Skip to content

תעיפו את האנטי וירוס הזה מהעיניים שלי

המחשב שלכם הולך ומזדחל לו במעלה גרסאות החלונות השונות? להדליק אותו לוקח נצח פלוס משך זמן אפוקליפסה ממוצעת. לא רבותי, מחשב איננו נוהג למות מזיקנה והגרוטאה עליה אני עובד היא כבר בת 9 שנים וסוחבת יופי בעליות. מה הסוד? ומה עושים כדי להאיץ את המחשב?   תתפלאו אבל האנטי וירוס שלכם מיותר.  מישהו זוכר מתי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחשב שלכם הולך ומזדחל לו במעלה גרסאות החלונות השונות? להדליק אותו לוקח נצח פלוס משך זמן אפוקליפסה ממוצעת.

לא רבותי, מחשב איננו נוהג למות מזיקנה והגרוטאה עליה אני עובד היא כבר בת 9 שנים וסוחבת יופי בעליות.

מה הסוד? ומה עושים כדי להאיץ את המחשב?

 

תתפלאו אבל האנטי וירוס שלכם מיותר. 

מישהו זוכר מתי האנטי וירוס שלו מצא איזה שהוא ממצא פתולוגי: וירוס? וירוסון? וירוסצ'יק?
תכנות האנטי וירוס מיותרות לחלוטין זה מכבר, הן כבדות באופן מזעזע, העידכונים החוזרים ונישנים לא מאפשרים לעבוד על המחשב. בסיסי הנתונים הולכים וגדלים אבל לא מתייעלים. אבל הכי חשוב תכנות האנטי וירוס הקיימות היום אוכלות משאבים כאילו אין מחר (זיכרון, רוחב פס, ונפח דיסק) אבל לא עושות את העבודה. דהיינו את הוירוסים עצמם הן לא מזהות.

רוב הוירוסים דהיום מקורם באתרי אינטרנט היינו מה שנקרא Malwares או בעברית רושעות והללו מופצות בעיקר, אם כי לא רק, דרך הרשתות הסוציאליות בראשות הפייסבוק. לצורך הסרתם כדאי להשתמש ב- MalwareBytes שאיננה חייבת לעבוד ברקע ואיננה מנדנדת לכם נון סטופ אבל הכי חשוב… עושה את העבודה (שימו לב יש גירסאת חינם להורדה – אין צורך, ורצוי שלא להוריד את גירסאת הניסוי).

ועכשיו הסירו את תכנת האנטי וירוס שלכם על כל חלקיקי היישומים שלה (AVG למשל דרשה הסרה של שלושה יישומים) ותופתעו לגלות כמה מהר עובד המחשב שלכם בעיקר אלו בעלי מחשבי Netbook עם משאבים מוגבלים.

עכשיו כדאי לוודא שקבצי הרישום (registry) שלכם נקיים מבולשיט.

קבצי הרישום הם רצץ פקודות והנחיות העולה ורץ עם הדלקת המחשב. כל תכנה המותקנת במחשב מכניסה אוסף של פקודות משלה אבל כשהסרתם תכנה כלשהי הזבל נשאר. מה שאומר שיש יותר ויותר פקודות לביצוע עם הדלקת המחשב ובין היתר כאלו שכלל אינן מוצאות את הקבצים הרלוונטיים (שכן הם הוסרו בתהליך ההסרה הסטנדרטי) התוצאה היא מערכת הפעלה, העולה באיטיות ולעיתים קרובות קופאת על שמריה ויש צורך באתחול פיזי.

נכון יש תכנות אנטי וירוס שיבצעו את הפעולה עבורכם אבל למה לחזור אחורה כשאפשר ללכת קדימה? הורידו את ה- Little registry Cleaner גם הוא תכנת חינם, הפעילו פעם בשבוע ו..ירווח לכם.

יש מקום בדיסק הקשיח?

בטרם תבצעו את שתי ההנחיות לעיל מן הראוי שתבדקו היטב כמה נפח דיסק יש לכם. לתפקוד סביר של מערכת ההפעלה בכל דיסק קשיח המותקן על המחשב חייב להיות לפחות 10% פנוי, למקרה שהזכרון הפנימי (RAM) מקרטע ויש צורך בזיכרון וירטואלי.

יש כמובן עוד דרכים רק שכאן כבר מדובר בעבודה מקצועית יותר המתאימה לאנשים טכניים. אבל אם תסירו את האנטי וירוס שלכם… זה יספיק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן