Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 09 באוגוסט, 2016

צייד המרגלים, גברת אמריקה, ללא גבולות, כלבי הכלא, הסוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 צייד המרגלים, ערוץ 1 

בשנות ה-50, הפחיד הריגול הרוסי את ישראל הרבה יותר מהריגול הערבי. אברהם וולפנזון היה חייל סדיר באמצע השירות, כשלפתע קיבל זימון ליחידה 811. מרגע שפגש את מפקדו החדש במתקן סודי שהתנהל בהסוואה במלון עתיק ביפו, נגלה לפניו עולם חשאי, אפוף סודות ותככים. וולפנזון צמח והתפתח בשירות הביטחון. משימתו במשך 13 שנות השירות הראשונות הייתה מניעת ריגול הסובייטי. הרוסים ניסו אז לחדור למערכות השלטון והביטחון של המדינה הצעירה – בכנסת ובצה"ל. מצד אחר, ניסה שירות הביטחון באמצעות וולפנזון גם להפעיל סוכנים כפולים שיעבירו חלקי מידע לרוסים, ויהתלו בהם. ישראלים עם אוריינטציה קומוניסטית ששאפו לכך שברה"מ תשלוט בישראל, הלכו רחוק מאוד עם האידאולוגיה שלהם, ואף רקמו תכניות להפיכה פוליטית. וולפנזון היה בורג מרכזי במערכה שניהל השב"כ נגדם. בפעם הראשונה חושף וולפנזון מי היו המרגלים שחדרו למקומות רגישים במערכת הביטחון, מה הניע אותם, כיצד נחשפו, איך נחקרו. כך למשל, זאב אבני, שהוגדר על ידי פוטין כאחד מעשרת המרגלים הבכירים בהיסטוריה של ברה"מ, ואחרי שנחשף עשה מהפך מדהים ביחסו למדינת ישראל; פרופ' קורט סיטה, לא יהודי, בוגר 6 שנים במחנה בוכנוואלד, שהיה חבר בוועדות העליונות לבניית הכורים הגרעיניים בישראל, נתפס על חם כשמסר מידע רגיש. הוא נשפט בדלתיים סגורות; ומה קרה לאהרון כהן, ציוני שמאלן חבר מפ"ם, שייסד את קיבוץ שער העמקים, ונתפס לגמרי במקרה בפגישה לילית בשדות הקיבוץ עם סוכן ביון רוסי. הרשעתו של כהן מעוררת מחלוקת פוליטית שעודנה רלבנטית עד היום; וכיצד הצליח סא"ל ישראל בר, לקבל דרגות ותפקידים בכירים, הפוך למקורבו של רה"מ בן-גוריון, ובו בזמן להיפגש בלילות עם סוכן רוסי. הבמאי איל תבור והעיתונאי והסופר שלמה נקדימון מביאים כאן בפעם הראשונה סוללה מרשימה של מסמכים ועדויות שלא פורסמו, בסגנון קולנועי ייחודי המערבב בין ראיות משפטיות ושחזורים פרטניים ומדויקים, המבוססים על תחקיר שנמשך שנים רבות.

22:00 גברת אמריקה | Mistress America, ערוץ Yes3 

קומדיה שנונה, שזכתה לשבחי המבקרים, אף יותר מסרטו "כשנהיה צעירים" (אשר כן הופץ בארץ). נערה צעירה מגיעה לניו יורק ללימודים, אך מגלה שהעיר הגדולה לא מחכה לה בזרועות פתוחות. מרוב תסכול היא אפילו יוצרת קשר עם בתו בת ה-30 של ארוסה הטרי של אמה. אחותה החורגת לעתיד פותחת בפניה את השער לניו יורק שתמיד חלמה עליה, גוררת אותה להרפתקאות ליליות בכל העיר ואף מעוררת אצלה השראה לכתוב. אך החלומות הגדולים ורבי הדמיון של אותה אחות גדולה, מתנגשים עד מהרה בקירות המציאות, ושתיהן יאלצו להתמודד עם ההשלכות. שחקנים: גרטה גרוויג ("פרנסס הא"), לולה קירק. במאי: נוח באומבך ("כשנהיה צעירים"). ארה"ב, 2015. בימוי מצוין ומשחק נפלא המוציא את הקסם בכל הקשור לציניות חברתית והומור מתוחכם. ציון: 

22:00 ללא גבולות | No Limits: The Thalidomide Saga, ערוץ 8 

הסרט עוקב במשך 25 שנים אחר גיבורים נכים, נפגעי פרשת תרופת התלידומיד שהביאה למומים בקרב תינוקות לנשים שנטלו את התרופה, ומראה כיצד השינוי החברתי ביחס לנכים לאורך השנים השפיע עליהם. בסוף שנות ה-50' אושרה לשימוש תרופה בשם תלידומיד שניתנה לנשים הרות לצורך מניעה וטיפול בבחילות והקאות. התרופה ניתנה לנשים בשלבי ההריון הראשונים ורק לאחר הלידה התברר גודל האסון: אלפי תינוקות נולדו עם גפיים מעוותות או ללא גפיים כלל. למרות האיסור הגורף על השימוש בתרופה, דור חדש של תינוקות נפגעי תלידומיד נולד. הבמאי ג'ון זריצקי, מצטרף לפעילים בגרמניה, קנדה ובריטניה במאבקם לחשוף את הפעילות והשחיתות מאחורי ייצור התרופה, הקשר הנאצי אליה והמרדף אחר הצדק לקורבנותיה. קנדה, 2016.

22:00 כלבי הכלא | Prison Dogs, ערוץ Yes דוקו 

סיפורו של פרויקט מיוחד בכלא בניו-יורק: 'גורים מאחורי הסורגים'. הכלא פישקיל בניו-יורק, מאכלס אסירים ששפוטים לתקופות מאסר ארוכות בגין רצח ושוד. היומיום שלהם מוצף בתסכול, חרטה, חוסר תקווה וזעם. גלוריה גילברט סטוֹגה, מומחית לכלבים – אנרגטית, קשוחה וישירה – מאמינה בכל ליבה בהזדמנות שנייה. היא מפעילה את התכנית, שמלמדת קבוצה נבחרת של אסירים כיצד לאלף כלבים ולהפכם לכלבי נחייה לחיילים משוחררים, שנותרו הלומי קרב. הסרט עוקב אחר התהליך המדהים שעוברים שלושה אסירים: ההצלחות והכישלונות – הן של האסירים והן של הגורים; האיומים שהם מקבלים מהאסירים האחרים שלא נבחרו לפרויקט ושמים אותם ללעג; והמפגש המרגש עם האנשים שיקבלו את כלבי הנחייה המאולפים. הסרט לוכד את מערכות היחסים החזקות הנרקמות בין האנשים לבין החיות, ואת השינוי הדרמטי שעוברים האסירים, שינוי שנותן תקווה. בימוי: גיטה גאנְדַביר, פרי פֶּלץ. 72 דקות, ארה"ב, 2016.

23:00 הסוד | The Secret, ערוץ Yes Oh 

מיני סדרת דרמה חדשה ומצמררת מבית ITV, בכיכובו של ג'יימס נסביט ("הנעדר") המבוססת על סיפור אמיתי. רופא השיניים קולין האוול (נסביט), חבר בכיר בקהילה הבפטיסטית המקומית, כמו גם בעל ואב אוהב, שחייו משתנים לחלוטין כאשר הוא פוגש את הייזל ביוקנן (ג'נביב אוריילי), עמיתה בכנסייה. השניים מתחילים לנהל רומן לוהט אשר מוביל לתוצאות הרות אסון. קולין, בתור המטביל של הקהילה, רוצה להישאר בכנסייה ולכן מסרב לשקול גירושין אבל הוא ולוז נחושים להיות ביחד. כשאבא של אשתו של קולין מת ואשתו השבורה שוקלת התאבדות, הוא מתחיל להאמין שהוא מצא פתרון, אשר מוביל את קולין והייזל לחבור לברית קטלנית. הסדרה עוררה בבריטניה סערה, כשבתו של הרוצח, לורן ברדפורד יצאה נגדה בטענה שהיא פוגענית כלפי משפחות הקורבנות, שאינה מתארת נכונה את דמויותיהם, וגורמת לצער נוסף על הכאב והטראומה אותם המשפחות חוות גם כך וברדפורד עצמו טען שהוא 'הרבה יותר חתיך' מנסביט במציאות… קריאתה הגיעה עד לאזניו של ראש ממשלת לשעבר דיויד קמרון שביקש משר התרבות לחקור את המקרה של ברדפורד ולבדוק האם יש מקום בעתיד להגן טוב יותר על משפחות הקורבנות. ציון איי.אם.די.בי.: 7.3/10


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן