הגבול רואים בחומרה את האירוע ומצרים עליו. בסיומה של הבדיקה הראשונית הנחה מפקד מג"ב כי הלוחם יושעה מידית  מפעילות מבצעית וכלל החומר יועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים שפתחה בחקירת האירוע".

4 Comments

  1. גורן
    6 באוגוסט 2016 @ 10:48

    איך תסביר שצלם בצלם היה שם בדיוק בזמן? כן הילדה נשלחה לעשות פרובוקציה כדאי לצלם ולעלות את הסרטון לעורר את העניין " הפלסטינאי" כי לעולם יש צרות אחרות שאר ההגדרות שלך לא לעניין האירוע
    אתה רוצה לדבר על " הכיבוש" בבקשה ישראל פנתה למלך חוסיין שלא יתערב במלחמה התשובה שלו הייתה ירי תותחים על ירושלים אני לא בן 20 שניתן לו למכור לוקשים אני "קצת " יותר מבוגר אם המלך לא היה מתערב לא היה " כיבוש" ולא היו " פלסטינאים" ולא היו התנחלויות " הכבוש" בא כתוצאה מהטמטום הרודף את הערבים מאז 47 אי הסכמה לחלוקה 48 מלחמת השחרור שהערבים החליטו ל חסל את הישות הציונית שרק קמה ו67 אותו טמטום חיסול הישות הציונית ומחיקת " החרפה" של הקמת מדינת ישראל איך אמר מנהל תחנת הרדיו הפופולרית "סאות אל ערב", ובעיקר מנהלה והקריין הראשי שלה, אחמד סעיד,ערב המלחמה שהיה מקורב לגמאל עבד אל נאצר ותומך נלהב של הנאצריזם, שניהלו מסע הסתה נגד ישראל, מסע נלהב יותר ויותר ככל שצעדי מצרים עברו ללא תגובה תקיפה של ישראל. אחמד סעיד נקט בלשון עממית מתלהמת בסגנון הסיסמה "את הגברים נזרוק לים ואת הנשים ניקח לנו" והתחרה עם אחמד שוקיירי בתוקפנות ובבוטות יחסם לישראל מקווה יש אצלכם בעיה וזו הלקאה עצמית אם מדינות ערב לא היו מחליטות לצאת לסיבוב נוסף ב67 אז כל זה לא היה קורה לא שטחים לא מתנחלים ולא פלסטינאים עכשיו אני מקווה שהכל מובן

    • עמית מנדלזון
      6 באוגוסט 2016 @ 11:03

      בחיי שאתה טמבל, איך תסביר את זה שרק במספר זעום של מקרים נמצא צלם בסביבה?

  2. גורן
    3 באוגוסט 2016 @ 11:36

    החייל נהג בטיפשות הילדה נשלחה כפרובוקציה והפרובוקציה הצליחה הצלם ישב במרפסת חיכה וצילם כך עובדים בארגוני השמאל עושים פרובוקציה החייל או החיילים נופלים למלכודת בינתיים יש סרטון המופץ בעולם ומוסיף שמן למדורת השנאה ליהודים חבל שבצה"ל לפני יציאת החיילים לשרות בקרב האוכלוסייה הערבית לא מעברים להם הסבר איך להתנהג מול האוכלוסייה כולל לא ליפול במלכודות שמכנים כדוגמאות הצילומים של בצלם אותו בעיה הייתה בחברון [ אליאור אזריה] נשאל השאלה איך ידע הצלם של בצלם שיהיה פיגוע לא מוזר שהצלם היה שם

    • אליק מאור
      3 באוגוסט 2016 @ 15:44

      הילדה – פרובוקציה.
      הפלסטינים – לא קיימים.
      הכיבוש – מה זה?
      המתנחלים: מלאכי שרת, אחד אחד.
      השמאל – עוכר ישראל
      הימין – הייל ביבי
      הכל מובן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן