Skip to content

יו"ר וועדת הפנים יוזם: הצעת חוק לאיסור חקירות פליליות כנגד ראש ממשלה מכהן

יו"ר הוועדה חבר הכנסת מטעם הליכוד, דוד אמסלם עומד להעלות הצעת חוק לפיה לא תתנהלנה חקירות פליליות בעבירות קלות כנגד ראש ממשלה מכהן. לדבריו הוא אינו עושה כך על רקע שלל פרשיות החקירה כנגד ראש הממשלה ורעייתו, אלא כדי לאפשר לראש ממשלה לעשות את עבודתו נאמנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר וועדת הפנים, חבר הכנסת דוד אמסלם (ליכוד) פרסם הבוקר כי מושב החורף הקרוב הוא מתכוון להגיש הצעת חוק שיאסור על חקירה פלילית כנגד ראש ממשלה מכהן בתקופת כהונתו. "בהצעת החוק שלי מוצע כי לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש ממשלה בעבירה שגינה עד שישה חודשי מאסר. עם זאת, מאחר שאין זה ראוי כי ראש הממשלה לא ייתן את הדין על עבירות אלה, מוצע לקבוע כי תקופת כהונתו לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות של העבירה, וכך יהיה ניתן לחקור אותו בעניינה לאחר תום תקופת כהונתו", פרסם היום (שלישי) אמסלם.

ח"כ אמסלם (צילום מדף הפייסבוק)
ח"כ אמסלם (צילום מדף הפייסבוק)

לביסוס יוזמתו מביא יו"ר וועדת הפנים שלל דוגמאות חקירות של ראשי ממשלה לשעבר ובסופן גם ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. אמסלם: " בשלושים שנה האחרונות לא היה ראש ממשלה אחד שלא היה עסוק בחקירות: רבין ופרשת הדולרים של רעייתו, ברק והעמותות, שרון והאי היווני, אולמרט והנסיעות, נתניהו והמתנות , הבקבוקים ועוד. מסלם "שכח" משום מה לציין כי רבין התפטר טרם חקירה פלילית נגד רעייתו בהכריזו שהוא עומד לצידה. ברק נחקר ויצא בשלום, שרון נחקר וצלח את החקירה ואולמרט יושב בבית סהר. " ראש ממשלה בישראל הוא התפקיד החשוב ביותר, עליו לקבל החלטות הרות גורל בסוגיות המשפיעות על הציבור כולו; מהלכים מדיניים, ביטחוניים, כלכליים וחברתיים. אי אפשר להעסיק אותו כמעט בכל יום בחקירות", טוען חבר הכנסת ומוסיף: "אני לא מכיר מדינה דמוקרטית אחת בעולם שראש הממשלה שלה מככב בתדירות כזו בענייני חקירות ופרשיות שונות ומשונות. אף אחד לא באמת מאמין שבכל העולם יש צדקנים ורק בישראל יש גנבים".

הפוסט
הפוסט

בחודש מאי השנה המליצה המשטרה לפרקליטות המדינה לאחר אספה תשתית ראייתית, להעמיד לדין את אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בשלושה מקרים (פרשות) שונים. בנוסף מצאה המשטרה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום בפרשיית החשמלאי והעברת רהיטי הגן ממעונו הרשמי של ראש הממשלה למעון הפרטי בקיסריה.
בתחילת יולי האחרון חשף העיתונאי רביב דרוקר כי מתנהלת חקירה גדולה ומשמעותית נגד בנימין נתניהו. "איני יודע עוד הרבה פרטים, אבל זה לא המשך של "ביבי טורס" ולא הסיפור על הנדבן/הנוכל הצרפתי ארנו מימרן. זה משהו חדש", פרסם העיתונאי, "כנראה מהשנים האחרונות, והוא מעסיק מאוד בימים אלה את צמרת המשטרה וצמרת הפרקליטות. תוכן הדברים ידוע רק לכמה שותפי סוד, ואני יודע רק פירורי מידע. הדבר הוודאי הוא, שיש חקירה חדשה גדולה נגד ראש הממשלה, ומן הסתם היא תתפוצץ בקרוב".
אמסלם הבין כי הצעתו תקושר מידית לשלל הפרשיות בהן מככבים ראש הממשלה ורעייתו ומסביר כי "באשר לעיתוי הגשת ההצעה, במדינה שלנו בכל רגע נתון מתנהלת חקירה סמויה וגלויה נגד ראש ממשלה. אני מציע למי שמעלה את השאלה הזו לעדכן אותי בחלון פנוי שאין בו שום חקירה, אשמח להגיש אותה כדי שלא יינסו לחפש מניעים או אינטרסים כאלו ואחרים".
"כדי להימנע מכך", מסביר אמסלם, "בהצעת החוק שלי מוצע כי לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש ממשלה בעבירה שגינה עד שישה חודשי מאסר. עם זאת, מאחר שאין זה ראוי כי ראש הממשלה לא ייתן את הדין על עבירות אלה, מוצע לקבוע כי תקופת כהונתו לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות של העבירה, וכך יהיה ניתן לחקור אותו בעניינה לאחר תום תקופת כהונתו".

התגובות לא אחרו להגיע
התגובות לא אחרו להגיע

התגובות בדף הפייסבוק שלו לא אחרו להגיע. "במקום להילחם בשחיתות אתה מגונן על המושחתים. בושה וחרפה", כתבה גולשת, "טבעת החנק מתהדקת. הנה בא הקול שמציע לתת לראש הממשלה לפשוע בלי לתת את הדין. אותה המדיניות בכל הרבדים – במקום לדאוג שהעבירות לא יבוצעו, בואו נכשיר את השרץ. גועל נפש". הגיב גולש אחר, "אז במקום שיהיה לנו ראש ממשלה הגון או שלפחות לא מסתבך כל שני וחמישי, בואו פשוט נפסיק לחקור אותו ו״נחליק״ לו?, הגיבה גולשת נוספת, "בוא גם נאפשר לכל שר בממשלה עד 3 הטרדות מיניות בשנה, ככה עלינו שלא יציקו להם יותר מדי."
"מה הקיסר העניק לך בתמורה לחוק המפגר הזה? לשהות בקרבת הגברת ולסעוד עימם כאירופאים מתורבתים?", ו-"תגיד לי אתה בסדר ? לא יקום חוק כזה באף מדינה דמוקרטית. מה הצעד הבא אני לא רוצה לדעת. כליכודניק אני כל הזמן מתאכזב ממכם.. אתם מרחיקים מעצמכם כל הזמן את הדמוקרטיה ואת הקול השפוי", הגיב פעיל ליכוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן