Skip to content

זהירות סלמונלה – יוניליוור (תלמה) מבצעת ריקול למוצרי הקורנפלקס

חברת יוניליוור שבשבוע החולף הודיעה כי בקו יצור פגום נמצאו חיידקי סלמונלה במוצרי הקורנפלקס אך טענה שמוצריה בחנויות בטוחים. מצאה שיש מוצרי החברה נגועים על מדפי החנויות ומבצעת הערב ריקול (איסוף) למוצרי הקורנפלקס שלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות ההכחשות ולמרות שנטען בידי דוברי חברת יוניליבר / תלמה והנהלתה במהלך השבוע החולף כי כל הזיהום שהתגלה בשבוע שעבר  היה בקו יצור שהופסק ולא הגיע למדפי החנויות, הודיעה הערב (חמישי) החברה כי למרות הכחשותיה עד כה, נמצאו מוצרים נגועים בחיידק הסלמונלה ששווקו לחנויות ולכן החברה מבצעת ריקול והציבור מתבקש להחזירם לחברה.

ריקול למוצרי יוניליבר
ריקול למוצרי יוניליוור

בשבוע החולף טענה יוניליוור כי המוצרים הפגומים הורדו מהקו והושמדו  בטרם שווקו לחנויות ומכאן שאין בעיה בריאותית למוצרי החברה המצויים על גבי מדפי החנויות והרשתות,  אך הערב הודיעה יוניליוור כי "בהמשך לפרסום בדבר סדרות מוצרי דגני בוקר בהם נמצא זיהום של חיידקי הסלמונלה ובעקבות פנייה צרכנית, מצאה החברה כי כמות של 240 יחידות של קורנפלקס בד"ץ 750 גרם מיום ייצור  27.06.16 , יצאו אל השוק".
בהודעת החברה נמסר כי "כתוצאה מכך ומטעמי זהירות אנו מבקשים מכלל הצרכנים לוודא כי אין ברשותם מוצר מהסדרות המופיעות מטה".
להלן פירוט המוצרים שיש להחזיר לחברה על פי הודעתה: תאריך ייצור 26.06.16 עד 27.06.16, סימון מכונה B, קורנפלקס של אלופים, 750 גרם.  מוצרים מתאריך ייצור 23.06.16  וגם  27.06.16 עד 29.06.16, סימון מכונה B, קורנפלקס בד"ץ, 750 גרם.  ומוצרים מתאריך ייצור 29.06.16 עד 30.06.16, סימון מכונה B , קוקומן צדפים, 750 גרם.
עוד נמסר כי "יוניליבר מבקשת כי צרכנים אשר יש ברשותם מוצר מהרשימה הנ"ל, מתבקשים שלא לצרוך אותו ולפנות למוקד שרות הצרכנים של יוניליוור בטלפון 1-800-780-780, זאת לשם לקבלת מוצר חלופי ואיסוף המוצר שברשותם".

זהירות - סלמונלה במספר מוצרי יוניליבר
זהירות - סלמונלה במספר מוצרי יוניליוור

יו"ר שדולת הבטיחות, ח"כ איציק שמולי, הגיב בעקבות הפרסום כי יוניליוור אוספת בכל זאת מוצרים החשודים כמזוהמים מהמדפים ואמר: "מהרגע הראשון טענתי שלא ניתן להסתמך על הודעת החברה כי בוודאות לא דלפו מוצרים מזוהמים למדפים, במיוחד לאחר מדיניות ההסתרה שהפגינה. במקום לנסות ולהשתיק את הביקורת משרד הבריאות היה חייב להקשיב לה. מדיניות הרגולציה העצמית קרסה וזו ההוכחה שהיא מסכנת את בריאות הציבור. חברות המזון בניגוד עניינים מובנה ואין להן שום אינטרס לדווח על דברים כאלה ולפגוע בעצמן. חייבים לקדם באופן מהיר את חובת הדיווח הציבורית ולא להותיר זאת עוד לבחירתן."
ביוניליבר מציינים כי החברה "דיווחה מידית למשרד הבריאות על האירוע ונסיבותיו נבדקות ע"י החברה. הנהלת יוניליוור פועלת ועושה כל שנדרש להבטחת איכות ובטיחות מוצריה."

2 Comments

  1. רעות
    10 באוגוסט 2016 @ 16:25

    השאלה האמיתית של הציבור צריכה להיות – מאיפה לעזאזל הגיעו חיידקי סלמונלה לפס הייצור
    של תלמה.

  2. אלי כהן
    10 באוגוסט 2016 @ 13:59

    תלמה משקרים ומסכנים את הציבור! במקום לטפל בתקלה שלהם הם רק מחפשים איך לכסת"ח את עצמם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן