Skip to content

ליצמן: אם יתברר כי יוניליוור שיקרה, אסיר ממנה את רישיון היצור

פרשת הקורנפלקס במזוהם ממשיכה לעורר תגובות קשות במשרד הבריאות ובציבור. "אנו מתנצלים על כך שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק", התנצלה מנכ"לית יוניליוור. מנכ"לית אמון הציבור מודאגת יותר מפעולות משרד הבריאות: " מדאיג אותי שמשרד הבריאות גיבה את וטען- בדקנו והכל בסדר כשהכל לא היה בסדר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב היום (שישי) לפרשת התנהלות חברת יוניליוור – תלמה בעינין דיווחי החברה בפרשת חיידקי הסלמונלה בקו היצור והגילוי בו נמסר אמש על כך שהתגלו מוצרי חברה נגועים בסניף סופר בפתח תקווה ואמר כי במידה וייווכח שהחברה שיקרה למשרד הבריאות הוא יורה להסיר את רישיון קו היצור של חברת המזון. ליצמן אמר כי "יוניליוור כשלה בהתנהלות ופעלה שלא כראוי. אנו בודקים חשד ששיקרה לציבור ולמשרד הבריאות, ואנו רואים זאת בחומרה" אמר השר והוסיף: "אם ניווכח שדיווחי החברה לא תאמו את המצב בשטח כפי שנמסר לנו ולציבור, נסיר את הרישיון בקו הייצור. לא נוכל לסמוך עליהם. לא נהסס לנקוט ביד קשה נגד חברה שמועלת באמון הציבור ובמשרד הממונה עליה".
ממשרד הבריאות נמסר: "אתמול בערב דיווחה חברת יוניליוור למשרד הבריאות שבניגוד להצהרותיה החוזרות ונשנות, שלפיהן כל המוצרים עם חשד לזיהום נותרו במפעל, משטח של 240 יחידות יצא מהמפעל לדרכי השיווק. אנו במשרד הבריאות רואים בכך התנהלות רשלנית של החברה הן כלפי הציבור והן כלפי משרד הבריאות".
במשרד הבריאות הוסיפו כי בהתאם לכך – "צוות מקצועי בכיר בראשות פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור ואינג' אלי גורדון, מנהל שירות המזון, יצא ביום ראשון למפעל לבצע ביקורת מקיפה. מטרת הביקורת היא לבחון את התנהלות המפעל. במקביל אנו שוקלים לנקוט בכלים המשפטיים העומדים לרשות המשרד, לרבות ביטול היתר GMP לחברה".

שר הבריאות -יעקב ליצמן: צילום מאתר הכנסת, מנכ"לית יוניליוור - ענת גבריאלי, צילום יח"צ
שר הבריאות -יעקב ליצמן: צילום מאתר הכנסת, מנכ"לית יוניליוור - ענת גבריאלי, צילום יח"צ

ממשרד הבריאות נמסר כי הם החליטו לבצע מספר פעולות:
1. תחקיר לבדיקת הסיבות לזליגת המוצרים שלא היו אמורים לצאת לשוק, באמצעות ביקורת נוספת של אנשי שירות המזון במפעל. ממצאי התחקיר יופצו לציבור, כולל המלצות לתיקון למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.
2. נטילת דגימות מעבדה מהמוצרים שנמצאים בהסגר והם חשודים כמזוהמים
3. נטילת דגימות נוספות מרצפת הייצור
4. נטילת דגימות מעבדה מדרכי השיווק
תוך כך מדגישים במשרד הבריאות כי מבדיקות המשרד עולה "שאין כעת עלייה בתחלואה בסלמונלה אולם אנו ממשיכים במעקב אחר תחלואה בסלמונלה ואחר בידודים של סלמונלה אלטונה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות" נמסר בהודעת המשרד."עוד יודגש כי זן זה של סלמונלה אינו חריג או אלים ועלול לגרום לשלשולים או חום. במידה ומופיעים תסמינים יש לפנות לרופא המטפל. משרד הבריאות ימשיך ויעדכן את הציבור באופן שוטף בכל התפתחות", לשון ההודעה.
גלית אבישי, יו"ר מייסדת אמון הציבור הגיבה היום לפרשה ואמרה: "מה שמדאיג אותי בפרשת יוניליוור זה כבר לא התנהלות המנכ"לית. כיוון שלהבנתי אין דרך אחרת, היא סיימה את תפקידה. מדאיג אותי שמשרד הבריאות גיבה את החברה מתחילת הדרך וטען- בדקנו והכל בסדר כשהכל היה לא בסדר. אפילו אני האמנתי שהם למדו משהו מרמדיה. לכן – יחד עם מנכ"לית יוניליוור גם מי שאחראי על המזון במשרד הבריאות צריך ללכת הביתה".

בוצע איסוף למוצרי הקורנפלקס
בוצע איסוף למוצרי הקורנפלקס

קודם לכן פרסמה מנכ"לית יוניליוור ענת גבריאל הודעה שבה התייחסה לפרשה. "אני מתנצלת מעומק לבי על האירועים האחרונים", כתבה גבריאל. "תמיד בטחתם בנו ואני רוצה לשוב ולהדגיש בפניכם את מחויבותנו לספק לכם מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ובשקיפות מלאה".
"אנו מתנצלים על כך שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק", הוסיפה המנכ"לית והסבירה כי "אתמול התקבל דיווח מצרכנית שממנו התברר לנו כי מוצרים פגומים יצאו משטח ההסגר ואנו חוקרים לעומק כיצד מוצרים אלו הגיעו למדפים, למרות הצעדים שנקטנו כדי למנוע זאת. אנו פועלים לאיסוף המוצרים שהופצו ונוקטים את כל האמצעים על מנת להסיר מהמדפים את המוצרים הפגומים. אנו נפיק את הלקחים הנדרשים ונרענן את כל הנהלים בהתאם לתוצאות הבדיקה".
אתמול הודיעה החברה כי עשרות אריזות של "קורנפלקס של אלופים", "קורנפלקס" בד"ץ, ו"קוקומן צדפים" יצאו ממפעליה אל רשתות השיווק, והפצירה בצרכנים שלא לאכול אותן.
התרחשות האירועים ש הובילה לגילוי העובדה כי מוצרים מזוהמים מסדרת הייצור שיצאה ממחסני בקרת האיכות לרשתות הסופרים והחנויות החלה כשלקוחה בפתח תקווה בדקה אתמול את קופסת הקורנפלקס בד"צ שהחזיקה בביתה ושמה לב כי מדובר בקופסא מסדרת הייצור עליה הכריזה החברה כי הורדה מקו היצור והושמדה. שליח מטעם יוניליוור הגיע לבית הלקוחה ונוכח כי אכן הלקוחה צדקה.
הבוקר התברר כי המוצר המזוהם הגיע לבית הלקוחה בפתח תקווה לאחר שהוא נקנה בבארות יצחק בסניף של רשת "יש חסד", רשת למהדרין של שופרסל. לא ברור אם האריזות שהיו במשטח המזוהם נשלחו לרשתות נוספות. על המדף ברשתות "יש חסד" או שופרסל אין מוצרים נוספים, משמע שהם הגיעו לבתי הצרכנים. אם זאת בחברה טוענים כי בבדיקה שערכו במחסן הייצור נמצאה כל סדרת המוצרים המזוהמים למעט משטח אחד בן 270 קופסאות שבדך לא ברורה יצא מהמחסן לשיווק. במקומו נמצא במחסן הייצור משטח קורנפלקס אחר מסדרת יצור שאינה נגועה במזהמים. ביוניליוור בודקים איך הוחלפו המשטחים. האם ישנה כאן טעות או שמן דהו החליפם במטרת זדון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן