Skip to content

שוטרי מג"ב שהשליכו אופני ילדה בת 8 לשיחים, לא יועמדו לדין

בתום חקירה הודיעה מח"ש כי השוטרים לא נהגו כראוי, אך אין מקום לתביעה פלילית. "התנהלותם של השוטרים הייתה בלתי תקינה ולא מקצועית....הודעה על ההחלטה נמסרה לגורמים המוסמכים במשטרת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סגרה היום (שני) את תיק החקירה נגד שוטרי מג"ב שתועדו לוקחים אופניים לילדה בת שמונה בחברון ומשליכים אותם לשיחים, והעבירו את הנושא "לבחינה ולטיפול פיקודי-משמעתי של הגורמים המקצועיים המוסמכים במשטרת ישראל". משמעות המהלך היא כי השוטרים לא צפויים לעמוד לדין. "עם זאת לאחר תום החקירה ובדיקת ממצאיה נקבע כי חומר הראיות מצביע לכאורה על כך שהתנהלותם של השוטרים הייתה בלתי תקינה ולא מקצועית. עם זאת, בשים לב למכלול נסיבות המקרה, נמצא כי אין מקום להמשך הטיפול באירוע באפיקים פליליים", נמסר ממח"ש. "הודעה על ההחלטה נמסרה לגורמים המוסמכים במשטרת ישראל".

השוטר לא יועמד לדין
השוטר לא יועמד לדין

הילדה, אנוואר בורקאן, בת שמונה, שיחקה בתחילת החודש (אוגוסט), עם אחותה בת ה-11 ואחיה בני השבע והארבע, ורכבה על אופניים של אחד מאחיה ברחוב אל-איבראהימי בחברון. מסיבות לא ברורות, שוטר מג"ב שהיה במקום עם חברו, רץ אליה, דרך על האופניים, לקח אותם ממנה, צעק עליה והשליך את האופניים לשיחים. אנוואר המבועתת פרצה בבכי ורצה בבהלה לעבר אחיה. מתנדב ארגון בצלם שראה את המתרחש, תיעד את האירוע במצלמתו.


לתחקירנית בצלם מנאל אל-ג'עברי שפגשה בילדה, סיפרה אנואר כי היא גרה עם הוריה בדירה קטנה בלי חצר,  עם שישה מאחיה ואחיותיה בשכונת א-סלאימה בחברון, הסמוכה לרחוב אל-איבראהימי. לדבריה, בשל הצפיפות היא ואחיה משחקים ברחוב, ורוכבים על אופניים בחלקו הסלול של הרחוב המופרד בין יהודים לפלסטינים. היא סיפרה שהגיע אליה שוטר מג"ב, דרך על אופן אופניה ולקח אותם ממנה וכשהיא פרצה בבכי, הוא זרק אותם לשיחים.
בעקבות האירוע הורה מפקד מג"ב כי הלוחם יושעה מידית  מפעילות מבצעית וכלל החומר יועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים שפתחה בחקירת האירוע וכאמור החליטה היום לסגור את תיק החקירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן